Regisztrációs adó kalkulátor 2024
Menü

Használt autó információ: BMW 1-es sorozat (2004-2013) Benzines

Általános információk

A BMW a "Vezetés öröme" szlogennel reklámozza modelljeit az 1960-as évek óta. És nincs másik jármű az alsó középkategóriában, amely ezt a mantrát olyan következetesen valósítaná meg, mint az 2004-ben piacra dobott kis BMW. A 3as-tól átvett hátsókerék-hajtás ebben az osztályban egyedülálló jellemző volt. A 3- és 5-ajtós ferdehátú limuzin mellett a 1-es Coupé és Cabriolet változatban is elérhető volt. Kiváló kidolgozással, erős és kifinomult motorokkal,valamint kiváló menetstabilitással győzi meg a vásárlókat. Az utasok és a csomagok számára rendelkezésre álló tér azonban a dinamika miatt kissé szűkös.

BMW 1-es sorozat (2004-2013) Benzines

Sajnos a megbízhatóság 2007-ig nem érte el a BMW által megszokott magas szintet, de a ráncfelvarrás után ebben is kiválóvá vált. Az Efficient Dynamic intézkedések bevezetésével a BMW sikeresen csökkentette az üzemanyag-fogyasztást. Az ADAC meghibásodási statisztikájában különösen a ráncfelvarrás utáni modellek teljesítenek jól. A TÜV-jelentésben a 1es szintén szilárdan áll, bár a törött rugók gyakrabban fordulnak elő.

Erősségek és gyengeségek

ErősségekGyengeségek
Jó kidolgozás, könnyű, funkcionális kezelhetőség, nagyon jó sportülések (felár ellenében), kifinomult, erős motorok, kiváló menetstabilitás, megbízható technikaKis csomagtér, szűkös beszállás, hátul kevés hely, viszonylag drága beszerzés

Modelltörténet: BMW 1-es sorozat (2004-2013) Benzines

  • 2004.12: Új motor: 118i (95 kW/129 PS) 6-sebességes kézi váltóval
  • 2004.09: A kis BMW sorozat bevezetése a kompakt osztályban (a 3er compact utódjaként): Ötajtós ferdehátú limuzin hátsókerék-hajtással és öt motorváltozattal: 116i (85 kW/115 PS), 118i (95 kW/129 PS), 120i (110 kW/150 PS) és 6-sebességes kézi váltó vagy Steptronic (automata), 118d (90 kW/122 PS) és 120d (120 kW/163 PS), mindkettő szintén 6-sebességes kézi váltóval vagy Steptronic
  • 2005.07: DPF (dízel részecskeszűrő) opcióként a 118d-hez
  • 2005.09: Új motor: 130i (195 kW/265 PS), DPF alapfelszereltség a 120d-hez
  • 2006.02: Steptronic a 130i-hez is
  • 2007.10: Új további motorok: 116i (90 kW/122 PS) és 123d (150 kW/204 PS), a 116i (85 kW/115 PS) megszűnik
  • 2007.11: A kétajtós Coupé bevezetése három motorváltozattal: 135i Coupé (225 kW/306 PS), 120d Coupé (130 kW/177 PS) és 123d Coupé (150 kW/204 PS); minden dízelmotor alapfelszereltségben DPF-fel
  • 2007.03: Modellfrissítés és új motorváltozatok: 116i (85 kW/115 PS), 118i (105 kW/143 PS), 120i (125 kW/170 PS), 130i (195 kW/265 PS), 118d (105 kW/143 PS) és 120d (130 kW/177 PS), a motorok 118i és 120i most közvetlen befecskendezéssel, minden dízelmotor alapfelszereltségben DPF-fel
  • 2007.04: Új hatékonyságnövelő intézkedések (BMW Efficient Dynamics) bevezetése, amelyek csökkentik az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást: fékenergia-visszanyerés, Auto Start-Stop rendszer, sebességváltási pont kijelzés, gördülési ellenállást csökkentő gumik stb.; a benzin közvetlen befecskendezés bevezetése minden négyhengeres motorhoz
  • 2007.05: A háromajtós modellváltozat bevezetése: ugyanazok a motorok, mint az ötajtósnál (kivéve a 116i-t)
  • 2008.03: Coupé: új további motor: 125i (160 kW/218 PS); minden motor Steptronic automata váltóval is elérhető
  • 2008.03: A 123d Steptronic automata váltóval is elérhető
  • 2008.04: A kétajtós Cabriolet bevezetése öt motorváltozattal: 118i (105 kW/143 PS), 120i (125 kW/170 PS), 135i (225 kW/306 PS) és 120d DPF (130 kW/177 PS)
  • 2008.09: Új további dízelmotorok: 118d DPF (105 kW/143 PS) és 123d DPF (150 kW/204 PS); a modellek 118d és 120d megfelelnek az Euro 5 károsanyag-kibocsátási normának
  • 2009.03: A 123d megfelel az Euro 5 károsanyag-kibocsátási normának
  • 2009.03: Új további dízelmotor: 116d (85 kW/115 PS) DPF-fel; módosítás a 116i-nél: átállás 2,0 literes hengerűrtartalomra, mint a 118i és 120i esetében; a 123d megfelel az Euro 5 károsanyag-kibocsátási normának
  • 2009.04: A 116i, 118i és 120i megfelel az Euro 5 károsanyag-kibocsátási normának
  • 2009.09: A 125i megfelel az Euro 5 károsanyag-kibocsátási normának; módosított 130i (190 kW/258 PS); megfelel az Euro 5 károsanyag-kibocsátási normának
  • 2010.07: A 116d megfelel az Euro 5 károsanyag-kibocsátási normának
  • 2011.03: Enyhe optikai modellfrissítés az 1-es Coupé és Cabrio modelleknél
  • 2011.05: Az 1-es M Coupé bevezetése, 3,0 literes BMW M TwinPower Turbo soros hathengeres benzinmotorral (250 kW/340 PS), sportfutóművel, mechanikus differenciálzárral, kombinált fékrendszerrel és 19"-os könnyűfém kerekekkel vegyes gumiabroncsokkal. A futómű elöl és hátul szélesített nyomtávval, valamint módosított első és hátsó lökhárítóval spoilerekkel rendelkezik.
  • 2012.01: Az 1-es ferdehátú (3-/5-ajtós) megszűnik; utódmodell 2011.09 óta
  • 2012.06: Az 1-es M Coupé megszűnik, utódmodell: M2 Coupé (2015.10-től)
  • 2013.10: Az 1-es Coupé és Cabriolet megszűnik; utódmodell 2-es Coupé (2014.03-tól) és 2-es Cabrio (2015.02-től)

