Használtautó információ: Fiat 500 (2007-től) - A stílusos városi legendával a mindennapokban
Bevezetés: A Fiat 500, az olasz stílusikon
A 2007-ben bemutatott Fiat 500 igazi sikersztori. A nosztalgikus formavilág, mely az 1957-es Nuova 500-at idézi, azonnal belopta magát az emberek szívébe. A 3 ajtós ferdehátú modellhez később csatlakozott a 500C "Cabrio" változat is, mely hatalmas vászontetővel varázsol nyitott élményautót a 500-asból. A Fiat 500 leginkább a hölgyek körében népszerű, és a kezdetektől fogva jól fogy. A modell egyik legnagyobb erőssége a személyre szabhatóság. Számtalan szín, felni, matrica, belső kialakítás és kulcskialakítás közül válogathatunk, így nincs két egyforma 500-as.
Az alap "Pop" felszereltség (elektromos ablakok, központi zár), a "Lounge" (klíma, könnyűfém felnik, üvegtető) és a "Sport" kivitel mellett számos különleges kiadás is megjelent. Sajnos a Fiat 500 nem csak a stílusáról híres, hanem megbízhatósági problémáiról is. A fékek kopása, a kipufogórendszer és az olajteknő korróziója, a kerékcsapágyak gyors elhasználódása és a krómozott díszlécek leválása mind-mind gyakori probléma. A szűkös helykínálat, a kisméretű ülések és a kemény futómű sem teszik ideális utazóautóvá.
Melyik motorral érdemes megvenni?
Városba, rövid utakra az 1.2 literes, 69 lóerős benzinmotor is elegendő. Hasonlóan dinamikus, de takarékosabb az újabb 1.0 literes mild-hibrid rendszer. Ha gyakran autópályázunk, akkor az 1.4 literes, 100 lóerős benzinmotor a jó választás. A karakteres kéthengeres Twinair motorok dinamikusak és élvezetesek, de hangosak és csak kis terhelésen takarékosak. Az igazi sportosságot az Abarth verziók nyújtják 135 és 190 lóerő közötti teljesítménnyel. Hosszabb utakra a 75 vagy 95 lóerős dízelmotorok is jó választásnak bizonyulnak. Már a gyengébbik dízel is elég dinamikus, míg az erősebb változat kifejezetten fürgévé varázsolja a kis Fiatot. Mindkét dízelmotor takarékos, átlagos fogyasztásuk 5 liter alatt tartható.
Előnyök:
- Stílusos, egyedi megjelenés
- Személyre szabható külső és belső
- Biztonságos karosszéria (5 csillagos Euro NCAP törésteszt)
- Takarékos dízelmotorok
- Fürge Abarth verziók
Hátrányok:
- Gyenge megbízhatóság
- Gyakori hibák
- Szűkös helykínálat hátul
- Kisméretű csomagtartó
- Kemény rugózás
ADAC információk:
Az ADAC pannenstatisztikája alapján a régebbi modellek megbízhatóbbak, mint az újabbak. A TÜV jelentései szerint minden évjáratnál átlag feletti a hibás autók aránya. Gyakori probléma a felfüggesztéssel, a motorvezérléssel, a kipufogórendszer korróziójával és az olajfolyással.
Műszaki adatok:
Jellemző | 1.2 8V | 1.0 Hybrid GSE | 0.9 8V TwinAir | 1.4 16V | 0.9 8V TwinAir Turbo | 1.3 JTD Multijet | 1.3 JTD Multijet Start&Stop |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kivitel | SR/3 | SR/3 | SR/3 | SR/3 | SR/3 | SR/3 | SR/3 |
Hengerűrtartalom (ccm) | 1242 | 999 | 875 | 1368 | 875 | 1248 | 1248 |
Teljesítmény (LE) | 69 | 70 | 85 | 100 | 105 | 75 | 95 |
Üzemanyag | Benzin | Benzin | Benzin | Benzin | Benzin | Dízel | Dízel |
Váltó | 5MT | 5MT | 5MT | 5MT | 5MT | 5MT | 5MT |
Modelltörténet:
- 2007. október: A Fiat 500 bemutatása háromféle motorral: 1.2 8V (69 LE), 1.4 16V (100 LE) és 1.3 JTD Multijet (75 LE)
- 2008. január: Dualogic automata váltó elérhetővé válik a benzinmotorokhoz
- 2008. július: Bemutatkozik a Fiat 500 Abarth 1.4 Turbo motorral (135 LE)
- 2009. január: Megjelenik a Fiat 500 Abarth Esseesse (160 LE) és a "PUR-O2" Start&Stop rendszerrel szerelt változat
- 2009. július: Minden benzinmotorhoz elérhetővé válik a Start&Stop rendszer
- 2009. szeptember: Bemutatkozik a Fiat 500C Cabrio
- 2010. június: A Fiat 500C Cabrio Abarth változat (135 LE) bemutatása
- 2011. február: A Fiat 500C Cabrio Abarth Esseesse (160 LE) bemutatása
- 2013. augusztus: A Fiat 500 modellfrissítése
- 2016. június: A Fiat 500 Abarth modellek modellfrissítése
- 2018. február: Új motorváltozat: 1.2 8V LPG (69 LE)
- 2020. február: Új motorváltozat: 1.0 Hybrid GSE (70 LE)
Gyakori hibák és visszahívások:
- Fékrendszer: A féktárcsák és a fékbetétek gyors kopása ismert probléma.
- Kipufogórendszer: A kipufogórendszer korrózióra hajlamos, különösen a korai modelleknél.
- Elektromos rendszer: Az elektromos rendszer hibái, mint például az ablaktörlő motor meghibásodása, előfordulhatnak.
- Visszahívások: Több visszahívási akció is érintette a Fiat 500-at, többek között a hibás fékcsövek, a kormányösszekötő és a légzsákrendszer miatt.
Költségek:
- Vételár: Egy használt Fiat 500 ára 1 550 000 Ft-tól indul.
- Gépjárműadó: A motor méretétől és az emissziós besorolástól függően 10 000 Ft és 30 000 Ft között mozog évente.
- Biztosítás: A biztosítási díj a választott biztosítótól és a bónusz besorolástól függ.
- Szerviz: Az éves szervizköltség átlagosan 80 000 Ft.
- Üzemanyag: A benzinmotorok átlagos fogyasztása 6-7 liter/100 km, míg a dízelmotoroké 4-5 liter/100 km.
Kinek ajánljuk:
- Városi autónak használóknak, akiknek fontos a stílusos megjelenés és a kompakt méret.
- Rövid tátra ingázóknak, akiknek nem kell sok utast vagy csomagot szállítaniuk.
- Egyedülállóknak vagy pároknak, akiknek nincs szükségük nagy helykínálatra.
Kinek nem ajánljuk:
- Családoknak, akiknek több mint két gyermekük van, vagy gyakran utaznak hosszú távra.
- Sok csomagot szállítóknak, a kis csomagtartó miatt.
- Kényelmes, komfortos autózásra vágyóknak, a kemény rugózás és a szűkös helykínálat miatt.
Összefoglalás:
A Fiat 500 egy stílusos és megfizethető városi autó, melyet az olasz dizájn és a kompakt méretek jellemeznek. Azonban a vásárlás előtt érdemes alaposan átgondolni a döntést, mivel a modell megbízhatósága nem éri el a versenytársak szintjét, és a szűkös helykínálat miatt nem ideális választás családok számára.