Használtautó információ: Opel Astra H (2004-2010) Dízel - Részletes Ismertető
Bevezető - Opel Astra H Dízel: Megbízható Középút?
Az Opel Astra H, ez a 2004 és 2010 között gyártott kompakt autó, igazi mindenes. Kínálták ferdehátú, szedán, Cabrio (Twintop), kombi (Caravan) és Coupe (GTC) karosszériával is. De vajon mit tud használtan ez a népszerű modell? Megbízható társra lelhetünk benne, vagy rejteget olyan típushibákat, amikkel számolni kell? Ebben a részletes ismertetőben alaposan körbejárjuk az Opel Astra H dízel változatait, hogy segítsünk meghozni a legjobb döntést használt autó vásárlásakor.
Az ADAC adatai és a típus tapasztalatai alapján feltárjuk az Astra H előnyeit és hátrányait, kitérünk a motorválasztékra, a gyakori hibákra és a fenntartási költségekre is.
Melyik motorral érdemes megvenni?
Az Astra H dízelmotorok széles választékával kecsegtet, de nem mindegyik ajánlott egyformán. A ritka 1.7 CDTI és 1.3 CDTI motorok (80 és 90 lóerővel) meglepően fürgék, és takarékosak is, viszont a futáskultúrájuk hagy némi kívánnivalót maga után.
A népszerűbb 1.7 CDTI motorok erősebb, akár 125 lóerős változatban is elérhetők, de ezek is hajlamosak a vibrációra. A legkifinomultabb választás a 1.9 CDTI, ami 100, 120 és 150 lóerős változatban is létezett. Az alacsonyabb teljesítményűek is dinamikusan mozgatják az Astrát, a 150 lóerős pedig kifejezetten sportos menetteljesítményekre képes.
Az Easytronic névre keresztelt, robotizált manuális váltót érdemes elkerülni, mert lassú és rángat. Ha automataváltós Astrát szeretnénk, akkor válasszuk a 1.9 CDTI motort hagyományos, 6 sebességes automataváltóval.
Előnyök:
- Megbízható: Az ADAC adatai alapján az Astra H átlagos vagy annál jobb pontszámot kapott megbízhatóság terén.
- Biztonságos: Az Euro NCAP törésteszten jó eredményeket ért el.
- Tágas utastér elöl: Kényelmes ülések és bőséges helykínálat jellemzi az első sort.
- Kényelmes: A futómű jól tolerálja a magyar utakat.
- Széles modellválaszték: Számos karosszéria- és motorváltozat közül választhatunk.
Hátrányok:
- Szűkös hátsó lábtér: Főleg a Coupé és Cabrio változatoknál.
- Átlagos minőségű belső anyagok: Néhány konkurens modell igényesebb utasteret kínál.
- Unalmas külső: Az Astra H nem egy formabontó autó.
- A dízelmotorok zörgése: Főleg hidegen lehet zavaró.
- Típushibák: A modellnek vannak visszatérő hibái, ezeket részletesen a "Gyakori hibák és visszahívások" szekcióban taglaljuk.
ADAC információk
Az ADAC pannenstatisztikái alapján az Opel Astra H átlagos megbízhatóságot mutat a kompakt kategóriában. A TÜV jelentése szerint a modell enyhén az átlag alatt teljesít a műszaki vizsgákon.
Gyakori hibák a TÜV szerint:
- Olajfolyás a motorból és a váltóból
- Törő hátsó rugók
- Hibás kipufogórendszer
- Elektromos problémák
Műszaki adatok:
Motor | Teljesítmény (LE) | Gyártási időszak | Átlagfogyasztás |
---|---|---|---|
1.3 CDTI | 90 | 2005-2010 | 4.8 l/100 km |
1.7 CDTI (80 LE) | 80 | 2004-2005 | 5.0 l/100 km |
1.7 CDTI (100 LE) | 100 | 2004-2010 | 5.0 l/100 km |
1.7 CDTI (125 LE) | 125 | 2007-2010 | 5.6 l/100 km |
1.9 CDTI (100 LE) | 100 | 2005-2007 | 6.1 l/100 km |
1.9 CDTI (120 LE) | 120 | 2004-2010 | 6.1 l/100 km |
1.9 CDTI (150 LE) | 150 | 2004-2010 | 6.1 l/100 km |
Modelltörténet:
- 2004: Az Astra H bemutatkozása ötajtós ferdehátú karosszériával.
- 2005: Megjelenik a három
ajtós GTC és a Caravan kombi. - 2006: Bemutatkozik a TwinTop Cabrio változat.
- 2007: Kisebb modellfrissítés.
- 2008: Megjelenik az ecoFlex modellváltozat.
- 2009: Az Astra H Schrägheck gyártásának leállítása.
- 2010: Az Astra H Stufenheck, GTC, Twintop és Caravan gyártásának leállítása.
Gyakori hibák és visszahívások
Az Opel Astra H-nak is megvannak a maga típushibái. A leggyakoribbak:
- Hátsó rugótörés: Gyakori probléma, érdemes megerősített rugókra cserélni.
- Elektronikai hibák: Az elektromos ablakemelők, a központi zár és a világítás is produkálhat hibákat.
- DPF problémák: A dízel részecskeszűrő eltömődése gyakori probléma lehet, főleg városi használat során.
- Lengéscsillapító hibák: Az első lengéscsillapítók idő előtti elöregedése előfordulhat.
- Olajfolyás: A motor és a váltó is hajlamos lehet az olajfolyásra.
Visszahívások:
- 2011: A kormánymű hibája miatt.
- 2015: Az akkumulátorburkolat leválása miatt.
Fontos megjegyezni, hogy nem minden Astra H-nál jelentkeznek ezek a hibák, és sok esetben a gondos karbantartás megelőzheti őket.
Költségek (HUF-ban kifejezve)
Vételár: Az Astra H dízel modellek ára 500 000 Ft-tól indul, de a jó állapotú példányokért akár 1 500 000 Ft-ot is elkérhetnek.
Üzemanyagköltség: Az átlagfogyasztás 5-6 liter/100 km között mozog, ami a jelenlegi üzemanyagárak mellett 2340-2730 Ft-os költséget jelent 100 kilométerenként.
Szervizköltség: Az Astra H alkatrészei viszonylag olcsók, és a szervizelése sem számít drágának. Egy olajcsere kb. 20 000 Ft-ba kerül, míg egy vezérléscsere 100 000 Ft körül mozog.
Biztosítás: A biztosítási díjak a motor méretétől és a választott biztosítási csomagtól függően változnak.
Kinek ajánljuk?
- Aki megbízható és olcsón fenntartható autót keres.
- Aki főleg városban vagy rövidebb utakra használná az autót.
- Aki nem ragaszkodik a legmodernebb extrákhoz és a divatos külsőhöz.
Kinek nem ajánljuk?
- Aki sok utast szállítana, mert a hátsó sor szűkös lehet.
- Aki dinamikus vezetési élményre vágyik, mert a dízelmotorok nem erre lettek kitalálva.
- Aki a legújabb technológiákat keresi, mert az Astra H már egy régebbi modell.
Összefoglalás
Az Opel Astra H dízel egy jó választás lehet azoknak, akik megbízható és olcsón fenntartható autót keresnek. A modellnek vannak típushibái, de ezek többsége a gondos karbantartással megelőzhető. A széles motorválasztéknak köszönhetően mindenki megtalálhatja a számára ideális változatot.