Technikai adatok

Típus116i118i120i130i135i
Felépítés/AjtókSR/5SR/5SR/5SR/5CP/2
Gyártási időszak2004-20072004-20072004-20072005-20072007-2013
Hengerűrtartalom [ccm]15961995199529962979
Teljesítmény [kW/PS]85/11595/129110/150195/265225/306
Max. nyomaték [Nm] / [U/min]150/4300180/3250200/3600315/2750400/1300-5000
Gyorsulás 0-100 km/h [s]10,89,48,76,15,2
Végsebesség [km/h]200210220250250
Fogyasztás gyári adatok szerint [l/100 km]7,56,87,49,29,6
CO2 kibocsátás [g/km]179162176220225
CO2 hatékonysági osztályGFGDC

Meghibásodások és visszahívások

  • Az új 1-es sorozat az ADAC meghibásodási statisztikája szerint az alsó középkategóriában megbízható járművek közé tartozott. A 2021-es meghibásodási statisztikában az 2008-tól származó modellek a legkevesebb meghibásodással a csúcson állnak. A korábbi modellek kevésbé jól teljesítenek. A műszaki vizsgán gyakrabban fordulnak elő törött rugók és repedezett fékcsövek.
  • Gyakori meghibásodások: indítómotor (2004-2006), befecskendező szelep (2007), motor általánosan (2008), vezérműtengely-állító berendezés (2005-2007), vezérműlánc (2004-2009, 2011-2012), gyújtótekercs (2006-2010, 2012-2013)
  • Visszahívások: 2013.02: Ezt az akciót már 2012. júliusában végrehajtották. Mivel az akkor cserélt gyújtótekercsekkel is újra problémák jelentkeztek és az időszakot is meghosszabbították, ezeket újra fejlesztett változatokra cserélik. Meghibásodás esetén a hibás gyújtótekercsek égéskimaradásokat és egyenetlen motorjárást eredményeznek. A gyártó szerint a motorvezérlés figyelmeztetése is megjelenhet. 2012 októbere óta a gyártási időszakban (2005 június – 2009 december) készült 70 000 járműben a legújabb gyújtótekercsek (Delphi) kerültek beépítésre.

Kinek ajánljuk és miért

A BMW 1-es sorozat (2004-2013) Benzines modellt azoknak ajánljuk, akik sportos vezetési élményre vágynak, és értékelik a jó minőségű kidolgozást és a kifinomult motorokat. Az autó kiváló menetstabilitása és megbízhatósága különösen vonzó lehet azok számára, akik rendszeresen hosszabb utakat tesznek meg, és fontos számukra a vezetési élmény.

Kinek nem ajánljuk és miért nem

Azoknak, akik nagy csomagtérre és tágas hátsó ülésekre vágynak, a BMW 1-es nem biztos, hogy a legjobb választás. Az autó viszonylag drága beszerzési ára és a szűkös belső tér miatt nem ideális családi autónak vagy azoknak, akik gyakran szállítanak nagyobb csomagokat.

Összefoglalás: BMW 1-es sorozat (2004-2013) Benzines

A BMW 1-es sorozat (2004-2013) Benzines egy sportos és dinamikus jármű, amely kiváló vezetési élményt nyújt. Bár a belső tér és a csomagtér mérete korlátozott lehet, a jó minőségű kidolgozás, a kifinomult motorok és a megbízhatóság kompenzálják ezeket a hiányosságokat. Az autó különösen vonzó lehet azok számára, akik értékelik a sportos vezetési élményt és a kiváló menetstabilitást.

regisztraciosado.hu ©️ 2024