Motor regisztrációs adó - mennyit kell fizetni?
Motor regisztrációs adó - Ma az érvényben lévő törvény alapján a motorkerékpárok után fizetendő regisztrációs adó összege :
Adókategória | A motorkerékpár műszaki tulajdonságai | Adótétel |
1. | 80 cm3-ig | 15 000 Ft/db |
2. | 81-125 cm3-ig | 50 000 Ft/db |
3. | 126-500 cm3-ig | 85 000 Ft/db |
4. | 501-900 cm3-ig | 180 000 Ft/db |
5. | 901 cm3-től | 230 000 Ft/db |
6. | Elektromos és hibrid meghajtású motorkerékpárok | 0 Ft/db |
Természetesen figyelembe kell venni az avulást, amelynek kiszámítása kissé körülményes, használja inkább a kalkulátorunkat.
Motor regadó - csökken, megszűnik?
Korábban volt egy javaslat, melyben úgy gondolták, hogy a 125 ccm fölötti kategóriákban is enyhítenék a sápot. Ez meg is történt, hisz korábban ez magasabb volt mint a mai 85000 Ft.
A beadvány szerint a 80 ccm-nél kisebb lökettérfogatú motoroknál az eredeti 20.000 Ft helyett semennyi (0, nulla, nuku...) regadót sem kellene fizetni, míg a 81 és 125 ccm közötti motorok után az akkori 95.000 Ft helyett csupán 20.000 Ft-t.
A javaslat mindenképp figyelemreméltó volt, köszönjük meg Révész Máriusznak, aki mindezt megtette a magyar motorostársadalom érdekében.
Természetesen ne feledkezzünk meg az alapötlet elindítójáról (motorrevu.hu), akik aláírásgyűjtési akcióba kezdtek 2013. május végén a motor regisztrációs adó változtatásáért.
Nos ez nem teljesen így alakult, de csökkenést azért láthattunk (lásd a fenti táblázatot).
Révész Máriusz anno így gondolta:
- 125 és 500 ccm között 135.000 forint,
- 900 ccm-ig 180.000 forint,
- 900 ccm felett 230.000 forint.
Ehhez képest a 125 és 500 cm3 közötti kategóriában, "csak" 85000 Ft az adótétel (wow!), a másik két, nagyobb lökettérfogattal rendelkező motorkerékpárok kategóriájában viszont pontosan megegyezik a csökkentett tételekkel! Ez nem semmi! Köszönjük!
A változtatás egyértelmű célkitűzése, hogy a motorosok ne szívjanak már annyira a regisztrációs adó aránytalanságai miatt kialakult helyzetből kifolyólag.
Meg fog szűnni a motorok után fizetendő regadó? Nagyon sanszos hogy nem.
Miért? Egyszerű: a motor regisztrációs adó is egy tétel (még ha nem is jelentős) az államháztartás büdzséjében. Ha ezt kivennék, valami mással kellene kipótolni, máshonnan kellene elvenni. Ez már macera.
A beadvány szerint a 80 ccm-nél kisebb lökettérfogatú motoroknál az eredeti 20.000 Ft helyett semennyi (0, nulla, nuku...) regadót sem kellene fizetni, míg a 81 és 125 ccm közötti motorok után az akkori 95.000 Ft helyett csupán 20.000 Ft-t.
A javaslat mindenképp figyelemreméltó volt, köszönjük meg Révész Máriusznak, aki mindezt megtette a magyar motorostársadalom érdekében.
Természetesen ne feledkezzünk meg az alapötlet elindítójáról (motorrevu.hu), akik aláírásgyűjtési akcióba kezdtek 2013. május végén a motor regisztrációs adó változtatásáért.
Nos ez nem teljesen így alakult, de csökkenést azért láthattunk (lásd a fenti táblázatot).
Révész Máriusz anno így gondolta:
- 125 és 500 ccm között 135.000 forint,
- 900 ccm-ig 180.000 forint,
- 900 ccm felett 230.000 forint.
Ehhez képest a 125 és 500 cm3 közötti kategóriában, "csak" 85000 Ft az adótétel (wow!), a másik két, nagyobb lökettérfogattal rendelkező motorkerékpárok kategóriájában viszont pontosan megegyezik a csökkentett tételekkel! Ez nem semmi! Köszönjük!
A változtatás egyértelmű célkitűzése, hogy a motorosok ne szívjanak már annyira a regisztrációs adó aránytalanságai miatt kialakult helyzetből kifolyólag.
Meg fog szűnni a motorok után fizetendő regadó? Nagyon sanszos hogy nem.
Miért? Egyszerű: a motor regisztrációs adó is egy tétel (még ha nem is jelentős) az államháztartás büdzséjében. Ha ezt kivennék, valami mással kellene kipótolni, máshonnan kellene elvenni. Ez már macera.