Használt autó vásárlás: Dacia Duster (2010-2017) Benzin
Dacia Duster (2010-2017) Benzines: Olcsó SUV, de megéri?
Bevezető - Dacia Duster: A megfizethető kalandor?
A Dacia Duster 2010-es megjelenésekor igazi bombaként robbant be a köztudatba. Egy SUV, amiért újonnan is mindössze 3 480 000 Ft-ot kértek? Nem csoda, hogy sokan felkapták rá a fejüket. De vajon mit tud valójában ez a román terepjáró? Megéri-e használtan belevágni? Ebben a cikkben alaposan körbejárjuk a Dacia Duster (2010-2017) benzines változatait, hogy segítsünk neked dönteni!
A Duster legnagyobb vonzereje kétségkívül az ára volt, de ne gondold, hogy ezért le kell mondanod a térkínálatról. Az utastér kellemesen tágas, a csomagtartó pedig kifejezetten méretes. A minőség tekintetében persze nem szabad prémium elvárásokkal érkezni, de az egyszerű anyagok strapabírónak tűnnek.
A Duster igazi terepen érzi otthon magát. A futómű remekül birkózik az úthibákkal, de a sportos vezetés nem az erőssége. A kormányzás kissé érzéketlen, a kanyarokban pedig érezhetően megdől a karosszéria.
Sokan dicsérik a Duster megbízhatóságát, de sajnos a használt piacon sok a leharcolt példány. Érdemes alaposan átnézni a kiszemelt autót, és kérni egy átvizsgálást is. Az ADAC adatai szerint a Duster a középmezőnyben helyezkedik el a megbízhatósági statisztikákban.
Melyik motorral érdemes megvenni?
A benzines Duster-ek közül az 1.6-os szívómotor a legelterjedtebb. Ez a 105 lóerős erőforrás elegendő a mindennapi közlekedéshez, de autópályán már kicsit lomhának érződhet. A modernebb, 125 lóerős turbómotorral szerelt változatok dinamikusabbak, és nem is fogyasztanak sokkal többet. Aki pedig igazán spórolna, annak az LPG-s Duster lehet a nyerő választás.
Előnyök:
- Alacsony vételár: A Duster a legolcsóbb SUV-k egyike a piacon.
- Tágas utastér és csomagtartó: Kényelmesen elfér benne egy család, és a csomagjaiknak is jut hely bőven.
- Jó terepjáró képesség: A Duster nem riad meg a földutaktól sem, különösen az összkerekes változatokban.
- Megfizethető fenntartás: A Duster alkatrészei viszonylag olcsók, és a szervizelése sem kerül sokba.
Hátrányok:
- Egyszerű anyagok: A Duster belső tere nem a legmodernebb, az anyagok pedig kissé olcsó hatásúak.
- Nem túl dinamikus: A Duster nem a sportos vezetésre termett, a kormányzása pedig kissé érzéketlen.
- Sok a leharcolt példány: A Duster népszerűsége miatt sok a használt piacon a leharcolt, elhanyagolt példány.
- Gyenge biztonsági felszereltség: Az alapfelszereltség részeként nem tartalmazott minden Duster ESP-t, ami ma már alapvető elvárás lenne.
ADAC információk:
- Az ADAC Pannenstatisztikája alapján a Duster a középmezőnyben helyezkedik el.
- A leggyakoribb hibák a kormányzás, a hajtáslánc és a kipufogórendszer terén jelentkeznek.
- Az ADAC töréstesztjén a Duster csak 3 csillagot kapott.
Műszaki adatok:
Motor | Teljesítmény | Gyorsulás 0-100 km/h | Fogyasztás |
---|---|---|---|
1.6 16V | 105 LE | 11,5 mp | 7,5 l/100km |
1.2 TCe | 125 LE | 10,4 mp | 6,3 l/100km |
1.6 16V LPG | 101 LE | 12,8 mp | 9,0 l/100km |
Modelltörténet:
- 2010: Bemutatkozik a Dacia Duster.
- 2013: Megjelenik a frissített Duster, új motorokkal és felszereltségi szintekkel.
- 2017: Befejeződik az első generációs Duster gyártása.
Gyakori hibák és visszahívások:
- Hátsó rugók: A hátsó rugók eltörhetnek, ami a hátsó kerekek instabil viselkedéséhez vezethet.
- Kormányoszlop: A kormányoszlop meghibásodása miatt elvesztheti a vezető az autó feletti uralmat.
- Kipufogórendszer: A kipufogórendszer korróziója miatt megnőhet a károsanyag-kibocsátás.
Költségek HUF-ban kifejezve (1 EUR = 390 HUF):
Költség | Összeg (HUF) |
---|---|
Éves kötelező biztosítás | 40 000 - 50 000 |
Éves súlyadó | 15 000 - 20 000 |
Átlagos szervizköltség (évente) | 50 000 - 80 000 |
Üzemanyagköltség (100 km) | 2 900 - 4 000 |
Kinek ajánljuk?
A Dacia Duster azoknak lehet jó választás, akik:
- Olcsó SUV-t keresnek: A Duster az egyik legolcsóbb SUV a piacon, így azok számára is elérhető, akiknek szűkösebb a büdzséjük.
- Térre van szükségük: A Duster tágas utastere és csomagtartója ideális családoknak, vagy azoknak, akiknek gyakran kell nagyobb tárgyakat szállítaniuk.
- Nem félnek a földutaktól: A Duster jó terepjáró képességének köszönhetően nem okoz gondot neki a murvás út sem.
Kinek nem ajánljuk?
A Dacia Duster nem feltétlenül jó választás azoknak, akik:
- Prémium minőségre vágynak: A Duster belső tere nem a legmodernebb, az anyagok pedig kissé olcsó hatásúak.
- Sportos vezetési élményre vágynak: A Duster nem a sportos vezetésre termett, a kormányzása pedig kissé érzéketlen.
- A legmodernebb biztonsági felszereltségre vágynak: A Dusterben nem érhető el minden modern biztonsági rendszer.
Összefoglalás
A Dacia Duster egy olcsó és praktikus SUV, ami ideális választás lehet azoknak, akiknek fontos a térkínálat és a jó ár-érték arány. Azonban nem szabad tőle prémium minőséget vagy sportos vezetési élményt várni. Ha alaposan átnézed a kiszemelt autót, és tisztában vagy a Duster korlátaival, akkor hosszú éveken keresztül megbízható társad lehet.