Regisztrációs adó és a szükséges okmányok

 
A regisztrációs adó megfizetésének módjáról és mértékéről a vonatkozó 2003. évi CX. törvény rendelkezik, melyben természetesen az is fel van sorolva, hogy melyek a regisztrációs adó okmányok, amelyekre az ügyintézés során mindig szükség van.
 
Tudni kell mindenekelőtt, hogy a regisztrációs adót azok után a személyautók, lakóautók és motorkerékpárok után kell megfizetni, melyeket külföldről vásárolunk és hozunk be, majd Magyarországon kívánjuk forgalomba helyeztetni.
 
 

 
 
A hazai forgalomba helyezés kizárólag akkor képzelhető el, amikor a regisztrációs adó már befizetésre került. Lássuk tehát, hogy bizonyos esetekben milyen okmányokra van szükség a regisztrációs és az adófizetés elindításához?
 
Magyar illetőségű magánszemély esetén szükséges a személyi igazolvány, a lakcímkártya és az adókártya megléte is, ha pedig külföldi illetőségű magánszemélyről van szó, akkor nála a személyit helyettesítheti az érvényes útlevél, a lakcímkártyát pedig a tartózkodási engedély, ha pedig a külföldi személy nem rendelkezik adókártyával, akkor adóigazolással tudja ezt helyettesíteni.
 
 
Mivel regisztrációs adót a cégeknek, vállalkozásoknak is meg kell fizetniük, így az is fontos, hogy számukra melyek az előírt okmányok ennek ügyintézésekor.
 
A cégek részéről be kell adni másolatban egy aláírási címpéldányt, egy harminc napnál nem régebbi keltezésű cégkivonatot, valamint szükséges egy bankszámlaszerződés is.
 
Amennyiben a regisztrációs adó ügyintézését nem személyesen a gépjármű tulajdonosa végzi, akkor minden esetben az ügyintéző kell, hogy rendelkezzen egy szabályosan kiállított meghatalmazással. Szintén előírás szerinti okmányok kellenek akkor, amikor már konkrétan a NAV-hoz beadjuk a nyomtatványt, e mellé be kell nyújtani a külföldi számlát, ha ez nincs, akkor kétnyelvű adásvételi szerződésre van szükség.
 
 

 
 
A külföldi forgalmi engedélyre is szükség lesz a kérelem mellé, valamint benyújtandó a hazai műszaki vizsgalap is, amikor azonban olyan gépjárműről van szó, amelyet egy Union kívüli országból hoztunk be, akkor szükség van a vámpapírra és minden esetben szükséges a vámhivatal részéről kiadott VPID azonosító szám megadása.
 
A legfontosabb, hogy amikor elkezdjük intézni a regisztrációs adó ügyet, akkor az itt felsorolt okmányok már mind rendelkezésre álljanak, hiszen csak ezek birtokában végzi el a hatóság a regadó kiszámítását és kivetését, majd ez után tudjuk csak elintézni, hogy a gépjármű hazai forgalomban részt vehessen.