Használtautó információ: Ford Kuga (2008-2012) Dízel - A sportos SUV
Bevezető - A Ford Focus alapjaira épült, mégis más
A Ford Kuga első generációja 2008 és 2012 között volt kapható, viszonylag rövid életciklussal. A Ford Focus műszaki alapjaira épült, ami megmagyarázza a sportos vezetési élményt. A kiegyensúlyozott és agilis futómű, a precíz kormányzás, a pontos váltó és a kényelmes, hosszú távú utazásokhoz is ideális első ülések mindenképpen felejthetetlen vezetési élményt nyújtanak. Emellett meggyőző a strapabíró fékrendszer, a masszív összeszerelési minőség és az átgondolt, egyszerű kezelhetőség. A viszonylag kicsi csomagtartó, a szűkös hátsó üléssor és a városi közlekedésben korlátozott körkörös kilátás azonban negatívumként említhető.
Érdekes információk és ajánlások
A Kuga kizárólag 2.0 literes dízelmotorokkal volt kapható, különböző teljesítményfokozatokkal. 2010-ig 136 lóerős változat volt elérhető, majd ezt követően 140 és 163 lóerős verziók közül lehetett választani. A két gyengébb erőforrás tökéletesen elegendő a mindennapi használathoz, míg az erősebb változat érezhetően dinamikusabb vezetési élményt nyújt.
A nem túl kifinomult automatikus váltóval szerelt modellek és a legerősebb dízelmotor mindig összkerékhajtással párosul, míg a manuális váltós verziókhoz opcionálisan volt elérhető az AWD rendszer. A használt Ford Kugák körülbelül fele rendelkezik összkerékhajtással, ami főleg gyakori vontatásnál és hegyvidéki területeken jelent előnyt. A Ford Kuga benzines változatai ritkák a használtautó piacon, és a magas fogyasztásuk miatt nem is ajánlottak.
Előnyök:
- Megbízható technika: A Ford Focus alapjaira épült, ami már bizonyított a megbízhatóság terén.
- Kiváló vezetési élmény: Az agilis futómű és a precíz kormányzás sportos vezetési élményt garantál.
- Kényelmes belső: Kényelmes ülések és hosszú távú utakra is alkalmas.
- Strapabíró: Masszív összeszerelési minőség jellemzi.
- Egyszerű kezelhetőség: Az autó kezelése intuitív és könnyen elsajátítható.
- Választható összkerékhajtás: A 4x4-es rendszer nagyobb tapadást és biztonságot nyújt.
Hátrányok:
- Kicsi csomagtartó: A kategóriához képest viszonylag kis rakodótérrel rendelkezik.
- Szűkös hátsó üléssor: A hátsó sorban utazóknak kevés a lábtér.
- Korlátozott körkörös kilátás: A városi közlekedésben nehézkes lehet a parkolás és a manőverezés.
- Problémás alkatrészek: A TÜV jelentések szerint gyakori probléma a futómű alkatrészek kopása, valamint az olajfolyás.
ADAC információk:
Az ADAC pannenstatisztikái alapján a Ford Kuga megbízhatósága átlagos alatti. A TÜV jelentések a kopott rugókat és lengéscsillapítókat, a féktárcsákat és az olajfolyást említik a leggyakoribb hibák között.
Gyakori meghibásodások:
- Motor (2009-2010)
- Részecskeszűrő (2009-2012)
- Differenciálnyomás-érzékelő (2010-2012)
- Akkumulátor (2009-2012)
- Generátor (2009-2011)
Műszaki adatok:
Motor | Teljesítmény | Váltó | Hajtás | Átlagfogyasztás |
---|---|---|---|---|
2.0 TDCi (136 LE) | 100 kW (136 LE) | 6 sebességes manuális | Elsőkerékhajtás / Összkerékhajtás | 6.1 l/100km |
2.0 TDCi (140 LE) | 103 kW (140 LE) | 6 sebességes manuális / Powershift automata | Elsőkerékhajtás / Összkerékhajtás | 5.9 - 6.8 l/100km |
2.0 TDCi (163 LE) | 120 kW (163 LE) | 6 sebességes manuális / Powershift automata | Összkerékhajtás | 6.0 - 6.8 l/100km |
Modellek története:
- 2008 június: A Ford Kuga bemutatkozása egy 2.0 literes, 136 lóerős TDCi dízelmotorral, első- vagy összkerékhajtással.
- 2008 december: Megjelenik a 2.5 literes, 200 lóerős, öthengeres turbómotoros változat, kizárólag összkerékhajtással.
- 2010 április: A 2.0 literes TDCi motor frissítése 140 lóerőre. Bevezetésre kerül a 163 lóerős változat is, kizárólag összkerékhajtással.
- 2012 december: A Ford Kuga első generációjának gyártásának leállítása.
Gyakori hibák és visszahívások:
A Ford Kugánál előforduló leggyakoribb hibák közé tartozik a futómű alkatrészek kopása, az olajfolyás és a részecskeszűrő meghibásodása.
A modellnél több visszahívási akcióra is sor került, többek között a fékrendszer, a fűtőszálas szélvédőmosó fúvókák, a biztonsági öv és a B oszlopok burkolata miatt.
Fontos, hogy vásárlás előtt ellenőriztessük a kiszemelt autó előéletét, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy elvégezték-e rajta a szükséges visszahívási javításokat.
Költségek (HUF-ban):
Költség | Ár (EUR) | Ár (HUF) |
---|---|---|
Olajcsere | 80 | 31 200 |
Lég- és pollenszűrő csere | 40 | 15 600 |
Féktárcsa és fékbetét csere (első) | 250 | 97 500 |
Féktárcsa és fékbetét csere (hátsó) | 200 | 78 000 |
Vezérlés csere | 500 | 195 000 |
Kuplung csere | 400 | 156 000 |
Kinek ajánljuk és miért?
A Ford Kuga első generációja ideális választás lehet azoknak, akik:
- Megbízható és strapabíró SUV-t keresnek
- Fontos számukra a sportos vezetési élmény
- Gyakran utaznak hosszú távokon
- Nem zavarja őket a kis csomagtartó
Kinek nem ajánljuk és miért nem?
A Ford Kuga első generációja nem ajánlott azoknak, akik:
- Nagy családdal rendelkeznek és fontos számukra a tágas hátsó üléssor
- Gyakran szállítanak nagy méretű csomagokat
- Elsődlegesen városi autónak keresnek járművet
Összefoglalás:
A Ford Kuga első generációja egy remek választás lehet azoknak, akik megbízható és sportos SUV-t keresnek. A modellnek számos előnye van, mint például a kiváló vezetési élmény, a kényelmes belső tér és a strapabíró kialakítás. Azonban a kis csomagtartó, a szűkös hátsó üléssor és a korlátozott körkörös kilátás miatt nem mindenki számára ideális választás.