Használtautó információ: VW Golf VI (2008-2012) Benzines modellek
Bevezetés: A Népautó, ami nem okoz csalódást
A Volkswagen Golf mindig is a megbízhatóság és a praktikum szinonimája volt, és a hatodik generáció (2008-2012) sem kivétel ez alól. Ez a modell az előd, az ötödik generációs Golf sikerére építve, továbbfejlesztett minőséggel és még kifinomultabb vezetési élménnyel kecsegtet. A Golf VI népszerűségét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy milliók választották világszerte.
Ebben a részletes útmutatóban átvesszük a VW Golf VI benzines modelljeit, hogy segítsünk eligazodni a használtpiac útvesztőiben. Bemutatjuk a motorválasztékot, az előnyöket és hátrányokat, az ADAC értékelését, a műszaki adatokat, a modelltörténetet, a gyakori hibákat és visszahívásokat, valamint a fenntartási költségeket. Végül pedig azt is eláruljuk, hogy kinek ajánljuk és kinek nem a Golf VI-ot.
Melyik motorral érdemes megvenni?
A Golf VI benzines motorválasztéka széles, így mindenki megtalálhatja a számára ideális erőforrást.
- 1.2 TSI: A kis lökettérfogatú, de turbófeltöltös motor dinamikus menetteljesítményt kínál alacsony fogyasztás mellett. Két teljesítményszinttel volt elérhető: 77 kW (105 LE) és 63 kW (85 LE).
- 1.4 TSI: A népszerű 1.4 TSI motor szintén két teljesítményszinttel volt elérhető: 90 kW (122 LE) és 118 kW (160 LE). Mindkét változat kiegyensúlyozott teljesítményt és kedvező fogyasztást kínál.
- 1.6: A szívómotoros 1.6-os megbízható és strapabíró, de a fogyasztása magasabb a TSI motorokhoz képest.
- GTI: A sportos vezetőknek a 155 kW (210 LE) teljesítményű GTI változatot ajánljuk.
- R: A Golf VI csúcsmodellje a 199 kW (270 LE) teljesítményű R verzió, amely lenyűgöző menetdinamikát kínál.
Ajánlás: Ha a gazdaságosság a legfontosabb szempont, akkor a 1.2 TSI motor a legjobb választás. Ha fontos a dinamizmus, de nem szeretne lemondani az elfogadható fogyasztásról, akkor az 1.4 TSI motorok valamelyike lehet a nyerő.
Előnyök
- Megbízhatóság: A Golf VI híres a megbízhatóságáról, az ADAC pannenstatisztikáiban is kiemelkedően szerepel.
- Vezetési élmény: A Golf VI precíz kormányzással és stabil úttartással rendelkezik, élvezetes vezetni.
- Praktikum: A Golf VI tágas utasteret és jól pakolható csomagtartót kínál.
- Biztonság: A Golf VI Euro NCAP törésteszten maximális, 5 csillagos értékelést ért el.
- Széles modellválaszték: A Golf VI számos karosszériaváltozattal (3 és 5 ajtós, kombi, Plus, Cabrio), motorral és felszereltséggel volt elérhető.
Hátrányok
- TSI motorok láncproblémái: A TSI motoroknál előfordulhatnak a vezérműlánccal kapcsolatos problémák. Érdemes vásárlás előtt ellenőrizni a lánc állapotát.
- Hátsó helykínálat: A hátsó sorban az átlagosnál kicsit szűkösebb a helykínálat.
- Átlagosnál magasabb árak: A Golf VI a használtpiacon is tartja az árát, a népszerűségének köszönhetően.
ADAC információk
Az ADAC pannenstatisztikái alapján a Golf VI megbízható autónak számít. A 2009 és 2012 közötti modellek pannenkennzifrái jóval az átlag alatt vannak.
