Volkswagen Passat modell története
A Volkswagen Passat egy kiemelkedő középkategóriás autó, amely 1973-as bevezetése óta jelentős szereplője az autópiacnak. A Volkswagen által gyártott Passat a stílusos dizájn, a fejlett technológia és a sokoldalú teljesítmény keverékéről ismert, ami világszerte népszerű választássá teszi a fogyasztók körében.
Az autó fejlődése az évek során rávilágít a Volkswagen elkötelezettségére az innováció és a vásárlók elégedettsége iránt, minden egyes generáció új fejlesztéseket hozott a formaterv, a motor teljesítménye és a biztonsági funkciók terén. A Passat formatervezése következetesen az egyik kiemelkedő jellemzője, amelyet olyan jellegzetes elemek jellemeznek, mint az éles alulvágások, a hosszú ablakgrafikák és az erőteljes kerékházak. A különböző felszereltségek, mint például az R-Line és az Elegance, egyedi stílusjegyeket kínálnak, a magasfényű, fekete, gyémántmintás díszítéstől az elegáns krómdíszítésekig.
A modern modellpaletta tartalmazza a plug-in hibrid modelleket (eHybrid) is, amelyek lenyűgöző, mintegy 100 km-es elektromos hatótávolságot biztosítanak, és az elektromos és benzines (TSI) hajtásrendszereket egyesítik a hatékony teljesítmény érdekében. Technológiailag a Passat az olyan funkciókkal, mint az érintőképernyős info- tainment rendszerek, az okostelefon-integráció és a fejlett vezetőtámogató technológiák, az élen jár.
Ezek az elemek a Passatot prémiumabb opcióként pozícionálják az olyan modellekhez képest, mint a Volkswagen Jetta, amely a megfizethetőségre és az ár-érték arányra összpontosít. A biztonság és a megbízhatóság szintén kulcsfontosságú erősségek: a magas biztonsági minősítések és a hosszú távú megbízhatóság hírneve a Passatot a családok és a szakemberek kedvelt választásaivá teszik. A Volkswagen stratégiai megközelítése hatékonyan pozícionálta a Passatot a piacon azáltal, hogy egyértelműen megkülönböztette a vásárlói szegmenseket és minimalizálta a márka kánikulát.
Ez a stratégia lehetővé tette, hogy a Passat több generáción keresztül megőrizze vonzerejét, miközben alkalmazkodott a változó piaci igényekhez és a technológiai fejlődéshez. A Passat tartós népszerűsége aláhúzza a Volkswagen sikerét a stílus, a teljesítmény és a praktikum egyensúlyát biztosító jármű megalkotásában.
Áttekintés - A Volkswagen Passat
A Volkswagen Passat stílusos formatervét számos jellegzetes vonás határozza meg, többek között az ajtókilincsek magasságában éles alávágás, a hosszú ablakgrafika és az erőteljes kerékházak. A jármű hátsó részét feltűnően kiemeli a végigfutó hátsó lámpasáv, a Passat különböző változatai pedig a hátsó lökhárító kialakításával különböztethetők meg. A Passat R-Line például magasfényű fekete díszítésű, gyémántmintás, piros fényvisszaverő csíkkal fut végig a karosszérián, míg a Passat Elegance ugyanezen a területen vízszintes, elegáns krómozott csíkot alkalmaz. Emellett az R-Line és az Elegance vonalak különleges LED elemeket (IQ.LIGHT) és egy keskeny krómcsíkot mutatnak be, hogy hangsúlyozzák egyéniségüket.
A modern Passat modellcsalád jelentős eleme a két új plug-in hibrid hajtás (eHybrid) bevezetése, amelyek a jármű meghajtásának újragondolt megközelítését képviselik. Ezek az eHybrid modellek körülbelül 100 km elektromos hatótávolságot és 900 km-t meghaladó elméleti kombinált hatótávolságot kínálnak, az elektromos és a benzines (TSI) hajtásrendszereket egységes, hatékony vezetési filozófiává egyesítve. A Passat eHybrid úgy van kialakítva, hogy elsősorban elektromos járműként üzemeljen, és a csúcstechnológiás benzinmotor csak akkor kapcsoljon be, ha további teljesítményre van szükség, vagy hosszabb utazások során, így nagyon alacsony fogyasztási adatokat érve el. A német Szövetségi Digitális és Közlekedési Minisztérium tanulmánya szerint Németországban a személyautókkal megtett utak 99 százaléka 100 km-nél rövidebb, ami azt jelenti, hogy a Passat eHybridben szinte minden ilyen utat kizárólag elektromos meghajtással lehetne megtenni. A technológia és a funkciók tekintetében a Passat olyan fejlett elemekkel van felszerelve, mint az érintőképernyős infotainment rendszerek, az okostelefon-integráció és a vezetőt támogató technológiák.
