MINI (2014-től): A Prémium Városi Csibész Használtan
Bevezető: Ikonikus Stílus és Go-Kart Élmény
A MINI, ez a brit ikon, mindig is a vagány stílus és a lenyűgöző vezetési élmény megtestesítője volt. A BMW által 2014-ben bemutatott harmadik generációs modell sem okoz csalódást. Ez a prémium kisautó a go-kart érzést hozza el a mindennapokba, miközben modern technológiával és stílusos dizájnnal kényeztet.
De vajon mit érdemes tudni a használt MINI-kről? Melyik motorral érdemes megvenni? Milyen előnyökkel és hátrányokkal kell számolnunk? Cikkünkben bemutatjuk a 2014-től gyártott MINI legfontosabb tulajdonságait, hogy megalapozott döntést hozhass a vásárlás során.
Melyik Motorral Érdemes Megvenni?
A MINI széles motorválasztékot kínál, de nem mindegyik illik a modell sportos karakteréhez.
- A belépő szintű, 75 lóerős One motorral szerelt változatok kissé lomhának tűnhetnek.
- Az ideális választás a Cooper modell 136 lóerős, háromhengeres erőforrása. Ez a motor már kellő dinamikát biztosít, miközben fogyasztása is kedvező.
- A 192 lóerős Cooper S igazi élményautó, de ritkább és drágább a használt piacon.
- A csúcsmodell, a 231 lóerős John Cooper Works (JCW) igazi ritkaság, és borsos áron mérik.
A legtöbb MINI benzines motorhoz hatfokozatú automata váltó is elérhető volt, 2018-tól pedig már hét- és nyolcfokozatú automata is megjelent.
Előnyök
- Megbízható technika: A MINI az ADAC Pannenstatistik alapján a megbízható autók közé tartozik.
- Biztonságos és sportos vezetési élmény: A MINI a go-kart érzést hozza el a mindennapokba, miközben stabil úttartást és hatékony fékeket kínál.
- Stílusos és minőségi: A MINI egyedi, retró-modern dizájnnal és igényes anyagokkal készült.
- Praktikus: Az ötajtós változatok és a kabrió kivételével a MINI viszonylag jó helykínálatot biztosít a kategóriában.
Hátrányok
- Kicsi csomagtér: A MINI csomagtere nem a legnagyobb a kategóriában.
- Szűk hátsó sor: A háromajtós változatok hátsó üléssora csak rövid utakra alkalmas.
- Magas ár: A MINI a prémium kategóriába tartozik, így ára a legtöbb konkurensénél magasabb.
- Nagy fordulókör: A MINI fordulóköre meglepően nagy, ami megnehezíti a városi manőverezést.
ADAC Információk
Az ADAC Pannenstatistik alapján a 2014-es évjáratú MINI átlag feletti megbízhatóságot mutatott (6,4-es értékkel). A 2015-ös és 2016-os modellek még jobb eredményeket értek el (2,8 és 0,9).
Ismert hibák:
- A beifahrersitz rögzítésének hibája (2015)
- A pótkerék rögzítésének problémája (2014)
- Az első légzsákok hibás működése (2017)
Műszaki adatok
Motor | Teljesítmény (LE) | Váltó | Átlagfogyasztás (l/100km) |
---|---|---|---|
One | 75 | Manuális | 5,1 |
One | 102 | Manuális | 4,7 |
Cooper | 136 | Manuális | 4,9 |
Cooper S | 192 | Manuális | 5,7 |
John Cooper Works | 231 | Automata | 6,6 |
Modellek Története
- 2014 Március: Bemutatkozik a harmadik generációs MINI három ajtós változata.
- 2014 Július: Új motorok: One First és Cooper SD.
- 2015 Március: Megjelenik a John Cooper Works modell.
- 2017 November: A motorok teljesítik az Euro 6c normát.
- 2018 Március: Modellfrissítés. A dízelmotorok teljesítik az Euro 6c normát.
- 2018 Július: A benzinmotorok részecskeszűrőt kapnak, és teljesítik az Euro 6d-TEMP-EVAP normát.
- 2019 Június: A dízelmotorok kivezetése a kínálatból.
- 2019 Július: A benzinmotorok teljesítik az Euro 6d-TEMP-EVAP-ISC normát.
Gyakori Hibák és Visszahívások
A MINI általánosságban megbízható autónak számít, de néhány típushiba előfordulhat:
- Lengéscsillapító kopogás: A hátsó lengéscsillapítók idő előtti kopása kopogó hangot eredményezhet.
- Vezérléslánc nyúlása: A korai modelleknél előfordulhat a vezérléslánc nyúlása, ami zörgő hangot okozhat.
- Turbófeltöltő meghibásodása: A benzines motoroknál előfordulhat a turbófeltöltő meghibásodása.
A fent említett hibák mellett a MINI-t érintő visszahívások is voltak. A leggyakoribbak a beifahrersitz rögzítésének hibája, a pótkerék rögzítésének problémája, valamint az első légzsákok hibás működése.
Költségek
Szolgáltatás | Ár (HUF) |
---|---|
Olajcsere | 50 000 |
Féktárcsa és fékbetét csere (első) | 200 000 |
Féktárcsa és fékbetét csere (hátsó) | 170 000 |
Vezérlés csere | 250 000 |
Kuplung csere | 450 000 |
Megjegyzés: Az árak tájékoztató jellegűek, és eltérhetnek a valóságtól.
Kinek Ajánljuk?
- Városi autósoknak, akik értékelik a stílust és a dinamikus vezetési élményt.
- Pároknak, akik egyedi és minőségi kisautót keresnek.
- Olyan autósoknak, akik nem félnek a magasabb fenntartási költségektől.
Kinek Nem Ajánljuk?
- Nagycsaládosoknak, akiknek sok helyre van szükségük.
- Gyakran autópályázóknak, akiknek fontos a kényelem és a csendes utastér.
- Alacsony költségvetésű autósoknak.
Összefoglalás
A MINI egyedi stílust, dinamikus vezetési élményt és prémium minőséget kínál. Ha hajlandó vagy megfizetni az árát, és nem riadsz vissza a magasabb fenntartási költségektől, akkor a MINI remek választás lehet. Azonban, ha sok helyre van szükséged, vagy gyakran autópályázol, akkor érdemes lehet más modell után nézni.