Használtautó információ: VW Passat (1996-2005) Dízel
Bevezetés: A prémium felé araszoló Volkswagen Passat
Az ötödik generációs Volkswagen Passat (1996-2005) jelentős előrelépést jelentett a modell történetében. A Volkswagen ekkoriban a prémium szegmens felé kacsingatott, ami az anyagválasztásban és a kidolgozás minőségében is megmutatkozott. A hosszabb motortérnek köszönhetően a V6-os motorok beépítése sem jelentett gondot. Technikai alapjait tekintve a Passat osztozott az akkori Audi limuzinokkal, ami garancia volt a minőségre.
A Passat mindig is tágas belteréről volt híres, ez alól az ötödik generáció sem kivétel. Különösen a kombi változatban találunk bőséges helyet és hatalmas csomagteret. A kidolgozás általában igényes, az anyagválasztás pedig szintén prémium érzetet kelt. A futómű kiegyensúlyozott és biztonságos, az ülések pedig hosszú utakon is kényelmesek.
A 2000-es, átfogó modellfrissítés során a külső és belső megjelenést is felfrissítették, valamint a motorpalettán is eszközöltek változtatásokat. Sajnos a bonyolult első felfüggesztés gömbfejei hajlamosak a meghibásodásra, és a korrózió is gondot okozhat, különösen az első sárvédőkön. Ezeket a hibákat az ADAC Pannasztisztikája is megerősíti, de összességében a modell megbízhatónak mondható, amit a magas futásteljesítményű példányok nagy száma is bizonyít.
Melyik motorral érdemes megvenni?
A 90 lóerős 1.9 TDI alapdízel megfelelő választás lehet azoknak, akiknek fontos a takarékosság, de a dinamikusabb vezetési élményre vágyóknak érdemesebb legalább a 110 lóerős változatot választani. Az ADAC a 130 lóerős 1.9 TDI motort ajánlja a 2000 utáni, faceliftes modellekből. Ez a motor még ma is lenyűgöző nyomatékkal és alacsony fogyasztással büszkélkedhet. Fontos megjegyezni, hogy az 1.9 TDI motorok legendásan tartósak, és nem ritkák a több százezer kilométert futott példányok sem.
A 2.0 TDI motorok kevésbé elterjedtek a használtautó-piacon, míg a 2.5 TDI V6-os motorok a gyakori rövid utakon hajlamosak a vezérműtengely-kopásra, ami magas javítási költségeket eredményezhet. Emellett a négyhengeres motorokhoz képest jelentősen magasabb a fogyasztásuk is.
Előnyök:
- Magas minőség
- Kényelmes beszállás
- Hatalmas csomagtér
- Tágas első sor
- Magas szintű menetkomfort
- Biztonságos úttartás
- Erőteljes és tartós 1.9 TDI motorok
- Alacsony fenntartási költségek
Hátrányok:
- Kis csomagtérajtó-nyílás (limuzin)
- Átláthatatlan karosszéria hátulról
- Sérülékeny első felfüggesztés
- Gyakori a magas futásteljesítmény
- A belső térben előfordulhat leváló softlack
- A hathengeres dízelmotorok kevésbé kifinomultak
ADAC információk:
Az ADAC Pannasztisztikája szerint a Passat megbízható autónak számít, különösen a 2000 utáni, faceliftes modellek. Az ADAC kiemeli a tartós 1.9 TDI motorokat, és az 130 lóerős változatot ajánlja a legjobban. Ugyanakkor felhívja a figyelmet a kopásra hajlamos első felfüggesztésre és a korrózióra is.
Műszaki adatok (legfontosabb motorváltozatok):
Motor | 1.9 TDI | 1.9 TDI | 1.9 TDI | 1.9 TDI | 1.9 TDI | 2.5 V6 TDI | 2.5 V6 TDI | 2.5 V6 TDI |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kialakítás | ST/4 | ST/4 | ST/4 | ST/4 | ST/4 | ST/4 | KB/5 | ST/4 |
Gyártási időszak | 1996-2000 | 2000-2004 | 1996-2000 | 1999-2000 | 2000-2004 | 2000-2003 | 2003-2004 | 2003-2005 |
Hengerűrtartalom | 1896 cm³ | 1896 cm³ | 1896 cm³ | 1896 cm³ | 1896 cm³ | 2496 cm³ | 2496 cm³ | 2496 cm³ |
Teljesítmény | 66 kW / 90 LE | 74 kW / 100 LE | 81 kW / 110 LE | 85 kW / 115 LE | 96 kW / 130 LE | 110 kW / 150 LE | 120 kW / 163 LE | 132 kW / 180 LE |
Modelltörténet:
- 1996. augusztus: Megjelenik a négyajtós limuzin, teljes egészében horganyzott karosszériával. A motorok hosszirányban helyezkednek el; 1.6-os és 2.8-as benzines, valamint két TDI dízelmotor (90 LE / 110 LE) adódik. Az összkerékhajtású (Syncro) változatban V6-os motor található; az első légzsákok alapfelszereltségként szerepelnek.
- 1997. március: Megjelenik az ötajtós kombi változat (Variant).
