Használtautó információ: Ford Focus (2004-2011) Dízel
Második generációs Ford Focus: Részletes Ismertető és Használtautó Vásárlási Tanácsok
A Ford Focus mindig is az autópiac egyik legnépszerűbb modellje volt, és ez alól a 2004 és 2011 között gyártott második generáció sem kivétel. A dinamikus vezetési élményt, a praktikus kialakítást és a megbízható motorokat ötvöző Focus remek választás lehet azok számára, akik egy megbízható és élvezetesen vezethető használt autót keresnek. Ebben a részletes ismertetőben a Ford Focus második generációjának dízel változatait vesszük górcső alá, hogy megkönnyítsük a választást a potenciális vásárlók számára.
A második generációs Ford Focus széles motorválasztékkal, karosszériaváltozatokkal és felszereltségi szintekkel volt elérhető, így mindenki megtalálhatta a számára ideális modellt. A Focus elérhető volt 3 és 5 ajtós ferdehátú, 4 ajtós szedán, 5 ajtós kombi (Turnier) és 2 ajtós Coupe-Cabriolet karosszériával is, így a családosoktól az egyedülállókig mindenki megtalálhatta a számára ideális méretet és kialakítást.
A dízelmotorok széles választéka tette lehetővé, hogy mindenki megtalálja a vezetési stílusához és igényeihez illő erőforrást. Az 1.6 literes TDCi motor 90 és 109 lóerős változatban is elérhető volt, míg a 2.0 literes TDCi motor 110 és 136 lóerős teljesítménnyel kápráztatta el a vezetőket.
Melyik motorral érdemes megvenni?
Az 1.6 literes TDCi motorok (különösen a 109 lóerős változat) remek választásnak bizonyultak a Focusban, hiszen jó kompromisszumot nyújtottak a teljesítmény és a fogyasztás tekintetében. A 2.0 literes TDCi motorok (különösen a 136 lóerős változat) még dinamikusabb vezetési élményt biztosítottak, de a fogyasztásuk is valamivel magasabb volt.
Fontos megjegyezni, hogy az 1.6 literes TDCi motorok esetében előfordulhattak turbófeltöltő hibák, ezért vásárlás előtt érdemes alaposan átvizsgáltatni az autót egy szakszervizben.
Előnyök:
- Kiváló vezetési élmény: A precíz kormányzásnak és a jól hangolt futóműnek köszönhetően a Focus a kategória egyik legélvezetesebben vezethető autója volt.
- Praktikus belső tér: A Focus tágas utasteret és kényelmes üléseket kínált, ráadásul a kombi változatok csomagtere is kiemelkedő méretű volt.
- Gazdag felszereltség: A Focus már alapfelszereltségben is számos kényelmi és biztonsági extrával volt elérhető.
- Megbízható motorok: A dízelmotorok híresek a tartósságukról és a takarékosságukról, és a Focusban is jól vizsgáztak.
Hátrányok:
- Turboladerek problémái az 1.6 TDCi motoroknál: Ez a probléma viszonylag gyakori volt az 1.6 literes TDCi motorok esetében, ezért vásárlás előtt érdemes ellenőriztetni a turbófeltöltő állapotát.
- Korrózió: A korábbi Focus modellekhez hasonlóan a második generációnál is előfordulhat rozsdásodás, különösen a kerékjárati íveknél és az ajtók aljánál.
- Hátsó lábtér: A hátsó sorban utazóknak, különösen a magasabb utasoknak szűkös lehet a lábtér, főleg a 3 ajtós modellekben.
ADAC információk:
Az ADAC pannenstatisztikái alapján a második generációs Ford Focus átlagos megbízhatóságot mutatott. A leggyakoribb hibák a futómű, az elektromos rendszer és a kipufogórendszer meghibásodásai voltak. Az ADAC kiemelte az 1.6 TDCi motorok turbófeltöltő problémáit is.
