Regisztrációs adó kalkulátor 2025
Menü

Magas olajfogyasztás, olajfolyás és javítása

Magas olajfogyasztás, olajfolyás és javítása - Csökkent az olajszintje az olajcserék között ?

Mi lehet a magas olajfogyasztás oka?

A magas olajfogyasztás oka lehet a motor elöregedése, amely során a kopott motoralkatrészek - mint például a gyűrűk és a hengerek - nem tudják hatékonyan megakadályozni az olaj bejutását az égéstérbe, így az égés során elhasználódik. Olajfolyás esetén a tömítések vagy olajvezetékek sérülése, illetve a tömítetlen csatlakozások lehetnek a probléma forrásai, ami által az olaj kiszivároghat a motor külső részeire vagy a földre.

Egyéb oka is lehet a magas olajfogyasztásnak, olajfolyásnak?

A magas olajfogyasztás további okai közé tartozhat a túlzottan híg olaj használata, amely könnyebben átszivárog a motor részein, vagy a PCV (Pozitív Karterventiláció) rendszer hibája, ami nem megfelelő nyomásviszonyokat eredményezhet a motorban, így elősegítve az olaj bejutását az égéstérbe. Olajfolyás esetében pedig előfordulhat, hogy a motor vagy a hajtómű túltöltése történt meg olajjal, ami a túlnyomás miatt kényszeríti az olajat a tömítéseken keresztül a motor külső felületeire.

De olvassunk erről részletesebben lejjebb.

Az olaj, mint azt a Hogyan működik az autó motorja? írásunkban olvashatja, elengedhetetlen kenőanyag a motorban.

Ha autója motorja megfelelően működik, nincs szükség olajpótlásra. Sajnos a régebbi motorok ritkán élvezik ezt a luxust és lehet hogy megjelenik a magas olajfogyasztás, olajfolyás, amit javítani kell. Ahogy a motor kopik, az olaj elszökik. Egy kis időnként hozzáadott olaj miatt nem kell aggódnia, de ha két olajcsere között egy liter vagy annál több olajat ad hozzá, akkor lehet, hogy javítandó probléma van a dologban. Megehet, hogy a motorja olajat éget az elkopott dugattyúgyűrűknek köszönhetően. Az is előfordulhat, hogy a motorja olajat szivárogtat egy rossz tömítésnek vagy repedt alkatrésznek köszönhetően. Vagy a hengerfejtömítésen keresztül a hűtőrendszerbe kerülhet olaj. Ez drága javítás lehet.

Ellenőrizze a magas olajfogyasztással kapcsolatos következő tüneteket

  • Füst a kipufogóban
  • Nincs füst a kipufogóban
  • Barna és habos hűtőfolyadék
  • Olajtócsák vagy olajcseppek az autó alatt

1. Tünet - Az autó a szokásosnál több olajat használ

De a kipufogóból nem jön füst. A tervezett olajcserék között csökken az olajszint. Eddig nem vette észre, és nem látszik, hogy az olajat elégetné a motor. A kipufogóból nyoma sincs füstnek.

Lehetséges okok - magas olajfogyasztás esetén

  1. PCV rendszer* nem működik megfelelően.
    A javítás: Cserélje ki a PCV-szelepet.
  2. A motornak mechanikai problémái lehetnek.
    A javítás: Ellenőrizze a kompressziót a motor állapotának meghatározásához.
  3. A motor szeleptömítései elhasználódhattak.
    A javítás: Cserélje ki a szeleptömítéseket. (Általában nem barkácsmunka)
  4. A motor tömítései sérülhettek.
    A javítás: Cserélje ki a tömítéseket szükség szerint.

2. Tünet - A motor sok olajat használ el - a hűtőfolyadék barnás

A hűtőfolyadék barnásnak és habosnak tűnik. Úgy tűnik, hogy az autó valahol olajat veszít, de nincs nyilvánvaló szivárgás, és a kipufogóból sem jön füst. Ellenőrzi a hűtőfolyadékot, és úgy néz ki, mint a habos barnasör.