Passat vs. Jetta
A Volkswagen Jettához képest a Passat gyakran több prémium felszereltséget kínál akár alapfelszereltségként, akár opcionális extraként, míg a Jetta a megfizethetőséget és az ár-érték arányt helyezi előtérbe. A biztonság és a megbízhatóság szintén döntő szerepet játszik a Passat vonzerejében, mivel magas biztonsági besorolásának és hosszú távú megbízhatóságának köszönhetően sok vásárló előnyben részesíti. A Volkswagen stratégiai megközelítése a különböző márkák által kiszolgált vásárlói szegmensek egyértelmű megkülönböztetésére összpontosít, és arra törekszik, hogy hatékonyan és minimális márkakannibalizálással érjen el magas piaci telítettséget. Ez a stratégia személyre szabott megoldásokat és autó-specifikus vásárlói szegmentációt foglal magában a Passat és más modellek jobb piaci pozícionálása érdekében.
Első generáció (1973-1981)
A Volkswagen Passat első generációja 1973-ban jelent meg, és két- és négyajtós szedán, valamint három- és ötajtós gyorshátú változatban volt kapható, mindegyiket a neves formatervező, Giorgetto Giugiaro tervezte. Külsőleg ezek a modellek közös, jellegzetes formanyelvvel rendelkeztek, amelyet az 1974-ben bevezetett ötajtós kombi változat is tükrözött. Ezt a kombit Észak-Amerikában Audi Fox néven forgalmazták. A Passatot modern európai családi autónak szánták, amely a kiöregedő Volkswagen Type 3 és Type 4 modelleket hivatott felváltani. Kortársai közül kiemelkedett, mivel a Renault 16-hoz és az Austin Maxihoz hasonlóan azon kevés autók egyike volt, amelyek elsőkerék-hajtással és ferdehátú kialakítással rendelkeztek.
Kezdetben a Passat többféle fényszóró-konfigurációt kínált, a specifikációtól függően két téglalap alakú, két kerek 7 colos vagy négy kerek 5,5 colos fényszórót. Mechanikailag a Passat az Audi 80-as modellel osztozott, a motorok keresztirányban voltak elhelyezve, a padlólemez pedig a Volkswagen "Syncro" összkerékhajtási rendszerének befogadására készült. A motorválaszték változatos volt, a GL modellben 2,0 literes 16 szelepes motor, a CL modellben pedig 1,8 literes motor volt (ez utóbbi nem volt kapható Észak-Amerikában). Emellett a Passat GT modell a Golf GTi 1,8 8v 112 lóerős PB motorját tartalmazta. 1991-re Európában és 1992-re Észak-Amerikában a modellkínálat kibővült a Volkswagen új, 2,8 literes VR6 motorjával a GLX/GLS modellben, amely 224 km/órás (139 mph) végsebességet biztosított. A dízel opciók között szerepelt egy 1,9 literes és egy 1,6 literes motor. 1985-ben a Passat ráncfelvarráson esett át, amely új, nagyobb lökhárítókat, belső retusálást, új első hűtőrácsot és frissített hátsó lámpákat tartalmazott a ferdehátú változatok esetében.
Az első generációs Passat ráncfelvarrása
A ráncfelvarrás során a háromajtós ferdehátú modell gyártása megszűnt, és Európában megszűnt a Santana névtábla. Az első generációs Passat gyártása 1988. március 31-én fejeződött be, Németországban összesen 3 345 248 darabot gyártottak belőle, világszerte pedig mintegy 4,5 millió darabot. Az első generációs Passat a Volkswagen modern korszakát jelentette, és 1976 végére a gyártás átlépte az egymilliós határt. Az Egyesült Államokban ezt a modellt Volkswagen Dasher néven forgalmazták, és kezdetben 1,5 literes motorral kínálták, később pedig 1,6 literes benzinbefecskendezéses motorral. A sebességváltó-választékban 4 sebességes kézi és 3 sebességes automata váltó szerepelt.
