Használtautó vásárlás: Audi TT (2006-2014)
Audi TT (2006-2014) Használtautó Teszt: A Sportos Ikon Második Generációja
Bevezető - A Design Ikon Második Felvonása
Az Audi TT második generációja 2006 és 2014 között volt gyártásban, és méltó utódja lett az első generációs modellnek. A Coupé (2+2 üléses) és Roadster (Cabrio) karosszériaváltozatokban elérhető modell megtartotta elődje sportos eleganciáját, miközben számos ponton fejlődött. A cikkben részletesen bemutatjuk a második generációs Audi TT-t, hogy segítsünk eldönteni, ez-e a megfelelő használt autó számodra.
A második generációs Audi TT megőrizte ikonikus elődje vonalait, miközben modernebbé és dinamikusabbá vált. A belső tér prémium minőségű anyagokkal és kiváló ergonómiával büszkélkedhet. Az első ülések kényelmesek és jó oldaltartást biztosítanak, míg a hátsó ülések inkább alkalmi használatra valók.
A motorválaszték széles, a takarékos dízelektől a vérpezsdítő benzines erőforrásokig mindenki megtalálhatja a számára ideálisat. A futómű sportos, de nem kényelmetlen, a kormányzás precíz, a fékek pedig hatékonyak.
Melyik Motorral Érdemes Megvenni?
Az Audi TT motorválasztéka széles skálán mozog, így mindenki megtalálhatja a számára ideális erőforrást. A takarékosabb vezetőknek a 2.0 TDI dízelmotor jelenthet jó választást, míg a sportosabb vezetési élményt keresőknek a 2.0 TFSI benzinmotor ajánlott. A legizgalmasabb választás kétségkívül a TTRS modell, melynek öthengeres turbómotorja lenyűgöző teljesítményt nyújt.
Előnyök:
- Kiváló minőségű kidolgozás és anyagok
- Sportos, de mégis kényelmes futómű
- Precíz kormányzás és hatékony fékek
- Széles motorválaszték
- Megbízható és tartós konstrukció
Hátrányok:
- A hátsó üléssor szűkös
- A csomagtartó mérete korlátozott
- A sportosabb modellek üzemanyag-fogyasztása magas lehet
- Az alkatrészek és a szervizelés költséges lehet
ADAC Információk:
Az ADAC megbízhatósági statisztikái alapján az Audi TT második generációja kiemelkedően jól szerepel. A modell kevés meghibásodásra hajlamos, és a tulajdonosok elégedettsége is magas. Az ADAC kiemeli a TT kiváló korrózióvédelmét és a tartós mechanikát.
Műszaki adatok:
Motor | Teljesítmény (LE) | 0-100 km/h (s) | Üzemanyag-fogyasztás (l/100 km) |
---|---|---|---|
1.8 TFSI | 160 | 7,2 | 6,7 |
2.0 TFSI | 200/211 | 6,6/6,1 | 7,7/6,6 |
3.2 V6 quattro | 250 | 5,9 | 10,3 |
2.0 TDI quattro | 170 | 7,5 | 5,3 |
TTS 2.0 TFSI | 272 | 5,5 | 7,9 |
TTRS 2.5 TFSI | 340/360 | 4,5/4,1 | 9,0/8,5 |
Gyakori hibák és visszahívások:
Az Audi TT második generációja általánosságban megbízható autó, de mint minden modellnél, ennél is előfordulhatnak hibák. A leggyakoribb problémák közé tartozik az olajfogyasztás a benzines motoroknál, valamint a kettős tömegű lendkerék meghibásodása a dízelmotoroknál.
2008-ban és 2009-ben két visszahívási akcióra is sor került. Az egyik a C-oszlopoknál lévő burkolatok nem megfelelő rögzítését érintette, míg a másik a 6-fokozatú DSG-váltóval szerelt modellek szoftverfrissítését írta elő.
Költségek (HUF-ban kifejezve):
Költség | Ár (HUF) |
---|---|
Kötelező szerviz | 140 400 |
Olajcsere | 39 000 |
Féktárcsa és betét csere (első) | 206 700 |
Féktárcsa és betét csere (hátsó) | 167 700 |
Kinek ajánljuk és miért:
Az Audi TT második generációja kiváló választás azoknak, akik sportos, stílusos és megbízható autót keresnek. Ideális választás lehet mindennapi használatra vagy hétvégi autónak is. Azoknak ajánljuk, akik értékelik a prémium minőséget és a dinamikus vezetési élményt.
Kinek nem ajánljuk és miért nem:
Az Audi TT nem a legjobb választás családi autónak a szűkös hátsó üléssor és a korlátozott csomagtartó miatt. Azoknak sem ajánljuk, akik a lehető legolcsóbb fenntartási költségeket keresik, mivel az Audi TT alkatrészei és szervizelése drágább lehet az átlagnál.
Összefoglalás:
Az Audi TT második generációja egy lenyűgöző autó, amely ötvözi a sportos teljesítményt a stílusos megjelenéssel és a kiváló minőséggel. Bár nem olcsó mulatság, de aki megengedheti magának, annak igazi élményautó lehet.