Műszaki adatok:
Motor | Teljesítmény (LE) | Nyomaték (Nm) | 0-100 km/h (s) | Fogyasztás (l/100 km) |
---|---|---|---|---|
1.6 TDCi (90 LE) | 90 | 215 | 12.9 | 4.7 |
1.6 TDCi (109 LE) | 109 | 240 | 11.1 | 4.8 |
2.0 TDCi (110 LE) | 110 | 265 | 11.9 | 5.8 |
2.0 TDCi (136 LE) | 136 | 320 | 9.5 | 5.6 |
2.0 TDCi (136 LE) Powershift | 136 | 320 | 9.9 | 5.8 |
Modellek története:
- 2004: Bemutatkozik a második generációs Ford Focus 3 és 5 ajtós ferdehátú, valamint kombi karosszériával.
- 2005: Megjelenik a kínálatban az 1.6 literes TDCi motor 90 lóerős változata.
- 2007: Átfogó modellfrissítés, melynek során megújult a Focus külseje és belseje is.
- 2008: Bemutatkozik a Ford Focus ST, melyet egy 2.5 literes, öthengeres turbómotor hajtott.
- 2010: Kisebb modellfrissítés.
- 2011: Befejeződik a második generációs Ford Focus gyártása.
Gyakori hibák és visszahívások:
- Turboladerek hibái az 1.6 TDCi motoroknál: Az 1.6 literes TDCi motorok esetében előfordulhattak turbófeltöltő hibák, melyek költséges javítást igényelhetnek.
- Korrózió: A korábbi Focus modellekhez hasonlóan a második generációnál is előfordulhat rozsdásodás, különösen a kerékjárati íveknél és az ajtók aljánál.
- Elektromos rendszer hibái: Néhány tulajdonos elektromos rendszer hibákról számolt be, mint például az ablaktörlő motor meghibásodása vagy az akkumulátor gyors lemerülése.
- Visszahívások: A második generációs Ford Focus esetében több visszahívást is elrendeltek különböző hibák miatt. A leggyakoribb visszahívási okok között szerepelt a hibás fékrásegítő, a hibás légzsákvezérlő egység és a hibás üzemanyag-szivattyú.
Költségek:
Költség | Ár (HUF) |
---|---|
Olajcsere | 31 000 - 47 000 |
Fékbetétek csere | 39 000 - 59 000 |
Vezérlés csere | 156 000 - 195 000 |
Kuplung csere | 234 000 - 312 000 |
Turbófeltöltő csere | 390 000 - 585 000 |
Megjegyzés: A fenti árak csak tájékoztató jellegűek, a tényleges költségek függhetnek az autó állapotától, a szerviz óradíjától és az alkatrészek árától.
Kinek ajánljuk?
- Családoknak: A kombi változatok tágas utasteret és csomagteret kínálnak.
- Városi autósoknak: A Focus könnyen manőverezhető a városban, és a parkolás sem okoz gondot vele.
- Olyanoknak, akik megbízható és takarékos autót keresnek: A Focus dízelmotorjai megbízhatóak és takarékosak.
Kinek nem ajánljuk?
- Olyanoknak, akik a legújabb technológiákat keresik: A Focus második generációja már nem a legmodernebb technológiákat kínálja.
- Olyanoknak, akik a legkényelmesebb autót keresik: A Focus futóműve viszonylag feszes hangolású, ami nem biztos, hogy mindenkinek kényelmes.
Összefoglalás:
A Ford Focus második generációja egy jó választás lehet azok számára, akik egy megbízható, élvezetesen vezethető és praktikus használt autót keresnek. Fontos azonban tisztában lenni a modell gyengéivel is, mint például az 1.6 TDCi motorok turbófeltöltő problémái és a korrózió. Vásárlás előtt érdemes alaposan átvizsgáltatni az autót egy szakszervizben, hogy elkerüljük a későbbi kellemetlen meglepetéseket.