Második generáció (1981-1988)
A Volkswagen Passat második generációja, más néven Passat B2 1981-ben jelent meg, és három karosszériaformában volt kapható: szedán, ferdehátú és kombi. Ez a generáció szögletesebb vonalakkal, nagy, téglalap alakú fényszórókkal és műanyag lökhárítókkal rendelkezett, ami friss és sportos megjelenést biztosított a francia és olasz autógyártók által uralt piacon. A jármű ferde hátsó kialakítása a korszak tipikus háromdobozos szedánjaihoz vagy kombijaihoz képest jobb aerodinamikájának köszönhetően egyszerre tette praktikussá és üzemanyag-takarékossá.
A B2 generáció alapvető fontosságú volt a Passat pozíciójának megalapozásában az autó-motívumok piacán, különösen Európában, ahol jelentős népszerűségre tett szert. Ez volt az az időszak, amikor a Volkswagen az első generáció félénk formatervezéséből egy határozottabb és a piacot uraló jelenlétre váltott. A B2 Passat formatervét ráadásul az 1981-ben bemutatott aerodinamikus (cd 0,25) Auto 2000 koncepcióautó ihlette, ami befolyásolta a modell elegáns és praktikus stílusát.
Harmadik generáció (1988-1993)
A Volkswagen Passat harmadik generációja, a Passat Mark III néven ismert Passat Európában 1988 márciusában, Észak-Amerikában 1990-ben, Dél-Amerikában pedig 1995-ben jelent meg. Ez a generáció jelentős eltérést jelentett az elődök dobozos megjelenésétől, és a Ford által a Sierra és Taurus modellekkel bevezetett "zselés forma" formatervezési irányzatot követte.
A hűtőrács hiánya az orr-rész stílusában a régebbi, hátsó motoros Volkswagen modellekhez, például a 411-eshez való hasonlóságot idézte, miközben a korabeli stílusirányzatokhoz is ragaszkodott. Ez a formaterv az 1981-es aerodinamikus Auto 2000 koncepcióautóból származott, amely 0,25-ös légellenállási együtthatóval (cd) büszkélkedhetett.
Design és stílus
A Passat harmadik generációja íves, aerodinamikus vonalakkal, modern esztétikájával különböztette meg a korábbi modellektől. Az autó dizájnja, amelyet a hagyományos hűtőrács hiánya jellemzett, egyszerre volt bólintás a Volkswagen múltja felé és egy lépés a jövő autóipari trendjei felé.
Motorválaszték és teljesítmény
A Passat Mark III számos új motorral érkezett, amelyek a különböző piaci igényeket elégítették ki. Ezek közé tartoztak a 2.0L és 2.8L benzinmotorok, valamint a VR6 benzinmotor és az 1.9L és 2.0L dízelmotorok. A sportos VR6-os változatot a 2,8 literes motor és a sportos hangolású felfüggesztés jellemezte, amely dinamikusabb vezetési élményt nyújtott.
A befecskendezéses benzinmotorok jobb teljesítményt és finomságot kínáltak a korábban használt karburátoros egységekhez képest. Ezeket a motorokat keresztirányban szerelték be, és a padlólemezt úgy alakították ki, hogy a Volkswagen "Syncro" rendszerét is befogadja az összkerékhajtási rendszerhez. A VR6-os motorral hajtott Passat csúcsmodell 224 km/órás (139 mph) végsebességre volt képes.
Facelift és gyártás
1993-ban a Passat ráncfelvarrást kapott, amelyet gyakran Passat B4 néven emlegetnek. Ez a frissítés új, nagyobb lökhárítókat, belső finomításokat, új első hűtőrácsot és frissített hátsó lámpákat tartalmazott a ferdehátú változatokon. A háromajtós ferdehátú változatot megszüntették, a Santana névtáblát pedig Európában elhagyták. A harmadik generációs Passat gyártása 1988. március 31-én fejeződött be, és világszerte összesen mintegy 4,5 millió darabot gyártottak belőle.