Pannenschwerpunkte:
- Üzemanyag-befecskendezők (2010)
- Akkumulátor (2009, 2011)
Műszaki adatok
Motor | Teljesítmény | Váltó | Fogyasztás |
---|---|---|---|
1.2 TSI (77 kW) | 105 LE | 6 sebességes manuális | 5,7 l/100 km |
1.4 TSI (90 kW) | 122 LE | 6 sebességes manuális | 6,2 l/100 km |
1.4 TSI (118 kW) | 160 LE | 6 sebességes manuális | 6,3 l/100 km |
1.6 (75 kW) | 102 LE | 5 sebességes manuális | 7,1 l/100 km |
GTI (155 kW) | 210 LE | 6 sebességes manuális | 7,3 l/100 km |
R (199 kW) | 270 LE | 6 sebességes manuális | 8,5 l/100 km |
Modelltörténet
- 2008. október: A Golf VI bemutatkozása 3 és 5 ajtós karosszériaváltozattal.
- 2009. március: A Golf VI Plus és CrossGolf bemutatkozása.
- 2009. június: A Golf GTD bemutatkozása.
- 2009. szeptember: A Golf VI Variant bemutatkozása.
- 2009. november: A Golf R és a Golf BlueMotion bemutatkozása.
- 2011. május: A Golf GTI Edition 35 bemutatkozása.
- 2011. június: A Golf VI Cabriolet bemutatkozása.
Gyakori hibák és visszahívások
- Vezérműlánc problémák (TSI motorok): A TSI motoroknál előfordulhatnak a vezérműlánccal kapcsolatos problémák. Jellemzően zörgő hang jelzi a hibát.
- Vízpumpa meghibásodás: A vízpumpa meghibásodása szintén előfordulhat, amely motor túlmelegedéshez vezethet.
- DSG váltó hibák: A DSG váltók esetében ritkán előfordulhatnak elektronikai vagy mechanikai hibák.
A Golf VI-ot érintették visszahívások is, többek között az ABS vezérlőegység, a DSG váltó szoftvere és a motorvezérlő egység hibái miatt. Vásárlás előtt érdemes ellenőriztetni, hogy az adott autóra vonatkoztak-e visszahívások, és ha igen, elvégezték-e rajta a szükséges javításokat.
Költségek (HUF-ban kifejezve)
Költség | Átlagos ár (HUF) |
---|---|
Kötelező szerviz (60 000 km) | 156 000 |
Vezérműszíj csere (dízel) | - |
Vezérműlánc csere (benzines) | 234 000 |
Kuplung csere | 351 000 |
Féktárcsa és fékbetét csere (első) | 156 000 |
Éves gépjárműadó | 15 600 - 39 000 (motor függvényében) |
Árfolyam: 1 EUR = 390 HUF
Kinek ajánljuk és miért?
A VW Golf VI kiváló választás azok számára, akik:
- Megbízható és jól bevált autót keresnek: A Golf VI jó hírnevet szerzett a megbízhatóság terén.
- Kényelmes és praktikus autót szeretnének: A Golf VI tágas utasteret és csomagtartót kínál.
- Fontos számukra a biztonság: A Golf VI kiváló eredményeket ért el az Euro NCAP törésteszten.
Kinek nem ajánljuk és miért nem?
A VW Golf VI nem feltétlenül a legjobb választás azok számára, akik:
- Különleges vagy egyedi autót keresnek: A Golf VI egy népautó, nem egyedi vagy feltűnő.
- A lehető legolcsóbb autót keresik: A Golf VI a használtpiacon is tartja az árát, a fenntartási költségek pedig a kategóriának megfelelőek.
Összefoglalás
A Volkswagen Golf VI egy megbízható, praktikus és biztonságos autó, amely kiváló választás lehet azok számára, akik jó hírű és jól bevált használt autót keresnek. Mielőtt azonban megvásárolnánk egy Golf VI-ot, fontos alaposan átgondolni a motorválasztékot, a lehetséges hibákat és a fenntartási költségeket. Ha alaposak vagyunk, a Golf VI hosszú éveken át hű társunk lehet az utakon.