Használtautó információ: VW Golf III (1991-1999) Benzines modellek
Bevezető - A legendás Golf III: megbízható igásló vagy rozsdaboglya?
A Volkswagen Golf harmadik generációja 1991-ben robbantotta be a piacot, és azonnal folytatta elődje sikertörténetét. A kerekdedebb formák alatt tágas utasteret és meglepően nagy csomagteret rejtett, a komfortra hangolt futómű és a precíz kormányzás pedig igazi vezetési élményt nyújtott. Ám az idő vasfoga ezt a modellt sem kímélte, a rozsda és a korai spórolások mára megkeseríthetik a gondtalan autózást.
Ebben a részletes használtautó tesztben feltárjuk a Golf III minden előnyét és hátrányát, hogy megalapozott döntést hozhass, ha egy ilyen korú használt autó vásárlásán gondolkodsz. Bemutatjuk a motorválasztékot, a típushibákat, a fenntartási költségeket, és azt is eláruljuk, kinek ajánljuk és kinek nem ezt a legendás modellt.
Melyik motorral érdemes megvenni?
A Golf III motorválasztéka széles skálán mozgott, a takarékos 1.4-es benzinesektől a sportos GTI és a különleges VR6 modellekig.
- Városba: A mindennapi városi közlekedésre az 1.4-es (60 LE) benzines is elegendő lehet, de a dinamikusabb haladáshoz érdemesebb az 1.6-os (75 LE) vagy az 1.8-as (90 LE) motorok közül választani.
- Hosszabb utakra: Autópályán és országúton az 1.8-as motorok biztosítják a legkiegyensúlyozottabb teljesítményt.
- Sportos vezetőknek: A GTI modellek (115 LE, 150 LE) igazi élményautók, de nehezebb jó állapotú példányt találni, és az áruk is magasabb.
- Különlegességet keresőknek: A VR6 (174 LE) egy igazi unikum, de magas fogyasztásra és költségesebb fenntartásra kell számítani.
Fontos megjegyezni, hogy a korai, 90-es évekbeli motorok fogyasztása mai szemmel nézve magasnak számít.
Előnyök:
- Megbízható mechanika: A Golf III mechanikailag jól összerakott autó, a motorok és a váltók strapabíróak.
- Olcsó alkatrészek: A hatalmas darabszámnak köszönhetően az alkatrészellátás kiváló, és az árak is kedvezőek.
- Könnyű javíthatóság: A Golf III viszonylag egyszerű technikájú autó, így a kisebb javításokat akár otthon is el lehet végezni.
- Tágasság: Az utastér és a csomagtér is meglepően tágas, a Golf III praktikus családi autó is lehet.
- Komfort: A futómű a komfortos autózásra van hangolva, a Golf III kényelmes utazóautó.
Hátrányok:
- Rozsda: A Golf III egyik legnagyobb ellensége a rozsda. A karosszériaelemek, a küszöbök, az ajtók alja és a kerékjáratok is hajlamosak a korrózióra.
- Egyszerű kidolgozás: A 90-es évek eleji spórolások a Golf III belső kidolgozásán is meglátszanak, az anyagok nem túl tartósak.
- Biztonság: A mai autókhoz képest a Golf III biztonsági felszereltsége szerény. Csak a későbbi modellekben volt széria az utasoldali légzsák.
- Fogyasztás: A korai motorok fogyasztása mai szemmel nézve magasnak számít.
- Tuning-áldozatok: A Golf III népszerű autó volt a tuningolók körében, ezért sok a "lerongyolt" példány a piacon.
ADAC információk:
Az ADAC adatai alapján a Golf III megbízhatósága átlagosnak mondható. A leggyakoribb hibák a következők:
Gyakori hibák:
- Kipufogógáz visszavezetés (1992)
- Önindító (1992)
- Akkumulátor (1992)
- Féknyergek, hátsó fékmunkahengerek (1992)
- Üzemanyagrendszer (1992)
- Generátor (1992)
- Üzemanyagpumpa (1992)
- Kuplungbowden (1997)
- Motor (1992)
- Biztosíték- és relétábla (1992)
- Turbófeltöltő (1992)
- Turbófeltöltő szívó- és nyomócsövei, töltőlevegőhűtő (1992)
- Gyújtáselosztó (beleértve a gyújtáselosztót is) (1995-1997)
- Vezérműszíj (1992)
- Gyújtáskapcsoló (1992)
- Gyújtótekercs (1992-1997)
Visszahívások:
- 1995. november: A VR6 és TD klímaberendezéssel szerelt modelljeinél a tandemlüfter motorja blokkolhat, ami a motor túlmelegedéséhez vezethet.
- 1996. augusztus: A hátsó ajtók elektromos ablakemelőjének kábelezése elkophat, ami rövidzárlatot okozhat.