Negyedik generáció (1993-1997)
A Volkswagen Passat negyedik generációja, a B4 néven ismert Passat 1993-ban mutatkozott be a B3 modell ráncfelvarrott változataként. Ez az iteráció nagyrészt megtartotta elődje formatervezési filozófiáját és műszaki alapjait, de számos fejlesztést is beépített, hogy lépést tartson a piaci igényekkel és a technológiai fejlődéssel.
Motorválaszték
A negyedik generációs Passat továbbra is számos motorválasztékot kínált, amelyek között benzines és dízel változatok egyaránt szerepeltek. A Passat bevezette a benzinbefecskendezéses benzinmotorokat, amelyek a korábban használt karburátoros motorokhoz képest jobb teljesítményt és kifinomultságot biztosítottak. A motorválaszték a GL modellben található 2,0 literes 16 szelepes motortól a CL modellben található 1,8 literes motorig terjedt, bár ez utóbbi nem volt elérhető Észak-Amerikában, ahol minden CL, GL és GLS modellben a 2,0 16v motor volt.
Emellett a Passat GT modell a Golf GTi 1,8 8v 112 lóerős PB motorját használta, míg a GLX/GLS csúcsmodell a Volkswagen új, 2,8 literes VR6-os motorját használta, amely 224 km/órás (139 mph) végsebességet kínált. A dízel változatok között az 1,9 literes és az 1,6 literes motorok szerepeltek.
Design és jellemzők
A B4 Passat enyhe ráncfelvarrást kapott, amely új, nagyobb lökhárítókból, belső retusálásból, új első hűtőrácsból és új hátsó lámpákból állt a ferdehátú változatokon. A háromajtós ferdehátú változatot megszüntették, míg a Santana névtáblát Európában elhagyták. A limuzin orr-része mostantól megegyezett a ferdehátú és a kombi modellével, egységesebb megjelenést biztosítva a különböző karosszériaváltozatokban.
Teljesítmény és fogadtatás
A VR6-os motor jelentősen javította a Passat teljesítményét, és kategóriájának félelmetes versenytársává tette. Az általános kifinomultság és a motorválaszték segített fenntartani a Passat vonzerejét a vásárlók széles köre körében.
Gyártás és örökség
A B4 Passat gyártása 1993-ban kezdődött és 1997-ig tartott. Ez a generáció megtartotta az elődök által létrehozott erős értékesítési lendületet, és megerősítette a Volkswagen megbízható és sokoldalú családi autók gyártásának hírnevét. A teljes gyártási számok és a modell folyamatos népszerűsége alátámasztja a modell sikerét ebben az időszakban.
Ötödik generáció (1996-2005)
A Volkswagen Passat ötödik generációja, amelyet gyakran Passat B5-nek is neveznek, 1996-ban jelent meg, és 2005-ig gyártották. Ezt a generációt modern dizájnja, magas színvonala és dinamikus teljesítménye miatt ünnepelték, ami jelentősen hozzájárult a kereskedelmi sikeréhez. A B5 Passatot megbízható, üzemanyag-takarékos motorjai és tágas belső tere miatt dicsérték, így kiváló választás volt a teljesítményt és kényelmet egyaránt kereső vásárlók számára. 2005-ben a Volkswagen bemutatta a következő változatot, a Passat B6-ot, amely teljesen új külső dizájnt hozott.
Ez a modell újratervezett fényszórókkal és hátsó lámpákkal, valamint megnövelt hűtőráccsal tűnt ki elődjéből. A B6 belső tere feltűnően tágas volt, tágas műszerfallal és áttervezett középkonzollal. Az utastér további növelése érdekében a Volkswagen a hagyományos kéziféket elektromosra cserélte. Az ötödik generációs Passat motorválasztéka benzines és dízel változatokból állt, a hengerűrtartalom az 1,4 literestől a teljesítményorientált 3,6 literes V6-os motorig terjedt az R36-os változatban. Ez a motorválaszték egyensúlyt teremtett az üzemanyag-hatékonyság és a teljesítmény között, kielégítve a különböző fogyasztói preferenciákat.
