Regisztrációs adó kalkulátor 2025
Menü

Használt autó vásárlás: Mercedes-Benz M-osztály W164 (2005-2011)

Mercedes-Benz M-osztály W164 (2005-2011) Használtautó Vásárlási Tanácsadó: Luxus és Kényelem Terepen is?

Mercedes-Benz M-osztály W164 (2005-2011) Használtautó Vásárlási Tanácsadó: Luxus és Kényelem Terepen is?

Bevezető - Az Amerikai Mercedes, ami Megosztja a Véleményeket

A Mercedes-Benz M-osztály második generációja, a W164-es típusjelű modell 2005-ben robbant be a piacra, mint az előkelő SUV szegmens amerikai gyártású képviselője. A Tuscaloosában, Alabamában készülő terepjáró célja a prémium érzet és a robusztus kialakítás ötvözése volt, de vajon sikerült-e? Ebben a részletes használtautó vásárlási tanácsadóban feltárjuk a W164-es M-osztály minden előnyét és hátrányát, hogy megalapozott döntést hozhass, ha használtan szeretnéd megvásárolni ezt a sokak által kedvelt, ugyanakkor ellentmondásos modellt.

A W164-es M-osztály elődjéhez képest jelentős minőségi fejlődésen ment keresztül, és bár sokan kritizálják amerikai gyártása miatt, a valóság az, hogy a Mercedes komoly erőfeszítéseket tett a minőségellenőrzés terén. Ennek eredményeként a W164-es M-osztály megbízhatósága lényegesen javult elődjéhez képest, és bár nem éri el a németországi gyártású modellek szintjét, összességében egy megbízható és tartós SUV-nak tekinthető.

Melyik Motorral Érdemes Megvenni?

A motorválaszték széles, a takarékosabb, de kellően dinamikus 6 hengeres dízelek (ML 280 CDI, 320 CDI, 350 CDI) a legelterjedtebbek, de megtalálhatóak a 8 hengeres dízel (ML 420 CDI, 450 CDI) és benzines (ML 350, 500) változatok is. Az ADAC a 320 CDI és a 350 CDI motorokat ajánlja, mivel ezek a leggyakoribbak a használtautó piacon, jó teljesítményt és elfogadható fogyasztást kínálnak.

Előnyök:

  • Kiváló Minőségű Utastér: A W164-es M-osztály utastere prémium anyagokból épül fel, a kidolgozás első osztályú. A kényelmes ülések, a hatékony hangszigetelés és a rengeteg hely mind az első, mind a hátsó sorban luxus utazási élményt biztosítanak.
  • Funkcionális és Korszerű Felszereltség: A W164-es M-osztály már a maga idejében is gazdag felszereltséggel volt elérhető, de a használt piacon is találhatunk olyan példányokat, amelyekben megtalálhatóak a legfontosabb extrák, mint a navigációs rendszer, a multimédiás rendszer, a tolatókamera, a panorámatető, a fűthető és szellőztethető ülések, vagy a légrugós futómű.
  • Kiváló Terepjáró Képességek: Bár a legtöbb M-osztály tulajdonos nem viszi le autóját az aszfaltról, az opcionális Offroad-csomagnak köszönhetően a W164-es M-osztály meglepően jól boldogul a nehéz terepviszonyok között is.
  • Biztonságos: A W164-es M-osztály 5 csillagot kapott az Euro NCAP töréstesztjén, ami a korabeli autókhoz képest is kiemelkedő eredmény.

Hátrányok:

  • Magas Ár: A W164-es M-osztály használtan sem olcsó mulatság, a vételár mellett pedig a fenntartási költségek is magasak lehetnek.
  • Gyengébb Megbízhatóság: Bár a W164-es M-osztály megbízhatósága javult elődjéhez képest, az ADAC adatai szerint a modell továbbra is elmarad a kategória legjobbjaitól. Különösen a fékek és az olajfogyasztás terén lehetnek problémák.
  • Magas Fogyasztás: A W164-es M-osztály motorjai nem tartoznak a legtakarékosabbak közé, a valós fogyasztás pedig könnyen meghaladhatja a 10 liter/100 km-t is.

ADAC Információk:

Az ADAC adatai szerint a W164-es M-osztály átlagosnál többet romlik meg, különösen a fékrendszer és az olajfogyasztás terén mutatkoznak gyengeségek. Az ADAC Pannenstatistik adatai alapján a modell megbízhatósága elmarad a kategória átlagától.

Műszaki adatok:

MotorTeljesítmény (LE)Átlagfogyasztás (l/100km)
ML 280 CDI1909.4
ML 320 CDI2249.4
ML 350 CDI2318.9
ML 420 CDI30611.1
ML 450 CDI30610.6
ML 350 (benzin)272-
ML 500 (benzin)388-

Modellek Története:

  • 2005: Megjelenik a W164-es M-osztály, kezdetben ML 350, ML 500, ML 280 CDI és ML 320 CDI motorokkal.
  • 2006: Bemutatkozik az ML 63 AMG és az ML 420 CDI.
  • 2007: Megjelenik az új ML 500 (388 LE).
  • 2008: Enyhe modellfrissítés, új lökhárítók, lámpák és hűtőrács.
  • 2009: A motorpaletta frissül, a legtöbb modell teljesíti az Euro 5-ös emissziós normát.
  • 2011: Befejeződik a W164-es M-osztály gyártása, átadja helyét a W166-os modellnek.

Gyakori Hibák és Visszahívások:

  • Fékrendszer: A W164-es M-osztály fékrendszere fokozott igénybevételnek van kitéve a modell súlya miatt, ezért a féktárcsák és a fékbetétek gyorsabban kophatnak. Ezen kívül előfordulhatnak hibák a féknyergekben és a fékcsövekben is.
  • Olajfogyasztás: A W164-es M-osztály motorjai hajlamosak az olajfogyasztásra, ami a dugattyúgyűrűk kopásával vagy a szelepszárszimering hibájával magyarázható.

Költségek HUF-ban kifejezve:

SzolgáltatásKöltség (HUF)
Olajcsere (anyag + munkadíj)80 000
Fékbetét csere (első tengely)120 000
Fékbetét csere (hátsó tengely)100 000
Fék
regisztraciosado.hu ©️ 2025