Használtautó információ: VW Scirocco III (2008-2017) - A sportos Golf kupé
Bevezető
A Volkswagen Scirocco mindig is különleges helyet foglalt el a kompakt kupék világában. A harmadik generáció 2008-ban érkezett, hogy folytassa a legendás Corrado által megkezdett utat. A Golf VI platformjára épülő Scirocco a portugáliai Palmela gyárában készült, és a maga kategóriájában igazi kuriózumnak számított. A sportos vezetési élmény és a stílusos megjelenés tökéletes kombinációját nyújtotta, miközben megőrizte a Volkswagenekre jellemző megbízhatóságot és praktikumot.
Ez a blogbejegyzés részletesen bemutatja a VW Scirocco III-at, segítve a leendő vásárlókat a megfelelő döntés meghozatalában. Átvesszük a motorválasztékot, a modell előnyeit és hátrányait, a típushibákat, valamint a költségeket is. Olvasd el cikkünket, és tudd meg, hogy a Scirocco III a te autód-e!
Melyik motorral érdemes megvenni?
A Scirocco III motorpalettáján többféle benzines és dízel aggregát is megtalálható volt. A legelterjedtebb a 1.4 TSI, amely jó kompromisszumot kínál a teljesítmény és a fogyasztás terén. Érdemes azonban odafigyelni a gyártási évre, ugyanis a korai, 122 és 160 lóerős változatoknál előfordulhatnak drága vezérműlánc problémák. A 2014 utáni, 125 lóerős modell már fogasszíjhajtású, így ez a probléma nem áll fenn.
A 2.0 TSI motorok igazi élményautóvá teszik a Scirocco-t. A 180 és 220 lóerő közötti teljesítményük, valamint a DSG váltóval való harmonikus együttműködésük garantálja a sportos vezetési élményt. Fontos azonban megjegyezni, hogy a korai 2.0 TSI motorok hajlamosak lehetnek a megnövekedett olajfogyasztásra.
Az igazi ínyenceknek ott a Scirocco R, amely 265 lóerős teljesítményével igazi ritkaságnak számít. Az R változatok beszerzése és fenntartása azonban jelentősen drágább lehet.
Előnyök
- Kiváló minőségű összeszerelés: A Scirocco III-ra a Volkswagenektől megszokott magas szintű összeszerelési minőség jellemző.
- Távlatias első ülések: A vezető és az utasa kényelmesen elfér az első ülésekben, amelyek megfelelő oldaltartást is biztosítanak.
- Magas szintű biztonság: Az Euro NCAP törésteszten 5 csillagot szerzett a Scirocco III.
- Kiváló fékek: A fékrendszer hatékonyan lassítja a sportos kupét.
- Egyszerű kezelhetőség: A műszerfal áttekinthető, a kezelőszervek logikusan elrendezettek.
- Stabil útfekvés: A sportos hangolású futómű kiválóan kezeli az úthibákat, miközben stabil és kiszámítható marad kanyarokban is.
Hátrányok
- Korlátozott hátsó helykínálat: A hátsó üléssor szűkös, inkább csak gyerekek számára alkalmas.
- Nehézkes beszállás: A sportos kupé forma miatt a beszállás az első ülésekre sem a legkényelmesebb.
- Kicsi, nehezen pakolható csomagtér: A csomagtér mérete 312 liter, ami nem túl nagy. A szűk nyílás pedig megnehezíti a pakolást.
- Rossz hátrafelé kilátás: A vastag C-oszlop és a szűk hátsó ablakok miatt a hátrafelé kilátás erősen korlátozott.
ADAC információk
Az ADAC (Német Autóklub) adatai alapján a VW Scirocco III megbízhatósága átlag feletti. A típus nem szerepel a leggyakoribb hibákkal rendelkező autók listáján.
Műszaki adatok
Motor | Teljesítmény (LE) | Váltó | Gyorsulás (0-100 km/h) | Fogyasztás (l/100km) |
---|---|---|---|---|
1.4 TSI | 122-160 | 6MT/7DSG | 9,7-7,4 s | 6,4-6,1 l |
2.0 TSI | 180-220 | 6MT/7DSG | 7,2-6,5 s | 7,6-6,1 l |
2.0 TDI | 140-184 | 6MT/7DSG | - | - |
2.0 TSI (R) | 265-280 | 6MT/7DSG | 6,0 s | 8,1 l |
Modelltörténet
- 2008: Bemutatkozik a VW Scirocco III. A motorválasztékban kezdetben egy 1.4 TSI (160 LE), egy 2.0 TSI (200 LE) és egy 2.0 TDI (140 LE) szerepel.
- 2009: Megjelenik a 125 lóerős 1.4 TSI, valamint a 170 lóerős 2.0 TDI.
- 2010: Megérkezik a sportos Scirocco R 265 lóerős 2.0 TSI motorral.
- 2014: Átfogó modellfrissítés. Megjelenik a 125 lóerős 1.4 TSI, a 180 és 220 lóerős 2.0 TSI, valamint a 150 és 184 lóerős 2.0 TDI. A Scirocco R teljesítménye 280 lóerőre nő.
- 2017: A Scirocco R gyártásának leállítása.
- 2017 október: A VW Scirocco III gyártásának végleges leállítása.
Gyakori hibák és visszahívások
- Vezérműlánc probléma: A 2014 előtti 1.4 TSI motoroknál előfordulhatnak költséges vezérműlánc meghibásodások.
- Magas olajfogyasztás: A korai 2.0 TSI motorok hajlamosak lehetnek a megnövekedett olajfogyasztásra.
- Visszahívások: A Scirocco III-at érintették visszahívások az ABS-vezérlőegység, a légzsákok és a hátsó csomagtérajtó gázrugói miatt.
Fontos, hogy vásárlás előtt ellenőriztesd az autó előéletét, hogy megbizonyosodj róla, hogy a korábbi tulajdonos elvégeztette-e a szükséges javításokat.
Költségek (HUF-ban kifejezve)
Költség | Átlagos ár (HUF) |
---|---|
Kötelező szerviz (évente) | 117 000 - 133 000 |
Gumiabroncsok (garnitúra) | 156 000 - 312 000 |
Két tömegű lendkerék csere (dízel) | 390 000 - 585 000 |
Vezérműlánc csere (1.4 TSI) | 585 000 - 780 000 |
Megjegyzés: Az árak tájékoztató jellegűek, és eltérhetnek a valós költségektől.
Kinek ajánljuk és miért?
A VW Scirocco III ideális választás lehet azoknak, akik:
- Stílusos és sportos kupét keresnek.
- Fontos számukra a megbízhatóság és a minőségi összeszerelés.
- Főleg városi forgalomban vagy rövidebb utakra használnák az autót.
Kinek nem ajánljuk és miért nem?
A VW Scirocco III nem a legjobb választás azoknak, akik:
- Nagycsaládosoknak, akiknek fontos a tágas hátsó üléssor és a nagy csomagtér.
- Gyakran utaznak hosszú távokat, mert a hátsó üléssor szűkössége kényelmetlenné teheti az utazást.
- Nehezen mozognak, mert a sportos kupé forma megnehezíti a beszállást.
Összefoglalás
A VW Scirocco III egy stílusos és sportos kupé, amely a Volkswagenekre jellemző megbízhatóságot és minőségi összeszerelést kínálja. A motorválaszték széles, így mindenki megtalálhatja a számára megfelelő aggregátot. Fontos azonban odafigyelni a típushibákra, és vásárlás előtt alaposan átvizsgáltatni az autót.