Lehetséges okok - sok olajat fogyaszt a gépkocsi

  1. Kiégett hengerfejtömítés.
    A megoldás: Cserélje ki a hengerfejtömítést.
  2. Megrepedt hengerfej.
    A javítás: A hengerfej eltávolítása és javítása, vagy a hengerfej cseréje új alkatrészre.
  3. Szivárgó olaj-vízhűtő. Egyes olajhűtők egy hűtőfolyadékkal töltött kamrában keringeti az olajat. Ez lehetővé teszi a hőcserét a két rendszer között. Néha az olajvezeték szivárgása ebben a kamrában okozhatja, hogy olaj szivárog a hűtőrendszerbe.
    A megoldás: Javítsa meg vagy cserélje ki az olajhűtőt.
magas olajfogyasztás
Olajfolyás

3. Tünet -A motor a normálisnál több olajat használ

Parkoláskor az autó alatt olajtócsa keletkezik. Az olajszint csökken az olajcserék között. Olajtócsákat lát az autó alatt. Nyilvánvalóan olajszivárgás van. Lehet, hogy füstöt lát, illetve égett olaj szagát érzi, amikor megáll egy lámpánál, stoptáblánál. vagy leparkolja az autót. Meg kell győződnie arról, hogy a motorban mindig megfelelő az olajszint.

Lehetséges okok, ha sok olaj fogy a motorból

  1. A PCV rendszer nem működik megfelelően.
    A javítás: Cserélje ki a PCV-szelepet. Ellenőrizze és szükség szerint javítsa meg a PCV-rendszert.
  2. A motor tömítései megsérülhettek.
    A javítás: Cserélje ki a tömítéseket szükség szerint. Ezek megtalálása a trükkös, és a vizuális ellenőrzés a legjobb módszer.
  3. Az olajszűrő lehet, hogy nincs megfelelően meghúzva.
    A javítás: Húzza meg vagy cserélje ki az olajszűrőt. Néha a javítás sokkal egyszerűbb, mint ahogyan azt gondolta volna!

4. Tünet - A motor a szokásosnál több olajat használ, és a kipufogó füstöl

Az olajszint csökken az olajcserék között. A kipufogó füstje miatt úgy tűnik, hogy a motor elégeti az olajat. Lehet, hogy azt észleli, hogy a motornak nincs akkora teljesítménye, mint korábban.

Lehetséges okok - magas olajfogyasztás probléma lista

  1. A PCV rendszer nem működik megfelelően. Az eltömődött PCV-rendszer jelentős olajvisszafúvást okozhat, ami azt jelenti, hogy az olajat valójában a légbeömlőn keresztül szívja vissza a motor.
    A megoldás: Cserélje ki a PCV-szelepet.
  2. A motornak mechanikai problémái lehetnek.
    A javítás: Ellenőrizze a kompressziót a motor állapotának meghatározásához. Egy gyenge kompressziójú motor egyszerű javítás lehet, de az is lehet, hogy nagyobb szivárgás van a gyűrűkben, a hengerfejtömítésben vagy más helyeken.
  3. A motor dugattyúgyűrűi kopottak lehetnek. Az elkopott dugattyúgyűrűk miatt a motorolaj átfolyik. Ez azt jelenti, hogy a motorolaj a gyűrűk rossz oldalán található. Ennek oka lehet egy kopott gyűrű, vagy legrosszabb esetben egy barázdált és kopott hengerfal.
    A javítás: Cserélje ki a dugattyúgyűrűket. (Általában nem barkácsmunka)
  4. A motor szeleptömítései kopottak lehetnek. A kopott dugattyúgyűrűkhöz hasonlóan a kopott szeleptömítés is átengedi az olajat ott, ahol nem kellene.
    A javítás: A szeleptömítések cseréje. (Általában nem barkácsmunka)
* Mi az a PCV szelep (Positive Crankcase Ventilation - pozitív forgattyúsház szellőztetés )

A PCV-szelep egy kicsi, egyirányú szelep, amely lehetővé teszi a kiszabaduló gázok távozását a forgattyúsházból. A gázok ezután a szívórendszerbe kerülnek, hogy a motorban újra elégethessék őket. A friss levegő egy légtelenítő csövön keresztül jut a forgattyúsházba, hogy megkönnyítse ezt a keringést és tisztán tartsa a levegőt a forgattyúsházban.

Források
regisztraciosado.hu ©️ 2025