Regisztrációs adó kalkulátor 2025
Menü

Használtautó információ: Ford Focus (2004-2011) Dízel

Második generációs Ford Focus: Részletes Ismertető és Használtautó Vásárlási Tanácsok

Használtautó információ: Ford Focus (2004-2011) Dízel

A Ford Focus mindig is az autópiac egyik legnépszerűbb modellje volt, és ez alól a 2004 és 2011 között gyártott második generáció sem kivétel. A dinamikus vezetési élményt, a praktikus kialakítást és a megbízható motorokat ötvöző Focus remek választás lehet azok számára, akik egy megbízható és élvezetesen vezethető használt autót keresnek. Ebben a részletes ismertetőben a Ford Focus második generációjának dízel változatait vesszük górcső alá, hogy megkönnyítsük a választást a potenciális vásárlók számára.

A második generációs Ford Focus széles motorválasztékkal, karosszériaváltozatokkal és felszereltségi szintekkel volt elérhető, így mindenki megtalálhatta a számára ideális modellt. A Focus elérhető volt 3 és 5 ajtós ferdehátú, 4 ajtós szedán, 5 ajtós kombi (Turnier) és 2 ajtós Coupe-Cabriolet karosszériával is, így a családosoktól az egyedülállókig mindenki megtalálhatta a számára ideális méretet és kialakítást.

A dízelmotorok széles választéka tette lehetővé, hogy mindenki megtalálja a vezetési stílusához és igényeihez illő erőforrást. Az 1.6 literes TDCi motor 90 és 109 lóerős változatban is elérhető volt, míg a 2.0 literes TDCi motor 110 és 136 lóerős teljesítménnyel kápráztatta el a vezetőket.

Melyik motorral érdemes megvenni?

Az 1.6 literes TDCi motorok (különösen a 109 lóerős változat) remek választásnak bizonyultak a Focusban, hiszen jó kompromisszumot nyújtottak a teljesítmény és a fogyasztás tekintetében. A 2.0 literes TDCi motorok (különösen a 136 lóerős változat) még dinamikusabb vezetési élményt biztosítottak, de a fogyasztásuk is valamivel magasabb volt.

Fontos megjegyezni, hogy az 1.6 literes TDCi motorok esetében előfordulhattak turbófeltöltő hibák, ezért vásárlás előtt érdemes alaposan átvizsgáltatni az autót egy szakszervizben.

Előnyök:

  • Kiváló vezetési élmény: A precíz kormányzásnak és a jól hangolt futóműnek köszönhetően a Focus a kategória egyik legélvezetesebben vezethető autója volt.
  • Praktikus belső tér: A Focus tágas utasteret és kényelmes üléseket kínált, ráadásul a kombi változatok csomagtere is kiemelkedő méretű volt.
  • Gazdag felszereltség: A Focus már alapfelszereltségben is számos kényelmi és biztonsági extrával volt elérhető.
  • Megbízható motorok: A dízelmotorok híresek a tartósságukról és a takarékosságukról, és a Focusban is jól vizsgáztak.

Hátrányok:

  • Turboladerek problémái az 1.6 TDCi motoroknál: Ez a probléma viszonylag gyakori volt az 1.6 literes TDCi motorok esetében, ezért vásárlás előtt érdemes ellenőriztetni a turbófeltöltő állapotát.
  • Korrózió: A korábbi Focus modellekhez hasonlóan a második generációnál is előfordulhat rozsdásodás, különösen a kerékjárati íveknél és az ajtók aljánál.
  • Hátsó lábtér: A hátsó sorban utazóknak, különösen a magasabb utasoknak szűkös lehet a lábtér, főleg a 3 ajtós modellekben.

ADAC információk:

Az ADAC pannenstatisztikái alapján a második generációs Ford Focus átlagos megbízhatóságot mutatott. A leggyakoribb hibák a futómű, az elektromos rendszer és a kipufogórendszer meghibásodásai voltak. Az ADAC kiemelte az 1.6 TDCi motorok turbófeltöltő problémáit is.

Műszaki adatok:

MotorTeljesítmény (LE)Nyomaték (Nm)0-100 km/h (s)Fogyasztás (l/100 km)
1.6 TDCi (90 LE)9021512.94.7
1.6 TDCi (109 LE)10924011.14.8
2.0 TDCi (110 LE)11026511.95.8
2.0 TDCi (136 LE)1363209.55.6
2.0 TDCi (136 LE) Powershift1363209.95.8

Modellek története:

  • 2004: Bemutatkozik a második generációs Ford Focus 3 és 5 ajtós ferdehátú, valamint kombi karosszériával.
  • 2005: Megjelenik a kínálatban az 1.6 literes TDCi motor 90 lóerős változata.
  • 2007: Átfogó modellfrissítés, melynek során megújult a Focus külseje és belseje is.
  • 2008: Bemutatkozik a Ford Focus ST, melyet egy 2.5 literes, öthengeres turbómotor hajtott.
  • 2010: Kisebb modellfrissítés.
  • 2011: Befejeződik a második generációs Ford Focus gyártása.

Gyakori hibák és visszahívások:

  • Turboladerek hibái az 1.6 TDCi motoroknál: Az 1.6 literes TDCi motorok esetében előfordulhattak turbófeltöltő hibák, melyek költséges javítást igényelhetnek.
  • Korrózió: A korábbi Focus modellekhez hasonlóan a második generációnál is előfordulhat rozsdásodás, különösen a kerékjárati íveknél és az ajtók aljánál.
  • Elektromos rendszer hibái: Néhány tulajdonos elektromos rendszer hibákról számolt be, mint például az ablaktörlő motor meghibásodása vagy az akkumulátor gyors lemerülése.
  • Visszahívások: A második generációs Ford Focus esetében több visszahívást is elrendeltek különböző hibák miatt. A leggyakoribb visszahívási okok között szerepelt a hibás fékrásegítő, a hibás légzsákvezérlő egység és a hibás üzemanyag-szivattyú.

Költségek:

KöltségÁr (HUF)
Olajcsere31 000 - 47 000
Fékbetétek csere39 000 - 59 000
Vezérlés csere156 000 - 195 000
Kuplung csere234 000 - 312 000
Turbófeltöltő csere390 000 - 585 000

Megjegyzés: A fenti árak csak tájékoztató jellegűek, a tényleges költségek függhetnek az autó állapotától, a szerviz óradíjától és az alkatrészek árától.

Kinek ajánljuk?

  • Családoknak: A kombi változatok tágas utasteret és csomagteret kínálnak.
  • Városi autósoknak: A Focus könnyen manőverezhető a városban, és a parkolás sem okoz gondot vele.
  • Olyanoknak, akik megbízható és takarékos autót keresnek: A Focus dízelmotorjai megbízhatóak és takarékosak.

Kinek nem ajánljuk?

  • Olyanoknak, akik a legújabb technológiákat keresik: A Focus második generációja már nem a legmodernebb technológiákat kínálja.
  • Olyanoknak, akik a legkényelmesebb autót keresik: A Focus futóműve viszonylag feszes hangolású, ami nem biztos, hogy mindenkinek kényelmes.

Összefoglalás:

A Ford Focus második generációja egy jó választás lehet azok számára, akik egy megbízható, élvezetesen vezethető és praktikus használt autót keresnek. Fontos azonban tisztában lenni a modell gyengéivel is, mint például az 1.6 TDCi motorok turbófeltöltő problémái és a korrózió. Vásárlás előtt érdemes alaposan átvizsgáltatni az autót egy szakszervizben, hogy elkerüljük a későbbi kellemetlen meglepetéseket.

regisztraciosado.hu ©️ 2025