Használtautó információ: Ford Focus (2004-2011) Benzines modellek
Bevezető - A Ford Focus (2004-2011): Sportos Középkategóriás Megbízhatósággal
A Ford Focus második generációja 2004 és 2011 között hódította meg az utakat, és a mai napig közkedvelt választás a használtautó piacon. Ez a modell a Ford igazi sikertörténete: megbízható, praktikus és élvezetes vezetési élményt nyújt. A Focus széles modellválasztékával (3 és 5 ajtós ferdehátú, 4 ajtós szedán, kombi és lenyitható keménytetős kabrió) mindenki megtalálhatja a számára ideális változatot.
A Focus (2004-2011) igazi erőssége a kiegyensúlyozott futómű és a precíz kormányzás, melyek együttesen dinamikus és élvezetes vezetési élményt garantálnak. A Focus nemcsak fürgeségével, hanem tágas belső terével is kitűnik a kategóriából, különösen a kombi változat büszkélkedhet hatalmas csomagtérrel. A hátsó üléssorban is elegendő hely jut az utasoknak, bár a 3 ajtós és a kabrió modellek esetében a beszállás kissé szűkös lehet. A Focus kezelése egyszerű és logikus, az ülések pedig kényelmesek, így hosszú utakon sem fáradunk el benne.
Ebben a blogbejegyzésben részletesen bemutatjuk a Ford Focus (2004-2011) benzines modelljeit. Segítünk eligazodni a motorválasztékban, kitérünk a modell előnyeire és hátrányaira, valamint az ADAC által mért megbízhatósági statisztikákra és a típushibákra is. Olvassa el cikkünket, és döntsön tudatosan!
Melyik motorral érdemes megvenni?
A Ford Focus (2004-2011) benzines motorválasztéka széles skálán mozog az 1.4-es alapmotortól a sportos 2.5 literes turbómotorig. Az 1.4-es motorral szerelt modellek kissé lomhák a mindennapi közlekedéshez, így ezeket nem igazán ajánljuk. Az 1.6-os motorral szerelt Focusok már fürgébbek, az 1.6 Ti-VCT pedig még dinamikusabb vezetési élményt nyújt. A 2.0 literes motorral szerelt modellek már kifejezetten erősek, de a sportos vezetőknek az ST és RS változatokat ajánljuk, melyekben a 2.5 literes turbómotor igazi élményautóvá varázsolja a Focust.
Előnyök
- Jó összeszerelési minőség: A Focus (2004-2011) generációja ismert a tartós és jól összeszerelt belső teréről.
- Biztonságos: A modell 5 csillagot kapott az Euro NCAP törésteszten.
- Széles választék: Számos karosszériaváltozat és motor közül választhatunk.
- Tágas belső tér: Különösen a kombi kivitelben hatalmas a csomagtér.
- Kényelmes ülések: Hosszabb utakon is kényelmes utazást biztosítanak.
- Precíz kormányzás: Élvezetesebbé teszi a vezetést.
Hátrányok
- Gyenge hátsó kilátás: A 3 és 5 ajtós modellek esetében a vastag C oszlop miatt korlátozott a hátsó kilátás.
- Alulmotorizált alapmodell: Az 1.4-es motorral szerelt modellek lomhák.
- Anfällig lehet a futómű: A futómű elemei hajlamosak a korrózióra, ami költséges javításokat eredményezhet.
