Regisztrációs adó kalkulátor 2025
Menü

Használt autó vásárlás: Mercedes-Benz A (1997-2004)

Mercedes-Benz A-Osztály (1997-2004) Használtautó Vásárlási Tanácsadó: Kis Méret, Nagy Lehetőség?

Mercedes-Benz A-Osztály (1997-2004) Használtautó Vásárlási Tanácsadó: Kis Méret, Nagy Lehetőség?

Bevezető: A Prémium Kisautó, Ami Meghódította a Világot

A Mercedes-Benz A-Osztály első generációja 1997-ben robbant be a köztudatba, mint a prémium szegmens első igazi kisautója. Az innovatív technika, a variálható belső tér és a kisméretű karosszéria párosítása azonnal sikerre vitte a modellt, annak ellenére, hogy az első időszakot néhány gyermekbetegség is hátráltatta.

Ez a blogbejegyzés átfogó útmutatást nyújt a Mercedes-Benz A-Osztály (1997-2004) használt példányainak megvásárlásához. Bemutatjuk a modell erősségeit és gyengeségeit, kitérünk a típushibákra és a fenntartási költségekre, valamint az ADAC értékelése alapján segítünk eldönteni, hogy ez a megfelelő autó-e számodra.

Melyik Motorral Érdemes Megvenni?

Az A-Osztályhoz széles motorválaszték társult, benzines és dízel aggregátok közül is válogathatunk. Az alap benzinmotorok (A 140) kissé gyengének bizonyulhatnak, míg a nagyobb lökettérfogatú (A 160, A 190) verziók már dinamikusabb menetteljesítményt nyújtanak. Az A 210-es igazi ritkaság, de rendkívül élvezetes vezetési élményt kínál. Dízel fronton az A 160 CDI takarékos, de lomha, míg a 75 és 95 lóerős változatok jó kompromisszumot jelentenek a teljesítmény és a fogyasztás tekintetében.

Ajánlás: Ha a mindennapi közlekedés a cél, az A 160 vagy A 190 benzines motorokkal szerelt modellek a legideálisabbak. Ha fontos a takarékosság, válaszd a 75 vagy 95 lóerős dízelt.

Előnyök:

  • Kiváló minőség: A Mercedes-Benz A-Osztály híres a tartósságáról és a megbízhatóságáról.
  • Praktikus belső tér: A variálható üléseknek és a tágas utastérnek köszönhetően az A-Osztály meglepően sokoldalú autó.
  • Magas szintű biztonság: Az A-Osztály számos biztonsági felszereltséggel volt elérhető, mint például az ESP és a számos légzsák.
  • Gazdaságos üzemeltetés: A kisebb motorok alacsony fogyasztást biztosítanak.

Hátrányok:

  • Rozsdásodási hajlam: Az első generációs A-Osztályoknál gyakori probléma a rozsda, különösen a kerékjárati íveknél és az ajtók aljánál.
  • Váltó problémák: Néhány modellnél előfordulhatnak a váltóval kapcsolatos hibák.
  • Gyenge alapfelszereltség: Az alapfelszereltség meglehetősen szerény volt, sok extra opcióért fizethetünk rá.
  • Csekély hasmagasság: A kisautós kategóriához képest is alacsony hasmagasság városi közlekedésnél okozhat nehézséget.

ADAC Információk:

Az ADAC Pannenstatistikája alapján az A-Osztály (1997-2004) megbízhatósága átlagosnak mondható. A leggyakoribb hibák a következők:

  • Generátor: A generátor meghibásodása a 2000-2003 közötti modelleknél fordulhat elő.
  • Hajtóműszíj: A hajtóműszíj elöregedése 1998 és 2004 közötti modelleknél jelentkezhet.
  • Fékbetétek: A fékbetétek kopása a 2000-es évjáratú modelleknél gyakori probléma.

Visszahívások:

  • 2001 február: A főfékhengert cserélni kellett a 2000 szeptembere és 2001 januárja között gyártott modelleknél.
  • 2005 október: Az ablaktörlő karok hibás rögzítése miatt visszahívásra került sor.

Műszaki adatok:

MotorTeljesítményGyorsulás (0-100 km/h)Fogyasztás (l/100 km)
A 14082 LE12.9 s7.1
A 160102 LE10.8 s7.2
A 190125 LE8.8 s7.5
A 210140 LE8.2 s7.9
A 160 CDI60 LE17.6 s4.5
A 170 CDI90 LE12.5 s4.9

Modelltörténet:

  • 1997: Bemutatkozik az A-Osztály (W168)
  • 1998: ESP és továbbfejlesztett futómű
  • 1999: Megjelenik az A 160 CDI dízelmotor
  • 2001: Modellfrissítés, új orr- és farrész, valamint megérkezik a hosszított tengelytávú változat
  • 2002: Az A 210 Evolution csatlakozik a kínálathoz
  • 2004: Befejeződik az első generáció gyártása

Gyakori hibák és visszahívások:

  • Rozsda: Különösen az ajtók aljánál, a kerékjárati íveknél és a küszöböknél jelentkezhet.
  • Váltóproblémák: Főleg az automata váltóval szerelt modelleknél fordulhatnak elő.
  • Elektronikai hibák: A korai modelleknél előfordulhatnak elektromos hibák.
  • Futómű alkatrészek kopása: A lengőkarok és a stabilizátorok gyorsan elkophatnak.

Költségek (HUF-ban kifejezve):

KöltségÁr (HUF)
Kötelező szerviz (20 000 km)136 500 - 152 100
Kötelező szerviz (40 000 km)348 600 - 374 400
Első féktárcsák és betétek cseréje136 500 - 152 100
Hátsó féktárcsák és betétek cseréje144 300 - 169 000
Kipufogórendszer csere (katalizátor után)93 600 - 101 400

Kinek ajánljuk és miért:

  • Városi autósoknak, akiknek fontos a kompakt méret és a praktikus belső tér.
  • Olyanoknak, akik megbízható és biztonságos autót keresnek.
  • Azoknak, akiknek fontos a takarékos üzemeltetés.

Kinek nem ajánljuk és miért nem:

  • Hosszú utakra gyakran járóknak, a kényelmetlen ülések és a zajos utastér miatt.
  • Nagycsaládosoknak, a szűkös hátsó lábtér miatt.
  • Sportos vezetőknek, a lomha motorok és a fantáziátlan menetdinamika miatt.

Összefoglalás:

A Mercedes-Benz A-Osztály (1997-2004) egy praktikus és megbízható kisautó, amely ideális választás lehet városi közlekedésre. Azonban vásárlás előtt érdemes alaposan átvizsgálni az autót, különös tekintettel a rozsdára és a mechanikai állapotra. Fontos szem előtt tartani, hogy a fenntartási költségek magasabbak lehetnek, mint egy átlagos kisautó esetében.

regisztraciosado.hu ©️ 2025