Használtautó információ: Fiat Panda (2012-től) - A praktikum bajnoka, de van néhány hátulütője is
Bevezető - A városi cirkáló, ami nem ismer lehetetlent
A Fiat Panda 2012-ben gördült ki harmadik generációjával a gyártósorról, megtartva a 2003-as előd praktikus jellegét és egyedi stílusát. Ez a kisautó a kezdetektől fogva a praktikumot és a fürgeséget helyezte előtérbe, és ez alól a harmadik generáció sem kivétel. A jellegzetesen szögletes, magas építésű karosszéria meglepően tágas utasteret rejt, különösen az első sorban és a csomagtartóban, mindezt a kisautós méretek megtartása mellett.
Nem véletlen, hogy a Panda évek óta az egyik legkelendőbb autó Olaszországban, ahol a szűk utcák és a zsúfolt városi forgalom mindennapos kihívást jelent. A Panda azonban nem ijed meg ezektől a kihívásoktól: a nagy üvegfelületeknek köszönhetően kiváló a kilátás, a könnyű kezelhetőség és a fürge menettulajdonságok pedig igazi városi cirkálóvá teszik.
De vajon tényleg hibátlan ez a praktikus olasz? A cikkünkben alaposan körbejárjuk a Fiat Panda előnyeit és hátrányait, kitérve a motorválasztékra, a megbízhatóságra, a költségekre és a biztonságra is. Olvasson tovább, és ismerje meg velünk a Fiat Panda (2012-től) világát!
Érdekes információk és ajánlás: Melyik motorral érdemes megvenni?
A Fiat Panda motorválasztéka széles skálán mozog, így mindenki megtalálhatja a számára ideális erőforrást. Az 1.2 literes, 69 lóerős benzinmotor a legelterjedtebb, és bár nem egy erőgép, a városi közlekedéshez elegendő dinamikát biztosít. A takarékosabb üzemű, de karakteresebb menetteljesítményt nyújtó 0.8 literes Twinair motorok (benzin és CNG változatban is elérhetőek) igazi különlegességnek számítanak, míg a 75 és 95 lóerős dízelmotorok a takarékosságra és a nagyobb távok kényelmes leküzdésére helyezik a hangsúlyt.
Ajánlásunk a 95 lóerős dízelmotor, ami kiválóan passzol a Panda karakteréhez, és dinamikus, mégis takarékos autózást biztosít.
Előnyök
- Praktikus és tágas: A Fiat Panda meglepően tágas utasteret kínál a kisautós méretekhez képest, különösen az első sorban és a csomagtartóban.
- Kiváló manőverezhetőség: A kis méretének és a direkt kormányzásának köszönhetően a Panda könnyen boldogul a szűk helyeken is.
- Széles motorválaszték: A benzines és dízelmotorok mellett CNG-s változatban is elérhető, így mindenki megtalálhatja a számára ideális erőforrást.
- Megfizethető ár: A Fiat Panda a használtpiacon is kedvező áron elérhető.
Hátrányok
- Gyenge biztonsági besorolás: A 2018-as Euro NCAP törésteszten a Panda egyetlen csillagot sem kapott.
- Egyszerű anyagválasztás: Az utastérben használt anyagok minősége nem éri el a kategória legjobbjait.
- Szűkös hátsó lábtér: A magas építés ellenére a hátsó lábtér korlátozott.
- Megbízhatósági problémák: A TÜV jelentései alapján a Panda megbízhatósága elmarad a kategória átlagától.
ADAC információk
Az ADAC Pannenstatistikája alapján a Fiat Panda a középmezőnyben végez, ami a megbízhatóságát illeti. A leggyakoribb meghibásodási okok között szerepelnek az akkumulátor problémák.
Műszaki adatok
Motorváltozat | 1.2 8V | 1.0 GSE Hybrid | 0.9 8V Twinair | 0.9 6V Twinair | 1.3 Multijet | 1.3 Multijet | 1.3 Multijet 4x4 | 0.9 8V Twinair Natural Power |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lökettérfogat (ccm) | 1242 | 999 | 875 | 875 | 1248 | 1248 | 1248 | 875 |
Teljesítmény (LE) | 69 | 70 | 85 | 90 | 75 | 95 | 95 | 80 |
Üzemanyag-fogyasztás (l/100km) | 5,2 | 5,7 | 4,2 | 4,9 | 3,9 | 3,6 | 4,4 | 3,4 (CNG) |
Modelltörténet
- 2012: A harmadik generációs Fiat Panda bemutatkozása.
- 2013: Az Euro 6b emissziós norma bevezetése.
- 2014: A Panda Cross karosszériaváltozat megjelenése.
- 2018: Facelift és új motorok bevezetése.
- 2020: Az Euro 6d-ISC-FCM emissziós norma bevezetése.
Gyakori hibák és visszahívások
- Korrózió: A kipufogórendszer és az alváz egyes elemei hajlamosak a rozsdásodásra.
- Felfüggesztés: A futómű alkatrészei gyorsabban elhasználódhatnak, mint az az átlagos.
- Elektronikai problémák: Előfordulhatnak kisebb elektromos hibák, például a központi zár vagy az ablakemelők meghibásodása.
Több visszahívási akció is érintette a Fiat Pandát, többek között az akkumulátor, a motorvezérlő szoftver és a fékrendszer hibái miatt.
Költségek (HUF)
Költség | Összeg (HUF) |
---|---|
Átlagos vételár (2015-ös évjárat) | 2 730 000 Ft |
Gépjárműadó (éves) | 36 500 Ft |
Kötelező biztosítás (éves) | 45 000 Ft |
Casco biztosítás (éves) | 80 000 Ft |
Szerviz (éves) | 80 000 Ft |
Üzemanyag (15 000 km/év) | 234 000 Ft (benzin) |
Kinek ajánljuk?
A Fiat Panda ideális választás lehet:
- Városlakóknak: A kis méretének és a fürgeségének köszönhetően könnyen boldogul a városi forgalomban.
- Egyedülállóknak vagy pároknak: A hátsó sor szűkössége miatt inkább kisebb családoknak ajánlott.
- Olyanoknak, akiknek fontos a praktikum és a kedvező ár: A Panda tágas utasteret és kedvező fenntartási költségeket kínál.
Kinek nem ajánljuk?
A Fiat Panda nem a legjobb választás:
- Nagyobb családoknak: A hátsó sor szűkössége miatt nem ideális választás három vagy több gyermek szállítására.
- Olyanoknak, akiknek fontos a biztonság: A gyenge törésteszteredmények miatt érdemes más modellek után nézni.
- Hosszú távú autózáshoz: A Panda inkább a városi közlekedésre optimalizált.
Összefoglalás
A Fiat Panda egy praktikus és megfizethető kisautó, ami ideális választás lehet városi közlekedéshez. Fontos azonban figyelembe venni a gyenge biztonsági besorolást és a megbízhatósággal kapcsolatos aggodalmakat. Összességében a Panda egy jó választás lehet azoknak, akiknek fontos a praktikum és a kedvező ár, és hajlandóak kompromisszumot kötni a biztonság és a minőség terén.