ADAC információk
Az ADAC pannenstatisztikái alapján a Ford Focus (2004-2011) megbízhatósága átlagosnak mondható. Az alábbi táblázat az ADAC pannenstatisztikai adatait mutatja a 2010-es és 2011-es évjáratokra vonatkozóan:
Évjárat | ADAC értékelés |
---|---|
2010 | 32.8 |
2011 | 35.1 |
Értékelési rendszer:
- 17.7-től 27.5-ig: Nagyon jó
- 27.5-től 37.2-ig: Jó
- 37.2-től 47.0-ig: Átlagos
- 47.0 felett: Gyenge
Műszaki adatok
Az alábbi táblázat a Ford Focus (2004-2011) legfontosabb műszaki adatait tartalmazza:
Motor | Hengerűrtartalom (ccm) | Teljesítmény (LE) | Gyorsulás 0-100 km/h (s) | Fogyasztás (l/100km) | CO2 kibocsátás (g/km) |
---|---|---|---|---|---|
1.4 | 1388 | 80 | 14.1 | 6.6 | 157 |
1.6 | 1596 | 100 | 11.9 | 6.7 | 159 |
1.6 Ti-VCT | 1596 | 115 | 10.8 | 6.4 | 155 |
1.8 | 1798 | 125 | 10.3 | 7.0 | 169 |
2.0 | 1999 | 145 | 9.2 | 7.1 | 170 |
2.5 ST | 2522 | 225 | 6.8 | 9.3 | 224 |
2.5 RS | 2522 | 305 | 5.9 | 9.4 | 225 |
Modelletörténet
- 2004. november: Bemutatkozik a Ford Focus második generációja 3 és 5 ajtós ferdehátú, 4 ajtós szedán és kombi karosszériaváltozattal.
- 2007. március: Kisebb modellfrissítés.
- 2008. február: Megjelenik a Focus ST a 2.5 literes, 225 lóerős turbómotorral.
- 2009. január: Bemutatkozik a Focus RS, a modellcsalád csúcsmodellje 305 lóerős turbómotorral.
Gyakori hibák és visszahívások
A Ford Focus (2004-2011) általánosságban megbízható autó, de mint minden modellnek, ennek is vannak típushibái:
- Futómű: A futómű elemei hajlamosak a korrózióra, ami kopogást, lötyögést okozhat.
- Elektromos rendszer: Előfordulhatnak elektromos hibák, például az ablakemelőkkel, a központi zárral vagy a világítással.
- Motor: Ritkán, de előfordulhatnak motorhibák, például a gyújtótrafó meghibásodása vagy a vezérműlánc megnyúlása.
Költségek
Költség | Átlagos ár (HUF) |
---|---|
Kötelező szerviz (60 000 km) | 117 000 - 207 000 |
Vezérműszíj csere | 136 500 - 195 000 |
Fékbetét csere (első) | 15 600 - 39 000 |
Fékbetét csere (hátsó) | 13 650 - 35 100 |
Lengéscsillapító csere (darab) | 23 400 - 46 800 |
Üzemanyagköltség: Az üzemanyagköltség a motor típusától és a vezetési stílustól függően változik. Az 1.4-es motorral szerelt modellek átlagosan 6-7 liter benzint fogyasztanak 100 kilométeren, míg a 2.5 literes turbómotorral szerelt ST és RS modellek akár 10 liter feletti fogyasztásra is képesek.
Kinek ajánljuk és miért?
A Ford Focus (2004-2011) remek választás lehet:
- Családoknak: A kombi kivitel tágas utastere és csomagtere ideális családi autóvá teszi.
- Városi autósoknak: A kisebb motorral szerelt modellek fürgék és könnyen manőverezhetőek a városban.
- Sportos vezetőknek: Az ST és RS modellek igazi élményautók, melyekkel élvezetes a gyorshajtás.
Kinek nem ajánljuk és miért nem?
A Ford Focus (2004-2011) nem feltétlenül jó választás:
- Olcsó fenntartást keresőknek: A Focus alkatrészei és a szervizköltségek nem a legolcsóbbak.
- Kifejezetten megbízható autót keresőknek: Bár a Focus általánosságban megbízható, de előfordulhatnak típushibák.
Összefoglalás
A Ford Focus (2004-2011) egy jó ár-érték arányú használtautó, mely számos előnnyel rendelkezik. Mielőtt azonban megvásárolnánk egy ilyen autót, érdemes alaposan átgondolni az igényeinket és a lehetőségeinket. A Focus remek választás lehet azoknak, akik egy megbízható, praktikus és élvezetes vezetési élményt nyújtó autót keresnek, de fontos tisztában lenni a típushibákkal és a fenntartási költségekkel is.