- 1997. május: Megjelenik a 2.3 literes VR5 motor (110 kW / 150 LE) és a Syncro modell, amely az Audi Quattro technológiáját alkalmazza.
- 1998. augusztus: Bemutatják az új TDI motort, amely közvetlen befecskendezéses (85 kW / 116 LE).
- 1999. január: Megjelenik a 2.5 literes V6 TDI motorral szerelt változat (110 kW / 150 LE).
- 1999. április: Az elektronikus vezérlésű 4Motion összkerékhajtás váltja fel a Syncro rendszert.
- 2000. szeptember: Átfogó modellfrissítés: 1.6 (75 kW / 102 LE), 2.0 (85 kW / 115 LE), 1.8T 20V (110 kW / 150 LE), 2.3 V5 (125 kW / 170 LE), 2.8 V6 (142 kW / 193 LE), 1.9 TDI (74 kW / 101 LE), 1.9 TDI (96 kW / 130 LE), 2.5 V6 TDI (110 kW / 150 LE).
- 2001. augusztus: Megjelenik a 4.0 literes, nyolchengeres W8 motorral szerelt változat (202 kW / 275 LE).
- 2001. október: Új motor: 2.0 literes, öthengeres (96 kW / 130 LE).
- 2003. február: Megjelenik a 2.5 literes V6 TDI motor összkerékhajtással (132 kW / 180 LE).
- 2003. április: Új motor: 2.5 literes V6 TDI (120 kW / 163 LE).
- 2003. október: Új motor: 2.0 literes TDI részecskeszűrővel (100 kW / 136 LE).
- 2005. február: Modellváltás a limuzin esetében.
- 2005. március: Új motor: 1.6 literes (75 kW / 102 LE).
- 2005. június: Modellváltás a kombi esetében, a motorválaszték megegyezik a limuzinéval.
Gyakori hibák és visszahívások:
- Első felfüggesztés: A bonyolult első felfüggesztés gömbfejei hajlamosak a kopásra, ami kopogó hangot és pontatlan kormányzást eredményezhet.
- Korrózió: A korrózió elsősorban az első sárvédőíveken, az ajtók alján és a küszöbökön jelentkezhet.
- Vezérműtengely-kopás (2.5 TDI V6): A 2.5 literes V6-os dízelmotorok hajlamosak a vezérműtengely-kopásra, különösen a gyakori rövid utakon használt példányoknál. Ez a hiba jelentős teljesítménycsökkenést és magas javítási költségeket eredményezhet.
- Visszahívások: Az ADAC adatbázisában számos visszahívás található a Passatra vonatkozóan, többek között az üzemanyagrendszerrel, a fékekkel és a légzsákokkal kapcsolatos hibák miatt.
Költségek (HUF-ban kifejezve):
Fontos: Az árak tájékoztató jellegűek, és függhetnek a motorváltozattól, az évjárattól, a futásteljesítménytől és az autó állapotától.
Költség | Ár (HUF) |
---|---|
Kötelező szerviz (28 000 km/24 hónap) | 202 800 |
Kötelező szerviz (56 000 km/48 hónap) | 215 400 |
Vezérléscsere (90 000 km) | 202 800 |
Első féktárcsák és betétek | 159 900 |
Hátsó féktárcsák és betétek | 132 600 |
Kipufogórendszer (katalizátor után) | 228 600 |
Kuplungcsere | 335 400 |
Generátor csere | 284 400 |
Önindító csere | 183 300 |
Kinek ajánljuk és miért:
A Volkswagen Passat (1996-2005) kiváló választás lehet azoknak, akik:
- Megbízható és tágas autót keresnek
- Hosszú utakra és mindennapi használatra egyaránt alkalmas autót szeretnének
- Értékelik a kényelmet és a biztonságos úttartást
- Alacsony fenntartási költségeket szeretnének
Különösen ajánlott a faceliftes (2000 utáni) modellek közül az 1.9 TDI motorral szerelt változat.
Kinek nem ajánljuk és miért nem:
A Volkswagen Passat (1996-2005) nem feltétlenül a legjobb választás azoknak, akik:
- Sportos vezetési élményre vágynak
- Gyakran közlekednek rossz minőségű utakon (a bonyolult első felfüggesztés miatt)
- Nem szeretnének időt és energiát fordítani az autó karbantartására (a korrózió és az esetlegesen felmerülő hibák miatt)
A 2.5 V6 TDI motorral szerelt modellek a magasabb fenntartási költségek és a vezérműtengely-kopás kockázata miatt kevésbé ajánlottak.
Összefoglalás:
A Volkswagen Passat (1996-2005) egy megbízható, tágas és kényelmes autó, amely kiváló választás lehet családok és olyan autósok számára, akiknek fontos a praktikum és az alacsony fenntartási költség. A 2000 utáni, faceliftes modellek közül érdemes választani, és az 1.9 TDI motorral szerelt változatok a legmegbízhatóbbak. Ugyanakkor fontos odafigyelni az esetleges korrózióra és a bonyolult első felfüggesztésre, amelyek költséges javításokat igényelhetnek.