Regisztrációs adó kalkulátor 2025
Menü

Használtautó információ: VW Eos (2006-2015) – A stílusos acélbetétes

Bevezető – VW Eos: Amikor a praktikum találkozik az eleganciával

Használtautó információ: VW Eos (2006-2015) – A stílusos acélbetétes

A Volkswagen 2006-ban rukkolt elő a középkategóriás kupé-kabriók piacára szánt fegyverével, a portugál gyártású Eossal. Ez az autó egyedi helyet foglalt el a VW kínálatában, mint a márka első, és máig egyetlen acéltetejű kabriója. Az Eos a Passat műszaki alapjaira épült, ami garanciát jelentett a megbízhatóságra és a kényelemre. A modell 2015-ig volt gyártásban, utód nélkül.

Az Eos igazi különlegessége az volt, hogy sikerült ötvöznie a kupék sportos vonalvezetését a kabriók szabadságérzetével. Az autó teteje mindössze 25 másodperc alatt, elektromosan nyílt és csukódott, ráadásul egy üveg toló-bukótető is helyet kapott benne, ami még világosabbá tette az utasteret.

De vajon mit érdemes tudni a VW Eosról a használtautó-piacon? Milyen motorral érdemes megvenni? Milyen előnyei és hátrányai vannak? Cikkünkben részletesen bemutatjuk ezt a különleges autót, hogy megalapozott döntést hozhass, ha fontolgatod egy használt Eos beszerzését.

Melyik motorral érdemes megvenni?

Az Eos motorpalettája széles választékot kínált a takarékos dízelektől a sportos benzinesekig. Az 1.6-os benzines erőforrás kissé gyengének bizonyult ehhez az autóhoz, a 2.0 FSI pedig bár dinamikusabb volt, de a fogyasztása sem volt elhanyagolható. A legjobb választásnak a 2.0 TFSI/TSI motorok bizonyultak, amelyek 200 lóerő körüli teljesítményükkel sportos menetteljesítményekre voltak képesek, miközben a fogyasztásuk is elfogadható maradt. A dízelmotorok közül a 2.0 TDI volt a legnépszerűbb választás, ami a maga kategóriájában dinamikusnak számított és takarékos is volt.

VW Eos: Előnyök

  • Stílusos és praktikus: A keménytető ötvözi a kupék eleganciáját a kabriók szabadságérzetével.
  • Kényelmes és tágas utastér (első sorban): A Passat műszaki alapjainak köszönhetően az Eos bőséges helyet kínál az első utasok számára.
  • Megbízható technika: Az Eos a Volkswagen jól bevált technológiáira épült, ami a megbízhatóság terén is előnyére válik.
  • Széles motorválaszték: A takarékos dízelektől a sportos benzinesekig mindenki megtalálhatja a számára ideális motorizáltságot.

VW Eos: Hátrányok

  • Szűk hátsó sor: A hátsó ülések elsősorban gyerekeknek vagy rövid távú utazásokhoz alkalmasak.
  • Kicsi csomagtartó (nyitott tetővel): A keménytető a csomagtartóban kapott helyet, ami nyitott állapotban jelentősen lecsökkenti a rendelkezésre álló helyet.
  • Gyengébb alapmotorok: Az 1.6-os benzines erőforrás kissé gyengének bizonyult.
  • A korábbi 1.4 TSI motoroknál előforduló vezérműlánc-problémák.

ADAC információk

Bár az ADAC Pannenstatistikájában az Eos a kis darabszám miatt nem szerepel, a TÜV-jelentések alapján az autó megbízhatónak mondható. A leggyakoribb hibák a futóműhöz (lengéscsillapítók, féltengelyek), illetve a korábbi évjáratoknál az 1.4 TSI motorok vezérműláncához köthetők.

VW Eos: Műszaki adatok

MotorTeljesítmény (LE)Üzemanyag-fogyasztás (l/100km)
1.6 FSI1157.6
1.4 TSI122 - 1606.5 - 6.7
2.0 FSI1508.3
2.0 TFSI/TSI200 - 2106.7 - 8.0
3.2 V6250 - 2609.2
2.0 TDI1405.3 - 6.0

VW Eos: Modelltörténet

  • 2006: Az Eos bemutatkozása 1.6 FSI, 2.0 FSI, 2.0 Turbo, 3.2 V6 és 2.0 TDI motorokkal.
  • 2007: Az 1.6 FSI motor kiváltása az 1.4 TSI (122 LE) motorral.
  • 2008: A 2.0 FSI motor helyett az 1.4 TSI (160 LE) erőforrás érkezik. A 2.0 TDI motor teljesíti az Euro 5-ös emissziós normát.
  • 2009: A 3.2 V6 motor teljesítménye 260 lóerőre nő.
  • 2011: Modellfrissítés: a Golf VI elemeit idéző orr-rész, új hátsó lámpák és a 3.2 V6 motor kivezetése a kínálatból.
  • 2015: A gyártás vége utódmodell nélkül.

Gyakori hibák és visszahívások

Az Eos megbízható modellnek számít, de mint minden autónál, ennél is előfordulhatnak meghibásodások.

Gyakori hibák:

  • Vezérműlánc-problémák a korai 1.4 TSI motoroknál.
  • Futómű-kopás: A lengéscsillapítók és a féltengelyek viszonylag gyorsan elkophatnak.

Visszahívások:

  • 2009: A 6-fokozatú DSG-váltóval szerelt modelleknél szoftverfrissítésre volt szükség a kuplung esetleges hibás működése miatt.
  • 2011: A 2.0 CR TDI motorral szerelt autóknál az üzemanyag-vezetékek anyaghibája miatt üzemanyag-szivárgás fordulhatott elő.

VW Eos: Költségek

Üzemeltetési költségek (havi átlag):

KöltségÖsszeg (HUF)
Üzemanyag (benzin)40 000 - 50 000
Üzemanyag (dízel)30 000 - 35 000
Kötelező biztosítás10 000 - 15 000
Casco biztosítás20 000 - 30 000
Szerviz15 000 - 20 000

Alkatrészárak (példák):

AlkatrészÁtlagos ár (HUF)
Féktárcsa20 000 - 40 000
Féklámpa5 000 - 10 000
Olajcsere20 000 - 30 000

Kinek ajánljuk a VW Eost?

A VW Eos ideális választás lehet azok számára, akik:

  • Stílusos és praktikus autót keresnek.
  • Élvezik a kabriózás élményét, de fontos számukra a keménytető nyújtotta biztonság és komfort.
  • Megbízható és kényelmes autót szeretnének.

Kinek nem ajánljuk a VW Eost?

A VW Eos nem feltétlenül a legjobb választás azoknak, akik:

  • Gyakran utaznak hátsó utasokkal.
  • Nagyobb csomagtartóra van szükségük.
  • Sportos vezetési élményre vágynak.

Összefoglalás

A VW Eos egyedi ajánlat a használtautó-piacon: stílusos, praktikus és megbízható. Bár a hátsó sor és a csomagtartó mérete korlátozott, az autó remek választás lehet pároknak vagy kis családoknak, akik élvezik a kabriózás örömeit. Az Eos vásárlásakor érdemes alaposan átgondolni az igényeket és a motorválasztékot, hogy megtaláljuk a számunkra legmegfelelőbb modellt.

regisztraciosado.hu ©️ 2025