Regisztrációs adó kalkulátor 2025
Menü

Használtautó információ: VW Polo (2009-2017) Dízel - A kisautó, ami majdnem Golf

Bevezetés: A mindennapok megbízható társa - VW Polo dízel

Használtautó információ: VW Polo (2009-2017) Dízel - A kisautó, ami majdnem Golf

A Volkswagen Polo mindig is a megbízhatóság és a praktikum szinonimája volt a kisautók szegmensében. A 2009 és 2017 között gyártott ötödik generációs Polo pedig méltó örököse elődeinek. Ez a modell már közel akkora méretekkel rendelkezett, mint egy Golf III, így tágas utasterével és praktikus kialakításával ideális választás volt családok és mindazok számára, akiknek fontos a mindennapi használhatóság.

Ez a blogbejegyzés részletesen bemutatja a VW Polo (2009-2017) dízel változatait, hogy megkönnyítse a használt autó vásárlás előtt állók döntését. A cikkben kitérünk a modell erősségeire és gyengeségeire, a motorválasztékra, a típushibákra, a fenntartási költségekre, valamint arra, hogy kinek ajánljuk és kinek nem ezt a modellt.

Melyik motorral érdemes megvenni?

A dízel Polo motorválasztéka széles skálán mozgott a takarékos 75 lóerős verzióktól a dinamikusabb 105 lóerős modellekig. Általánosságban elmondható, hogy a 90 lóerős 1.6 TDI motor a legjobb választás, mivel ez a verzió ötvözi a takarékosságot a megfelelő menetteljesítményekkel. Emellett a 7-sebességes DSG automata váltóval szerelt változatok is remek választásnak bizonyulhatnak a városi közlekedéshez.

Előnyök:

  • Tágas utastér és csomagtér: Méretéhez képest a Polo V bőséges helyet kínál utasainak és csomagjaiknak.
  • Megbízható és takarékos dízelmotorok: Az 1.2, 1.4 és 1.6 literes TDI motorok mindegyike kiemelkedő üzemanyag-fogyasztással és megbízhatósággal rendelkezik.
  • Kiváló minőségű összeszerelés: A Volkswagenre jellemző precizitás és minőségi anyagok jellemzik a Polo V belső terét.
  • Jó vezetési élmény: A Polo V dinamikus és élvezetes vezetni, miközben kényelmes rugózása komfortossá teszi a hosszabb utakat is.
  • Magas értéktartás: A Volkswagen Polo modellek hagyományosan jól tartják az árukat a használtpiacon.

Hátrányok:

  • DSG váltó esetleges problémái: A korábbi DSG váltók esetében előfordulhatnak rángatáshoz hasonló tünetek. Fontos a gondos átvizsgálás vásárlás előtt.
  • EA189 motorok visszahívása: A 2014 előtti 1.2 és 1.6 literes dízelmotorok érintettek voltak a dízelbotrányban, és szoftverfrissítésre volt szükségük.
  • Futómű alkatrészek kopása: A futómű egyes alkatrészei, mint például a lengőkarok és a stabilizátorok, hajlamosak a kopásra.

ADAC információk:

Az ADAC pannenstatisztikái alapján a Polo V megbízhatósága átlagon felüli. A leggyakoribb problémák a fékekkel, a kipufogórendszerrel és a futómű alkatrészeivel kapcsolatban merültek fel.

Műszaki adatok:

MotorTeljesítmény (LE)VáltóÁtlagfogyasztás (l/100km)
1.2 TDI755 sebességes manuális3,8
1.4 TDI755 sebességes manuális3,8
1.4 TDI BMT905 sebességes manuális3,7
1.6 TDI BMT905 sebességes manuális3,7
1.4 TDI BMT1057 sebességes DSG3,4
1.6 TDI1055 sebességes manuális4,2

Modelltörténet:

  • 2009: Megjelenik a Polo V ötajtós változata
  • 2009: Bemutatkozik a háromajtós karosszériaváltozat
  • 2010: Megjelenik a CrossPolo szabadidő-autósított változata
  • 2010: Bemutatkozik a sportos Polo GTI
  • 2012: Megjelenik a Polo BlueGT, amely hengerlekapcsolással csökkenti a fogyasztást
  • 2014: Modellfrissítés, új motorok és felszereltségek
  • 2017: Befejeződik a gyártás, érkezik az új generációs Polo

Gyakori hibák és visszahívások:

  • DSG váltó rángatása: Az első szériás 7-sebességes DSG váltók esetében előfordulhat rángatás. A probléma szoftverfrissítéssel vagy a mechatronika cseréjével orvosolható.
  • EA189 dízelmotorok: A 2014 előtt gyártott 1.2 és 1.6 literes dízelmotorok érintettek voltak a dízelbotrányban. A szoftverfrissítés kötelező volt.
  • Futómű alkatrészek: A lengőkarok, stabilizátorok és a hátsó tengely csavarjai hajlamosak a korrózióra.
  • Kipufogógáz-visszavezető szelep: Az EGR szelep meghibásodása gyakori probléma, ami motorteljesítmény-csökkenést és fokozott füstölést okozhat.

Költségek (HUF-ban kifejezve):

KöltségÁr (HUF)
Kötelező szerviz40.000 - 60.000
Fékbetét csere (elöl)35.000 - 55.000
Fékbetét csere (hátul)25.000 - 40.000
Vezérműszíj csere160.000 - 200.000
Kuplung csere140.000 - 180.000
Üzemanyag (100km)1.500 - 2.000

*A fenti árak tájékoztató jellegűek, és eltérhetnek a valós költségektől.

Kinek ajánljuk?

  • Városban közlekedőknek: A Polo dízel kis méretével és takarékos motorjával ideális választás városi használatra.
  • Családoknak: A tágas utastérnek és a praktikus kialakításnak köszönhetően a Polo dízel családok számára is megfelelő választás lehet.
  • Olyanoknak, akik megbízható és takarékos autót keresnek: A Polo dízel megbízhatóságáról és alacsony fogyasztásáról ismert.

Kinek nem ajánljuk?

  • Sportos autóra vágyóknak: A Polo dízel nem a sportosságáról híres, inkább a kényelmes és gazdaságos autózásra törekszik.
  • Olyanoknak, akik gyakran vontatnak: A Polo dízel vontatási kapacitása korlátozott.

Összefoglalás:

A Volkswagen Polo (2009-2017) dízel egy remek választás azoknak, akik megbízható, takarékos és praktikus kisautót keresnek. A modell erősségei közé tartozik a tágas utastér, a minőségi összeszerelés és a jó vezetési élmény. Hátrányként említhető a DSG váltó esetleges problémái és a futómű alkatrészek kopása. Összességében a Polo dízel egy jó választás lehet a használt autó piacon.

regisztraciosado.hu ©️ 2025