Használtautó információ: VW Polo (2009-2017) Dízel - A kisautó, ami majdnem Golf
Bevezetés: A mindennapok megbízható társa - VW Polo dízel
A Volkswagen Polo mindig is a megbízhatóság és a praktikum szinonimája volt a kisautók szegmensében. A 2009 és 2017 között gyártott ötödik generációs Polo pedig méltó örököse elődeinek. Ez a modell már közel akkora méretekkel rendelkezett, mint egy Golf III, így tágas utasterével és praktikus kialakításával ideális választás volt családok és mindazok számára, akiknek fontos a mindennapi használhatóság.
Ez a blogbejegyzés részletesen bemutatja a VW Polo (2009-2017) dízel változatait, hogy megkönnyítse a használt autó vásárlás előtt állók döntését. A cikkben kitérünk a modell erősségeire és gyengeségeire, a motorválasztékra, a típushibákra, a fenntartási költségekre, valamint arra, hogy kinek ajánljuk és kinek nem ezt a modellt.
Melyik motorral érdemes megvenni?
A dízel Polo motorválasztéka széles skálán mozgott a takarékos 75 lóerős verzióktól a dinamikusabb 105 lóerős modellekig. Általánosságban elmondható, hogy a 90 lóerős 1.6 TDI motor a legjobb választás, mivel ez a verzió ötvözi a takarékosságot a megfelelő menetteljesítményekkel. Emellett a 7-sebességes DSG automata váltóval szerelt változatok is remek választásnak bizonyulhatnak a városi közlekedéshez.
Előnyök:
- Tágas utastér és csomagtér: Méretéhez képest a Polo V bőséges helyet kínál utasainak és csomagjaiknak.
- Megbízható és takarékos dízelmotorok: Az 1.2, 1.4 és 1.6 literes TDI motorok mindegyike kiemelkedő üzemanyag-fogyasztással és megbízhatósággal rendelkezik.
- Kiváló minőségű összeszerelés: A Volkswagenre jellemző precizitás és minőségi anyagok jellemzik a Polo V belső terét.
- Jó vezetési élmény: A Polo V dinamikus és élvezetes vezetni, miközben kényelmes rugózása komfortossá teszi a hosszabb utakat is.
- Magas értéktartás: A Volkswagen Polo modellek hagyományosan jól tartják az árukat a használtpiacon.
Hátrányok:
- DSG váltó esetleges problémái: A korábbi DSG váltók esetében előfordulhatnak rángatáshoz hasonló tünetek. Fontos a gondos átvizsgálás vásárlás előtt.
- EA189 motorok visszahívása: A 2014 előtti 1.2 és 1.6 literes dízelmotorok érintettek voltak a dízelbotrányban, és szoftverfrissítésre volt szükségük.
- Futómű alkatrészek kopása: A futómű egyes alkatrészei, mint például a lengőkarok és a stabilizátorok, hajlamosak a kopásra.
ADAC információk:
Az ADAC pannenstatisztikái alapján a Polo V megbízhatósága átlagon felüli. A leggyakoribb problémák a fékekkel, a kipufogórendszerrel és a futómű alkatrészeivel kapcsolatban merültek fel.
Műszaki adatok:
Motor | Teljesítmény (LE) | Váltó | Átlagfogyasztás (l/100km) |
---|---|---|---|
1.2 TDI | 75 | 5 sebességes manuális | 3,8 |
1.4 TDI | 75 | 5 sebességes manuális | 3,8 |
1.4 TDI BMT | 90 | 5 sebességes manuális | 3,7 |
1.6 TDI BMT | 90 | 5 sebességes manuális | 3,7 |
1.4 TDI BMT | 105 | 7 sebességes DSG | 3,4 |
1.6 TDI | 105 | 5 sebességes manuális | 4,2 |
Modelltörténet:
- 2009: Megjelenik a Polo V ötajtós változata
- 2009: Bemutatkozik a háromajtós karosszériaváltozat
- 2010: Megjelenik a CrossPolo szabadidő-autósított változata
- 2010: Bemutatkozik a sportos Polo GTI
- 2012: Megjelenik a Polo BlueGT, amely hengerlekapcsolással csökkenti a fogyasztást
- 2014: Modellfrissítés, új motorok és felszereltségek
- 2017: Befejeződik a gyártás, érkezik az új generációs Polo
Gyakori hibák és visszahívások:
- DSG váltó rángatása: Az első szériás 7-sebességes DSG váltók esetében előfordulhat rángatás. A probléma szoftverfrissítéssel vagy a mechatronika cseréjével orvosolható.
- EA189 dízelmotorok: A 2014 előtt gyártott 1.2 és 1.6 literes dízelmotorok érintettek voltak a dízelbotrányban. A szoftverfrissítés kötelező volt.
- Futómű alkatrészek: A lengőkarok, stabilizátorok és a hátsó tengely csavarjai hajlamosak a korrózióra.
- Kipufogógáz-visszavezető szelep: Az EGR szelep meghibásodása gyakori probléma, ami motorteljesítmény-csökkenést és fokozott füstölést okozhat.
Költségek (HUF-ban kifejezve):
Költség | Ár (HUF) |
---|---|
Kötelező szerviz | 40.000 - 60.000 |
Fékbetét csere (elöl) | 35.000 - 55.000 |
Fékbetét csere (hátul) | 25.000 - 40.000 |
Vezérműszíj csere | 160.000 - 200.000 |
Kuplung csere | 140.000 - 180.000 |
Üzemanyag (100km) | 1.500 - 2.000 |
*A fenti árak tájékoztató jellegűek, és eltérhetnek a valós költségektől.
Kinek ajánljuk?
- Városban közlekedőknek: A Polo dízel kis méretével és takarékos motorjával ideális választás városi használatra.
- Családoknak: A tágas utastérnek és a praktikus kialakításnak köszönhetően a Polo dízel családok számára is megfelelő választás lehet.
- Olyanoknak, akik megbízható és takarékos autót keresnek: A Polo dízel megbízhatóságáról és alacsony fogyasztásáról ismert.
Kinek nem ajánljuk?
- Sportos autóra vágyóknak: A Polo dízel nem a sportosságáról híres, inkább a kényelmes és gazdaságos autózásra törekszik.
- Olyanoknak, akik gyakran vontatnak: A Polo dízel vontatási kapacitása korlátozott.
Összefoglalás:
A Volkswagen Polo (2009-2017) dízel egy remek választás azoknak, akik megbízható, takarékos és praktikus kisautót keresnek. A modell erősségei közé tartozik a tágas utastér, a minőségi összeszerelés és a jó vezetési élmény. Hátrányként említhető a DSG váltó esetleges problémái és a futómű alkatrészek kopása. Összességében a Polo dízel egy jó választás lehet a használt autó piacon.