Regisztrációs adó kalkulátor 2025
Menü

Használtautó információ: VW Passat (1996-2005) Dízel

Bevezetés: A prémium felé araszoló Volkswagen Passat

Használtautó információ: VW Passat (1996-2005) Dízel

Az ötödik generációs Volkswagen Passat (1996-2005) jelentős előrelépést jelentett a modell történetében. A Volkswagen ekkoriban a prémium szegmens felé kacsingatott, ami az anyagválasztásban és a kidolgozás minőségében is megmutatkozott. A hosszabb motortérnek köszönhetően a V6-os motorok beépítése sem jelentett gondot. Technikai alapjait tekintve a Passat osztozott az akkori Audi limuzinokkal, ami garancia volt a minőségre.

A Passat mindig is tágas belteréről volt híres, ez alól az ötödik generáció sem kivétel. Különösen a kombi változatban találunk bőséges helyet és hatalmas csomagteret. A kidolgozás általában igényes, az anyagválasztás pedig szintén prémium érzetet kelt. A futómű kiegyensúlyozott és biztonságos, az ülések pedig hosszú utakon is kényelmesek.

A 2000-es, átfogó modellfrissítés során a külső és belső megjelenést is felfrissítették, valamint a motorpalettán is eszközöltek változtatásokat. Sajnos a bonyolult első felfüggesztés gömbfejei hajlamosak a meghibásodásra, és a korrózió is gondot okozhat, különösen az első sárvédőkön. Ezeket a hibákat az ADAC Pannasztisztikája is megerősíti, de összességében a modell megbízhatónak mondható, amit a magas futásteljesítményű példányok nagy száma is bizonyít.

Melyik motorral érdemes megvenni?

A 90 lóerős 1.9 TDI alapdízel megfelelő választás lehet azoknak, akiknek fontos a takarékosság, de a dinamikusabb vezetési élményre vágyóknak érdemesebb legalább a 110 lóerős változatot választani. Az ADAC a 130 lóerős 1.9 TDI motort ajánlja a 2000 utáni, faceliftes modellekből. Ez a motor még ma is lenyűgöző nyomatékkal és alacsony fogyasztással büszkélkedhet. Fontos megjegyezni, hogy az 1.9 TDI motorok legendásan tartósak, és nem ritkák a több százezer kilométert futott példányok sem.

A 2.0 TDI motorok kevésbé elterjedtek a használtautó-piacon, míg a 2.5 TDI V6-os motorok a gyakori rövid utakon hajlamosak a vezérműtengely-kopásra, ami magas javítási költségeket eredményezhet. Emellett a négyhengeres motorokhoz képest jelentősen magasabb a fogyasztásuk is.

Előnyök:

  • Magas minőség
  • Kényelmes beszállás
  • Hatalmas csomagtér
  • Tágas első sor
  • Magas szintű menetkomfort
  • Biztonságos úttartás
  • Erőteljes és tartós 1.9 TDI motorok
  • Alacsony fenntartási költségek

Hátrányok:

  • Kis csomagtérajtó-nyílás (limuzin)
  • Átláthatatlan karosszéria hátulról
  • Sérülékeny első felfüggesztés
  • Gyakori a magas futásteljesítmény
  • A belső térben előfordulhat leváló softlack
  • A hathengeres dízelmotorok kevésbé kifinomultak

ADAC információk:

Az ADAC Pannasztisztikája szerint a Passat megbízható autónak számít, különösen a 2000 utáni, faceliftes modellek. Az ADAC kiemeli a tartós 1.9 TDI motorokat, és az 130 lóerős változatot ajánlja a legjobban. Ugyanakkor felhívja a figyelmet a kopásra hajlamos első felfüggesztésre és a korrózióra is.

Műszaki adatok (legfontosabb motorváltozatok):

Motor1.9 TDI1.9 TDI1.9 TDI1.9 TDI1.9 TDI2.5 V6 TDI2.5 V6 TDI2.5 V6 TDI
KialakításST/4ST/4ST/4ST/4ST/4ST/4KB/5ST/4
Gyártási időszak1996-20002000-20041996-20001999-20002000-20042000-20032003-20042003-2005
Hengerűrtartalom1896 cm³1896 cm³1896 cm³1896 cm³1896 cm³2496 cm³2496 cm³2496 cm³
Teljesítmény66 kW / 90 LE74 kW / 100 LE81 kW / 110 LE85 kW / 115 LE96 kW / 130 LE110 kW / 150 LE120 kW / 163 LE132 kW / 180 LE

Modelltörténet:

