Regisztrációs adó kalkulátor 2025
Menü

Használtautó információ: VW Golf III (1991-1999) Benzines modellek

Bevezető - A legendás Golf III: megbízható igásló vagy rozsdaboglya?

Használtautó információ: VW Golf III (1991-1999) Benzines modellek

A Volkswagen Golf harmadik generációja 1991-ben robbantotta be a piacot, és azonnal folytatta elődje sikertörténetét. A kerekdedebb formák alatt tágas utasteret és meglepően nagy csomagteret rejtett, a komfortra hangolt futómű és a precíz kormányzás pedig igazi vezetési élményt nyújtott. Ám az idő vasfoga ezt a modellt sem kímélte, a rozsda és a korai spórolások mára megkeseríthetik a gondtalan autózást.

Ebben a részletes használtautó tesztben feltárjuk a Golf III minden előnyét és hátrányát, hogy megalapozott döntést hozhass, ha egy ilyen korú használt autó vásárlásán gondolkodsz. Bemutatjuk a motorválasztékot, a típushibákat, a fenntartási költségeket, és azt is eláruljuk, kinek ajánljuk és kinek nem ezt a legendás modellt.

Melyik motorral érdemes megvenni?

A Golf III motorválasztéka széles skálán mozgott, a takarékos 1.4-es benzinesektől a sportos GTI és a különleges VR6 modellekig.

  • Városba: A mindennapi városi közlekedésre az 1.4-es (60 LE) benzines is elegendő lehet, de a dinamikusabb haladáshoz érdemesebb az 1.6-os (75 LE) vagy az 1.8-as (90 LE) motorok közül választani.
  • Hosszabb utakra: Autópályán és országúton az 1.8-as motorok biztosítják a legkiegyensúlyozottabb teljesítményt.
  • Sportos vezetőknek: A GTI modellek (115 LE, 150 LE) igazi élményautók, de nehezebb jó állapotú példányt találni, és az áruk is magasabb.
  • Különlegességet keresőknek: A VR6 (174 LE) egy igazi unikum, de magas fogyasztásra és költségesebb fenntartásra kell számítani.

Fontos megjegyezni, hogy a korai, 90-es évekbeli motorok fogyasztása mai szemmel nézve magasnak számít.

Előnyök:

  • Megbízható mechanika: A Golf III mechanikailag jól összerakott autó, a motorok és a váltók strapabíróak.
  • Olcsó alkatrészek: A hatalmas darabszámnak köszönhetően az alkatrészellátás kiváló, és az árak is kedvezőek.
  • Könnyű javíthatóság: A Golf III viszonylag egyszerű technikájú autó, így a kisebb javításokat akár otthon is el lehet végezni.
  • Tágasság: Az utastér és a csomagtér is meglepően tágas, a Golf III praktikus családi autó is lehet.
  • Komfort: A futómű a komfortos autózásra van hangolva, a Golf III kényelmes utazóautó.

Hátrányok:

  • Rozsda: A Golf III egyik legnagyobb ellensége a rozsda. A karosszériaelemek, a küszöbök, az ajtók alja és a kerékjáratok is hajlamosak a korrózióra.
  • Egyszerű kidolgozás: A 90-es évek eleji spórolások a Golf III belső kidolgozásán is meglátszanak, az anyagok nem túl tartósak.
  • Biztonság: A mai autókhoz képest a Golf III biztonsági felszereltsége szerény. Csak a későbbi modellekben volt széria az utasoldali légzsák.
  • Fogyasztás: A korai motorok fogyasztása mai szemmel nézve magasnak számít.
  • Tuning-áldozatok: A Golf III népszerű autó volt a tuningolók körében, ezért sok a "lerongyolt" példány a piacon.

ADAC információk:

Az ADAC adatai alapján a Golf III megbízhatósága átlagosnak mondható. A leggyakoribb hibák a következők:

Gyakori hibák:

  • Kipufogógáz visszavezetés (1992)
  • Önindító (1992)
  • Akkumulátor (1992)
  • Féknyergek, hátsó fékmunkahengerek (1992)
  • Üzemanyagrendszer (1992)
  • Generátor (1992)
  • Üzemanyagpumpa (1992)
  • Kuplungbowden (1997)
  • Motor (1992)
  • Biztosíték- és relétábla (1992)
  • Turbófeltöltő (1992)
  • Turbófeltöltő szívó- és nyomócsövei, töltőlevegőhűtő (1992)
  • Gyújtáselosztó (beleértve a gyújtáselosztót is) (1995-1997)
  • Vezérműszíj (1992)
  • Gyújtáskapcsoló (1992)
  • Gyújtótekercs (1992-1997)

Visszahívások:

  • 1995. november: A VR6 és TD klímaberendezéssel szerelt modelljeinél a tandemlüfter motorja blokkolhat, ami a motor túlmelegedéséhez vezethet.
  • 1996. augusztus: A hátsó ajtók elektromos ablakemelőjének kábelezése elkophat, ami rövidzárlatot okozhat.
  • 1999. április: A B4 modellek (immobiliserrel és riasztóval) esetében a központi zár meghibásodhat, ami önzáródáshoz vezethet.
  • 2020. június: Hibás légzsák miatt visszahívás.

