Használtautó információ: VW Tiguan (2007-2016) Benzines modellek
Bevezetés: A Népszerű Városi Terepjáró Használtan
A Volkswagen 2007-ben lépett be a virágzó SUV piacra a Tiguan első generációjával. A Golf alapjaira épülő terepjáró azonnal sikert aratott, és közel tíz évig gyártották. Ennek köszönhetően ma széles választékban találunk belőle használt példányokat. A Tiguan I főbb előnyei közé tartozik a tágas utastér, a kiváló összeszerelési minőség és az egyszerű kezelhetőség. A jó körkörös kilátás, a csendes utastér, valamint a kényelmes első és hátsó ülések ideális utazóautóvá teszik.
Melyik motort válasszuk?
A Tiguanhoz számos benzinmotor közül választhatunk, amelyek mindegyike közvetlen befecskendezésű és turbófeltöltős, sőt, egyes modellek turbófeltöltőt és kompresszort is kaptak (150, 160 LE). Az alapváltozatok 122 és 125 lóerővel csak elsőkerékhajtással kaphatók, de ezek is megfelelő dinamikával ruházzák fel az autót. A 150 és 160 lóerős változatok már sokkal dinamikusabbak, miközben fogyasztásuk alig magasabb. Ezekkel a motorokkal a leggyakoribbak a használt piacon. Érdemes odafigyelni a 2015 előtti 1.4 TSI motoroknál a vezérműlánc esetleges zörgésére, ami komolyabb problémát jelezhet. A ritkább, 170 és 211 lóerős 2.0 TSI motorok drágábbak, és a magasabb olajfogyasztás jellemzi őket.
Az automatikus váltó és az összkerékhajtás komfortosabbá teszi a vezetést, különösen a DSG váltóval szerelt változatok esetében érdemes odafigyelni a precíz, rántásmentes működésre. Aki viszont főként városban használja az autót, annak elegendő lehet az elsőkerékhajtás is. Különösen ajánlott az adaptív futómű, ami kényelmesebbé teszi az utazást.
Előnyök:
- Kiváló összeszerelési minőség
- Tágas utastér és csomagtér
- Megbízható technika
- Jó ár/érték arány
- Biztonságos úttartás
- Csendes utastér
- Kényelmes ülések
Hátrányok:
- Esetenként rántásosan kapcsoló DSG váltó
- Gyakori probléma a futóművel és a felfüggesztéssel
- A 2015 előtti 1.4 TSI motoroknál előfordulhat vezérműlánc probléma
- Egyes 2.0 TSI motoroknál magasabb lehet az olajfogyasztás
ADAC információk:
Az ADAC pannenstatisztikái alapján a Tiguan a legtöbb évben jól szerepel, 2008 és 2012 átlagosnak mondható. Az ADAC gyakori hibák között említi a hibás rugókat/lengéscsillapítókat és a kopott felfüggesztéseket. A gyorsan kopó féktárcsák a nem megfelelő karbantartásra utalhatnak.
Gyakori hibák:
- Indítómotor meghibásodása (2008-2010)
- Elektromos rögzítőfék hibája (2008-2009)
- Akkumulátor lemerülése (2007-2014)
Műszaki adatok:
Motor | 1.4 TSI BMT | 1.4 TSI | 1.4 TSI BMT | 2.0 TSI | 2.0 TSI | 2.0 TSI | 2.0 TSI |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Teljesítmény (LE) | 122 | 150 | 160 | 170 | 180 | 200 | 211 |
Váltó | Manuális/DSG | Manuális/DSG | Manuális/DSG | Manuális/DSG | Manuális/DSG | Manuális/DSG | Manuális/DSG |
Hajtás | Első/Össz | Első/Össz | Első/Össz | Első/Össz | Első/Össz | Össz | Össz |
Üzemanyag-fogyasztás | 6,5 l/100km | 7,4 l/100km | 6,7 l/100km | 8,9 l/100km | 8,5 l/100km | 8,9 l/100km | 8,4 l/100km |
Modelltörténet:
- 2007. október: Bemutatkozik az ötajtós Tiguan. Az autó számos elemet vesz át a Golf és a Passat modellektől, például a 4MOTION összkerékhajtást és a parkolóasszisztenst.
- 2008. február: Új motorvariánsok: 2.0 TSI (170 LE, 200 LE) és 2.0 TDI (170 LE)
- 2011. június: Modellfrissítés (új fényszórók, első és hátsó lökhárítók, valamint hátsó lámpák). Módosított 2.0 TSI (180 LE és 211 LE) motorok és egy új 1.4 TSI (160 LE) motor.
- 2012. október: Új motorvariáns: 2.0 TDI (177 LE)
- 2015. május: A dízelmotorok (2.0 TDI) és a 1.4 TSI (150 LE) motorok SCR katalizátort kapnak, és teljesítik az Euro 6-os emissziós normát.
- 2016. április: A Tiguan I gyártásának leállítása, a Tiguan II. generáció megjelenése.
Gyakori hibák és visszahívások:
Gyakori hibák:
- A futómű és a felfüggesztés elemeinek idő előtti kopása
- A 2015 előtti 1.4 TSI motoroknál előfordulhat vezérműlánc probléma
- Egyes 2.0 TSI motoroknál magasabb lehet az olajfogyasztás
Visszahívások:
- november: 1.4 TSI motor (CAV) szoftverfrissítés a motorvezérlő egységben a motor egyenetlen járása miatt.
- július: A hátsó ajtók hibás gyártása miatt előfordulhat, hogy a gyerekzár bekapcsolt állapotban is kinyitható az ajtó belülről.
- február: A fedélzeti feszültségszabályozó hibás kalibrálása miatt előfordulhat, hogy a műszerfalon nem jelenik meg a világítás hibája.
Költségek (HUF-ban):
Költség | Átlagos ár |
---|---|
Kötelező szervíz | 117 000 Ft |
Féktárcsa és betét csere (első) | 234 000 Ft |
Féktárcsa és betét csere (hátsó) | 182 000 Ft |
Vezérműszíj csere | 253 500 Ft |
Kuplung csere | 421 200 Ft |
Kinek ajánljuk:
- Családoknak, akiknek fontos a tágas tér és a kényelem.
- Azoknak, akik sokat utaznak, és megbízható autót keresnek.
- Városi és országúti használatra egyaránt ideális.
Kinek nem ajánljuk:
- Sportos vezetőknek, akiknek fontos a dinamika.
- Aki olcsón fenntartható autót keres.
Összefoglalás:
A Volkswagen Tiguan egy jó választás lehet azoknak, akik megbízható és tágas SUV-t keresnek. Mielőtt azonban használt Tiguan vásárlása mellett döntesz, érdemes alaposan átvizsgáltatni az autót egy megbízható szerelővel, és odafigyelni az esetlegesen előforduló hibákra.