  • 1996. augusztus: Megjelenik a négyajtós limuzin, teljes egészében horganyzott karosszériával. A motorok hosszirányban helyezkednek el; 1.6-os és 2.8-as benzines, valamint két TDI dízelmotor (90 LE / 110 LE) adódik. Az összkerékhajtású (Syncro) változatban V6-os motor található; az első légzsákok alapfelszereltségként szerepelnek.
  • 1997. március: Megjelenik az ötajtós kombi változat (Variant).
  • 1997. május: Megjelenik a 2.3 literes VR5 motor (110 kW / 150 LE) és a Syncro modell, amely az Audi Quattro technológiáját alkalmazza.
  • 1998. augusztus: Bemutatják az új TDI motort, amely közvetlen befecskendezéses (85 kW / 116 LE).
  • 1999. január: Megjelenik a 2.5 literes V6 TDI motorral szerelt változat (110 kW / 150 LE).
  • 1999. április: Az elektronikus vezérlésű 4Motion összkerékhajtás váltja fel a Syncro rendszert.
  • 2000. szeptember: Átfogó modellfrissítés: 1.6 (75 kW / 102 LE), 2.0 (85 kW / 115 LE), 1.8T 20V (110 kW / 150 LE), 2.3 V5 (125 kW / 170 LE), 2.8 V6 (142 kW / 193 LE), 1.9 TDI (74 kW / 101 LE), 1.9 TDI (96 kW / 130 LE), 2.5 V6 TDI (110 kW / 150 LE).
  • 2001. augusztus: Megjelenik a 4.0 literes, nyolchengeres W8 motorral szerelt változat (202 kW / 275 LE).
  • 2001. október: Új motor: 2.0 literes, öthengeres (96 kW / 130 LE).
  • 2003. február: Megjelenik a 2.5 literes V6 TDI motor összkerékhajtással (132 kW / 180 LE).
  • 2003. április: Új motor: 2.5 literes V6 TDI (120 kW / 163 LE).
  • 2003. október: Új motor: 2.0 literes TDI részecskeszűrővel (100 kW / 136 LE).
  • 2005. február: Modellváltás a limuzin esetében.
  • 2005. március: Új motor: 1.6 literes (75 kW / 102 LE).
  • 2005. június: Modellváltás a kombi esetében, a motorválaszték megegyezik a limuzinéval.

Gyakori hibák és visszahívások:

  • Első felfüggesztés: A bonyolult első felfüggesztés gömbfejei hajlamosak a kopásra, ami kopogó hangot és pontatlan kormányzást eredményezhet.
  • Korrózió: A korrózió elsősorban az első sárvédőíveken, az ajtók alján és a küszöbökön jelentkezhet.
  • Vezérműtengely-kopás (2.5 TDI V6): A 2.5 literes V6-os dízelmotorok hajlamosak a vezérműtengely-kopásra, különösen a gyakori rövid utakon használt példányoknál. Ez a hiba jelentős teljesítménycsökkenést és magas javítási költségeket eredményezhet.
  • Visszahívások: Az ADAC adatbázisában számos visszahívás található a Passatra vonatkozóan, többek között az üzemanyagrendszerrel, a fékekkel és a légzsákokkal kapcsolatos hibák miatt.

Költségek (HUF-ban kifejezve):

Fontos: Az árak tájékoztató jellegűek, és függhetnek a motorváltozattól, az évjárattól, a futásteljesítménytől és az autó állapotától.

KöltségÁr (HUF)
Kötelező szerviz (28 000 km/24 hónap)202 800
Kötelező szerviz (56 000 km/48 hónap)215 400
Vezérléscsere (90 000 km)202 800
Első féktárcsák és betétek159 900
Hátsó féktárcsák és betétek132 600
Kipufogórendszer (katalizátor után)228 600
Kuplungcsere335 400
Generátor csere284 400
Önindító csere183 300

Kinek ajánljuk és miért:

A Volkswagen Passat (1996-2005) kiváló választás lehet azoknak, akik:

  • Megbízható és tágas autót keresnek
  • Hosszú utakra és mindennapi használatra egyaránt alkalmas autót szeretnének
  • Értékelik a kényelmet és a biztonságos úttartást
  • Alacsony fenntartási költségeket szeretnének

Különösen ajánlott a faceliftes (2000 utáni) modellek közül az 1.9 TDI motorral szerelt változat.

Kinek nem ajánljuk és miért nem:

A Volkswagen Passat (1996-2005) nem feltétlenül a legjobb választás azoknak, akik:

  • Sportos vezetési élményre vágynak
  • Gyakran közlekednek rossz minőségű utakon (a bonyolult első felfüggesztés miatt)
  • Nem szeretnének időt és energiát fordítani az autó karbantartására (a korrózió és az esetlegesen felmerülő hibák miatt)

A 2.5 V6 TDI motorral szerelt modellek a magasabb fenntartási költségek és a vezérműtengely-kopás kockázata miatt kevésbé ajánlottak.

Összefoglalás:

A Volkswagen Passat (1996-2005) egy megbízható, tágas és kényelmes autó, amely kiváló választás lehet családok és olyan autósok számára, akiknek fontos a praktikum és az alacsony fenntartási költség. A 2000 utáni, faceliftes modellek közül érdemes választani, és az 1.9 TDI motorral szerelt változatok a legmegbízhatóbbak. Ugyanakkor fontos odafigyelni az esetleges korrózióra és a bonyolult első felfüggesztésre, amelyek költséges javításokat igényelhetnek.

regisztraciosado.hu ©️ 2025