Használtautó információ: VW Polo (2001-2009) - A majdnem Golf
Bevezető - Kis autó, nagy álmok kapujában
A Volkswagen Polo negyedik generációja 2001-ben robbantotta be a kis autó kategória kapuit, és hamar a vásárlók kedvencévé vált. Méretben már-már a Golf II-t idézte, ami tágasabb utasteret és kényelmesebb utazást biztosított a kategóriájában.
Ez a cikk a VW Polo 2001 és 2009 közötti benzines modelljeit veszi górcső alá, részletesen bemutatva a modell erényeit és gyengéit. Olvasd el cikkünket, mielőtt belevágsz egy használt Polo vásárlásába!
A majdnem Golf - Miért volt annyira népszerű a VW Polo IV?
A negyedik generációs Polo a Golf II méreteit idézte, ami a kategóriájában kiemelkedő helykínálatot eredményezett. A tágas utastér és a kényelmes ülések hosszabb utakon is komfortossá tették az utazást, míg a precíz összeszerelés és az egyszerű kezelhetőség a Volkswagen márka védjegyévé vált. A modell népszerűségét tovább fokozta a megbízható motorválaszték és a kedvező fenntartási költségek.
Melyik motorral érdemes megvenni?
A motorválaszték széles skálán mozog az 1.2 literes, háromhengeres, kissé gyengének bizonyuló motoroktól az 1.8 literes GTI modellekig. Az arany középutat az 1.4 literes, 75-101 lóerős szívó benzinmotorok jelentik, melyek dinamikusan mozgatják a Polót és megbízhatóságuk is kiemelkedő. A ritka 1.4 FSI motorral szerelt modelleket érdemes elkerülni, mivel nem kompatibilisek az E10 üzemanyaggal és teljesítményük sem meggyőző.
A VW Polo (2001-2009) előnyei:
- Kiváló minőségű összeszerelés: A negyedik generációs Polo a Volkswagenre jellemző precizitással készült, ami hosszú távon is megbízhatóvá teszi.
- Tágas utastér: A kategóriájában kiemelkedő helykínálatot nyújt mind az első, mind a hátsó utasok számára.
- Kényelmes ülések: Hosszabb utakon is komfortos utazást biztosítanak.
- Egyszerű kezelhetőség: A kezelőszervek logikusan elrendezettek és könnyen kezelhetőek.
- Megbízható motorválaszték: Az 1.4 literes szívó benzinmotorok kiemelkedő megbízhatóságról tettek tanúbizonyságot.
- Kedvező fenntartási költségek: A Polo alkatrészei viszonylag olcsók, és a fogyasztása is kedvező.
A VW Polo (2001-2009) hátrányai:
- Háromhengeres motorok gyengesége: Az 1.2 literes, háromhengeres motorok lomhává tehetik a Polót, különösen terhelve.
- 1.4 FSI motor problémái: Ez a motor nem kompatibilis az E10 üzemanyaggal, és teljesítménye sem meggyőző.
- Korrózióra hajlamos kipufogórendszer: Érdemes alaposan átvizsgálni vásárlás előtt.
- Fékrendszer problémák: A fékrendszer idő előtti kopása és hibái előfordulhatnak.
- Korlátozott hátsó lábtér három ajtós modellekben: A háromajtós modellek hátsó üléseire nehézkes a beszállás.
ADAC információk
Az ADAC pannenstatisztikái alapján a negyedik generációs Polo megbízhatósága átlag feletti. A TÜV jelentések viszont kiemelik a kipufogórendszer korrózióra való hajlamát, a fékek esetleges hibáit és a hátsó lámpák meghibásodását.
VW Polo (2001-2009) - Műszaki adatok (legfontosabb motorváltozatok)
Motor | Teljesítmény | 0-100 km/h | Max. sebesség | Átlagfogyasztás |
---|---|---|---|---|
1.2 40kW (55 LE) | 40 kW (55 LE) | 17,5 s | 152 km/h | 5,8 l/100 km |
1.2 44kW (60 LE) | 44 kW (60 LE) | 16,5 s | 157 km/h | 5,8 l/100 km |
1.2 47kW (64 LE) | 47 kW (64 LE) | 14,9 s | 162 km/h | 5,9 l/100 km |
1.4 55kW (75 LE) | 55 kW (75 LE) | 12,9 s | 172 km/h | 6,4 l/100 km |
1.4 16V 74kW (101 LE) | 74 kW (101 LE) | 10,9 s | 188 km/h | 6,6 l/100 km |
1.6 77kW (105 LE) | 77 kW (105 LE) | 10,4 s | 192 km/h | 6,9 l/100 km |
Modellek és évjáratok
A negyedik generációs Polo 2001-től 2009-ig volt gyártásban. A fontosabb modellfrissítések a következők voltak:
- 2005: Modellfrissítés, új motorok (1.4 TDI 70 és 80 lóerős változatok).
- 2006: Megjelent a CrossPolo és a sportos GTI (150 lóerős).
- 2007: Kisebb motorikus módosítások.
Gyakori hibák és visszahívások
- Vezérműlánc probléma az 1.2 literes motoroknál: A vezérműlánc megnyúlása komoly motorkárosodáshoz vezethet. Érdemes ellenőrizni a lánc állapotát vásárlás előtt.
- ESP hiánya a 2005 előtti modellekben: Az ESP menetstabilizátor csak 2005-től lett alapfelszereltség. Érdemes ESP-vel szerelt autót választani a biztonság érdekében.
- Visszahívások: 2007-ben a hibásan szerelt ülésfűtés miatt, 2008-ban pedig a "Classic" kézivezérlésű modellek fékrendszerének hibája miatt rendeltek vissza autókat. Vásárlás előtt érdemes ellenőrizni, hogy az adott autóra vonatkozott-e visszahívás.
Költségek
- Vételár: 600 000 Ft - 1 500 000 Ft (évjárattól, állapottól és felszereltségtől függően)
- Gépjárműadó: 15 000 Ft - 30 000 Ft / év
- Kötelező biztosítás: 20 000 Ft - 40 000 Ft / év
- Szervizköltség: 50 000 Ft - 100 000 Ft / év (állapottól és futásteljesítménytől függően)
- Fogyasztás: 6-8 liter / 100 km
Kinek ajánljuk a VW Polo (2001-2009) modellt?
A negyedik generációs VW Polo ideális választás lehet azok számára, akik:
- Megbízható és takarékos városi autót keresnek.
- Fontos számukra a tágas utastér és a kényelmes utazás.
- Nem riadnak vissza a régebbi autóktól, és hajlandóak időt és energiát fektetni a karbantartásba.
Kinek nem ajánljuk a VW Polo (2001-2009) modellt?
A VW Polo (2001-2009) nem feltétlenül ideális választás azok számára, akik:
- A legmodernebb technológiákat és biztonsági felszereltségeket keresik.
- Nem szeretnének időt és energiát fektetni a karbantartásba.
- Gyakran utaznak hosszú távokat, és fontos számukra a kiemelkedő menetteljesítmény.
Összefoglalás
A VW Polo negyedik generációja (2001-2009) egy megbízható, praktikus és kedvező árú használt autó. Mielőtt belevágnánk a vásárlásba, érdemes alaposan átvizsgálni az autót, és tisztában lenni a lehetséges hibákkal és költségekkel. Ha azonban körültekintően járunk el, a VW Polo hosszú éveken át hűséges társunk lehet a mindennapokban.