Használtautó információ: VW Golf VII (2012-2020) Benzines - A Mindentudó Iránymutató
Bevezető - A Népszerűség Megtartója
A Volkswagen Golf hetedik generációja 2012 és 2020 között gördült le a gyártósorról, és gyorsan méltó utódjává vált elődeinek, sokak szerint ez minden idők egyik legjobb Golfja. A cikkünkben részletesen bemutatjuk ezt a népszerű modellt, segítünk eligazodni a motorváltozatok között, feltárjuk a típus előnyeit és hátrányait, valamint részletesen kitérünk a költségekre és a típushibákra is. Ha használt Golf VII vásárlásán gondolkodsz, ez a cikk kihagyhatatlan számodra!
Miért Érdemes a Golf VII-et Választani?
A Golf VII számos erénye miatt vált a vásárlók kedvencévé. Táspontjai között szerepel a tá przes utastér, a kiváló összeszerelési minőség, a minőségi anyagválasztás és a felhasználóbarát kialakítás. Az autó három felszereltségi szinttel volt elérhető: a Trendline az alapfelszereltséget képviseli manuális klímával, a Comfortline olyan extrákkal egészíti ki az alapot, mint a parkolóradar és az esőszenzor, míg a Highline már-már luxust idéz bőr kormánykerékkel, sportülésekkel, ülésfűtéssel és további kényelmi funkciókkal.
A három- és ötajtós változatok mellett elérhető volt a tágasabb csomagterű Variant kombi, valamint a magasabb üléspozíciót és még nagyobb teret kínáló Sportsvan, ami ideális választás lehet idősebb sofőrök számára. A modell megbízhatóságát mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a TÜV-jelentések kiemelkedően jó eredményekkel büszkélkedhet.
Melyik Motorral Érdemes Megvenni?
A Golf VII széles benzinmotor-választékkal érhető el, mindegyik turbófeltöltős és közvetlen befecskendezésű. A belépő szintű 85 lóerős változatok is dinamikusan mozgatják az autót, a 105-125 lóerős verziók azonban már autópályán is magabiztosabb teljesítményt nyújtanak. Különösen ajánlott az 1.4 és 1.5 TSI motorok 130-150 lóerős változata, melyek kiváló kompromisszumot jelentenek a fogyasztás és a teljesítmény terén. A ritkább és drágább 1.8 TSI motor 172 és 180 lóerős kivitelben is elérhető volt, míg a sportos GTI modellek 220-245 lóerővel kecsegtetnek. Utóbbiak fenntartása azonban drágább, így csak igazi rajongóknak ajánlott. A csúcsot a 300-310 lóerős, összkerékhajtású Golf R modellek képviselik, míg a limitált szériás 360 lóerős Golf R360S igazi gyűjtői darab.
Előnyök:
- Kiváló összeszerelési minőség: A Golf VII a Volkswagen precizitását és minőségét testesíti meg.
- Tágas belső tér: Az autó bőséges helyet kínál az utasok és a csomagok számára.
- Megbízható motorok: A széles benzinmotor-választék minden igényt kielégít.
- Biztonságos: A Golf VII kiváló eredményeket ért el a törésteszteken.
- Értékálló: A modell népszerűsége és megbízhatósága miatt értéke jól tartja magát.
Hátrányok:
- DSG váltó rángatása: Néhány modellnél előfordulhat a DSG váltó rángatása, ami kellemetlen lehet.
- Bonyolult multifunkciós kormánykerék: Néhány sofőr számára a sok funkcióval ellátott kormánykerék kezelése zavaró lehet.
ADAC Információk:
Az ADAC pannenstatisztikái alapján a Golf VII minden évben kiválóan teljesített. A TÜV-jelentések sem mutatnak komolyabb hiányosságokat, csupán a rugók és lengéscsillapítók, valamint a fékalkatrészek kopása jelentkezhet időnként.
Műszaki adatok:
Motor | 1.2 TSI BMT | 1.4 TSI BMT | 1.4 TSI BMT (GTI) | 2.0 TSI BMT (R) |
---|---|---|---|---|
Hengerűrtartalom | 1197 cm³ | 1395 cm³ | 1984 cm³ | 1984 cm³ |
Teljesítmény | 85 LE | 122 LE | 220 LE | 300 LE |
Gyorsulás (0-100) | 11.9 s | 9.3 s | 6.5 s | 5.1 s |
Fogyasztás (átlag) | 4.9 l/100km | 5.2 l/100km | 6.4 l/100km | 7.3 l/100km |
Modelltörténet:
- 2012: A Golf VII bemutatkozása három- és ötajtós kivitelben, valamint a Variant kombi érkezése.
- 2013: A GTI és R modellek bemutatkozása.
- 2014: Az e-Golf és a Golf Sportsvan megjelenése.
- 2017: Ráncfelvarrás, új motorok és technológiák bevezetése.
Gyakori hibák és visszahívások:
- Gyújtókábelek: 2012-es modelleknél előfordulhatott a gyújtókábelek meghibásodása.
- Hátsó kerékagy: 2017-es modelleknél előfordulhatott a hátsó kerékagy repedése.
- Fék problémák: 2018-as, 2.0 literes motorral szerelt modelleknél előfordulhatott a féktárcsák repedése.
Költségek (HUF-ban):
- Vételár: 3 500 000 - 7 000 000 Ft
- Gépjárműadó: 20 000 - 40 000 Ft / év (motorizáltságtól függően)
- Kötelező biztosítás: 40 000 - 80 000 Ft / év
- Casco: 80 000 - 160 000 Ft / év
- Szerviz: 60 000 - 120 000 Ft / év
Kinek ajánljuk?
A Golf VII ideális választás lehet bárki számára, aki:
- Megbízható és kiforrott autót keres.
- Fontos számára a tágas utastér és a kényelem.
- Széles motorválasztékból szeretne választani.
Kinek nem ajánljuk?
A Golf VII nem feltétlenül a legjobb választás azoknak, akik:
- A legolcsóbb fenntartási költségű autót keresik.
- Sportautós menetteljesítményt várnak el.
- Egyedi és feltűnő megjelenésre vágynak.
Összefoglalás:
A Volkswagen Golf VII egy kiváló autó, ami méltán örvend nagy népszerűségnek. Mielőtt azonban megvásárolnánk egy használt példányt, érdemes alaposan átgondolni az igényeinket és a lehetőségeinket. Reméljük, hogy ez a cikk segített eligazodni a Golf VII világában, és megkönnyíti a döntést!