Műszaki adatok:

Jellemző1.41.61.81.8GTIGTI 16VVR6
Hengerek száma / Szelepek száma4/84/84/84/84/84/86/12
Lökettérfogat (ccm)1391159817811781198419842792
Teljesítmény (LE)60759075115150174
Maximális nyomaték (Nm)107/2400126/2600145/2500140/2500166/3200180/4800235/4200
Gyorsulás 0-100 km/h (s)16.114.012.117.610.18.37.8
Végsebesség (km/h)157168178164198215224
Üzemanyag-fogyasztás (l/100 km)------10.5
CO2 kibocsátás (g/km)------252
Energiaosztály------G

Modelltörténet:

  • 1991. szeptember: Bemutatkozik a Golf III három- és ötajtós karosszériával.
  • 1992. december: Megjelenik a Syncro összkerékhajtású változat és a GTI 16V modell.
  • 1993. április: Bemutatkozik az ötajtós Variant kombi és a Cabrio.
  • 1993. szeptember: Bevezetik az Ecomatic rendszert, amely lejtmenetben automatikusan leállítja a motort.
  • 1994. január: Megjelenik a 2.9 VR6 motorral szerelt Syncro modell.
  • 1994. november: Bemutatkozik az SDI (közvetlen befecskendezéses dízel) motor 64 lóerős teljesítménnyel, valamint a TDI motor a Variant modellhez.
  • 1996. március: A TDI motor 110 lóerős teljesítménnyel is elérhetővé válik, az 1.6-os benzines motor teljesítménye pedig 100 lóerőre nő.
  • 1997. december: Befejeződik a három- és ötajtós modellek gyártása, érkezik a Golf IV.
  • 1998. február: A Cabrio modell frissítést kap, és Golf IV Cabrio néven folytatja pályafutását.
  • 1999. március: A Variant gyártása is véget ér.
  • 2002. január: Leáll a Golf III Cabrio gyártása.

Költségek (HUF-ban):

KöltségÁtlagos ár (HUF)
Kötelező szerviz (olajcsere, szűrők)80 000 - 120 000
Vezérműszíj csere120 000 - 180 000
Kuplung csere150 000 - 250 000
Kipufogórendszer javítás50 000 - 150 000
Fékbetét/tárcsa csere (tengelyenként)40 000 - 80 000

Kinek ajánljuk:

  • Olcsó használt autót keresőknek: A Golf III viszonylag olcsón megvásárolható, de érdemes alaposan átnézni vásárlás előtt!
  • Hobbiautónak: A Golf III egyszerű technikája és a jó alkatrészellátás miatt ideális hobbiautó lehet.
  • Aki szereti maga szerelni az autóját: A Golf III viszonylag egyszerűen szerelhető, sok mindent meg lehet otthon is csinálni rajta.

Kinek nem ajánljuk:

  • Aki modern autót keres: A Golf III egy 90-es évekbeli autó, így ne várjunk tőle modern technológiát vagy biztonsági felszereltséget.
  • Aki nem ért az autókhoz: A Golf III-nál gyakoriak a rozsdásodási problémák, és a régebbi autók esetében mindig számolni kell a váratlan meghibásodásokkal.
  • Aki keveset autózik: Ha valaki csak ritkán használja az autót, akkor jobban jár egy fiatalabb, kevesebbet futott modellel.

Összefoglalás

A Volkswagen Golf III egy legendás autó, amely a 90-es években meghatározó modell volt a maga kategóriájában. A mai napig népszerű használt autó, de vásárlás előtt érdemes alaposan átgondolni, hogy megfelel-e az igényeinknek. A rozsda, a korai spórolások és a szerény biztonsági felszereltség mind-mind olyan tényezők, amelyeket figyelembe kell venni. Ugyanakkor a Golf III megbízható mechanikája, olcsó alkatrészei és könnyű javíthatósága miatt jó választás lehet azoknak, akik olcsón keresnek egy megbízható és praktikus autót.

regisztraciosado.hu ©️ 2025