- 1999. április: A B4 modellek (immobiliserrel és riasztóval) esetében a központi zár meghibásodhat, ami önzáródáshoz vezethet.
- 2020. június: Hibás légzsák miatt visszahívás.
Műszaki adatok:
Jellemző | 1.4 | 1.6 | 1.8 | 1.8 | GTI | GTI 16V | VR6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Hengerek száma / Szelepek száma | 4/8 | 4/8 | 4/8 | 4/8 | 4/8 | 4/8 | 6/12 |
Lökettérfogat (ccm) | 1391 | 1598 | 1781 | 1781 | 1984 | 1984 | 2792 |
Teljesítmény (LE) | 60 | 75 | 90 | 75 | 115 | 150 | 174 |
Maximális nyomaték (Nm) | 107/2400 | 126/2600 | 145/2500 | 140/2500 | 166/3200 | 180/4800 | 235/4200 |
Gyorsulás 0-100 km/h (s) | 16.1 | 14.0 | 12.1 | 17.6 | 10.1 | 8.3 | 7.8 |
Végsebesség (km/h) | 157 | 168 | 178 | 164 | 198 | 215 | 224 |
Üzemanyag-fogyasztás (l/100 km) | - | - | - | - | - | - | 10.5 |
CO2 kibocsátás (g/km) | - | - | - | - | - | - | 252 |
Energiaosztály | - | - | - | - | - | - | G |
Modelltörténet:
- 1991. szeptember: Bemutatkozik a Golf III három- és ötajtós karosszériával.
- 1992. december: Megjelenik a Syncro összkerékhajtású változat és a GTI 16V modell.
- 1993. április: Bemutatkozik az ötajtós Variant kombi és a Cabrio.
- 1993. szeptember: Bevezetik az Ecomatic rendszert, amely lejtmenetben automatikusan leállítja a motort.
- 1994. január: Megjelenik a 2.9 VR6 motorral szerelt Syncro modell.
- 1994. november: Bemutatkozik az SDI (közvetlen befecskendezéses dízel) motor 64 lóerős teljesítménnyel, valamint a TDI motor a Variant modellhez.
- 1996. március: A TDI motor 110 lóerős teljesítménnyel is elérhetővé válik, az 1.6-os benzines motor teljesítménye pedig 100 lóerőre nő.
- 1997. december: Befejeződik a három- és ötajtós modellek gyártása, érkezik a Golf IV.
- 1998. február: A Cabrio modell frissítést kap, és Golf IV Cabrio néven folytatja pályafutását.
- 1999. március: A Variant gyártása is véget ér.
- 2002. január: Leáll a Golf III Cabrio gyártása.
Költségek (HUF-ban):
Költség | Átlagos ár (HUF) |
---|---|
Kötelező szerviz (olajcsere, szűrők) | 80 000 - 120 000 |
Vezérműszíj csere | 120 000 - 180 000 |
Kuplung csere | 150 000 - 250 000 |
Kipufogórendszer javítás | 50 000 - 150 000 |
Fékbetét/tárcsa csere (tengelyenként) | 40 000 - 80 000 |
Kinek ajánljuk:
- Olcsó használt autót keresőknek: A Golf III viszonylag olcsón megvásárolható, de érdemes alaposan átnézni vásárlás előtt!
- Hobbiautónak: A Golf III egyszerű technikája és a jó alkatrészellátás miatt ideális hobbiautó lehet.
- Aki szereti maga szerelni az autóját: A Golf III viszonylag egyszerűen szerelhető, sok mindent meg lehet otthon is csinálni rajta.
Kinek nem ajánljuk:
- Aki modern autót keres: A Golf III egy 90-es évekbeli autó, így ne várjunk tőle modern technológiát vagy biztonsági felszereltséget.
- Aki nem ért az autókhoz: A Golf III-nál gyakoriak a rozsdásodási problémák, és a régebbi autók esetében mindig számolni kell a váratlan meghibásodásokkal.
- Aki keveset autózik: Ha valaki csak ritkán használja az autót, akkor jobban jár egy fiatalabb, kevesebbet futott modellel.
Összefoglalás
A Volkswagen Golf III egy legendás autó, amely a 90-es években meghatározó modell volt a maga kategóriájában. A mai napig népszerű használt autó, de vásárlás előtt érdemes alaposan átgondolni, hogy megfelel-e az igényeinknek. A rozsda, a korai spórolások és a szerény biztonsági felszereltség mind-mind olyan tényezők, amelyeket figyelembe kell venni. Ugyanakkor a Golf III megbízható mechanikája, olcsó alkatrészei és könnyű javíthatósága miatt jó választás lehet azoknak, akik olcsón keresnek egy megbízható és praktikus autót.