Hatodik generáció (2005-2010)
A Volkswagen Passat hatodik generációja a sikeres előd, az ötödik generáció által felállított magas színvonal megtartása érdekében került piacra. A 2007-es pénzügyi világválság okozta kihívások ellenére, amelyek jelentősen befolyásolták az eladásokat, a Volkswagen mérnökei igyekeztek fenntartani a modell megbízhatóságának és tágas belső terének hírnevét. A 2005-ös Passat új orrkialakítást mutatott be, amely a távolsági és tompított fényszórók számára is megnövelt, kör alakú területű, jellegzetes fényszórókat tartalmazott.
Ez a generáció kombi változatban is megjelent, amely meghosszabbított tetőt, más hátsó ajtókat és áttervezett, emelőajtóval ellátott hátsó részt tartalmazott. A kombi hátsó lámpái hasonlítottak a szedán változatéra, így mindkét karosszériaváltozatban egységes formanyelv érvényesült. A hatodik generációs Passat gyártása során különböző motorvariációkat kínált, amelyek mindegyike megbízható és üzemanyag-takarékos volt. A gazdasági visszaesés miatt azonban kihívásokkal kellett szembenéznie, ami az elődjéhez képest befolyásolta az értékesítési teljesítményét és a piaci fogadtatását.
Hetedik generáció (2010-2015)
A Volkswagen Passat hetedik generációját, amelyet belsőleg A32 és A33 néven ismertek, 2010 és 2015 között gyártották. Ez a generáció a ciklus közepén végrehajtott frissítéssel és egy sor jelentős változtatással tűnt ki, különösen a változó piaci igényekre és szabályozási környezetre adott válaszként.
A32 (2010-2015)
A Passat hetedik generációjának eredetileg 2010-ben bemutatott A32-es változata 2015-ig tartott. Ez a modell többféle motorválasztékkal készült, többek között 1,8 literes turbófeltöltős benzinmotorral és 3,6 literes V6-os motorral. A Dieselgate emissziós botrányt követően azonban a Volkswagen megszüntette a dízelmotoros változatot a kínálatából .
A33 Facelift (2016-2019)
Az A33 elnevezés a hetedik generációs Passat 2016-ban bemutatott faceliftes változatára utal. Ez a frissítés az 1.8L és a 3.6L benzinmotorok megtartásával járt, miközben a dízelmotorokat a károsanyag-kibocsátási aggályok miatt teljesen kivonták a forgalomból . 2018-ban egy új, 174 lóerős 2.0L turbófeltöltésű négyhengeres motor váltotta fel az 1.8L motort, ami jelentős frissítést jelentett a modell motorválasztékában. 2019-re a hathengeres motor is kiesett, így a 2.0L turbó négyes maradt az egyetlen hajtáslánc-opció .
Design és jellemzők
A hetedik generációs Passat számos dizájn- és technológiai frissítésen esett át. A 2019-ben bemutatták a faceliftes változatot (A33), amely újonnan formázott fényszórókkal és áttervezett első és hátsó lökhárítókkal rendelkezett, amelyek kissé dy- namikusabb megjelenést kölcsönöztek a járműnek . Belül a modell jelentős frissítést kapott a Digital Cockpit bevezetésével, egy fejlett vezetői kezelőfelülettel, továbbfejlesztett grafikával és testreszabható kijelzőkonfigurációkkal, ami még jobban megkülönbözteti elődeitől.
Nyolcadik generáció (2015-től napjainkig)
A Volkswagen Passat nyolcadik generációja 2019-ben egy ciklusközi ráncfelvarrással mutatkozott be, amely inkább jelentős frissítést mutatott be, mint teljes átalakítást az elődjéhez képest. A 2020-as modellben továbbra is a 174 lóerős 2,0 literes turbós négyhengeres motort használták hatfokozatú automata sebességváltóval párosítva, amely hajtásláncot a korábbi változatokból vitték át.
Design és jellemzők
A ráncfelvarrott nyolcadik generációs Passat számos új technológiai fejlesztést hozott, amelyek közül sok a Volkswagen-csoporton belül a prémiumabb márkáktól érkezett. A jármű belsejében is jelentős fejlesztések történtek, különösen az új digitális pilótafülke bevezetésével, amely továbbfejlesztett grafikát és három testre szabható kijelző-konfigurációt kínált az újratervezett többfunkciós kormánykerék segítségével. Külsőleg a változások finomabbak voltak, az újonnan kialakított fényszórók és az újratervezett első és hátsó lökhárítók kissé dinamikusabb megjelenést kölcsönöztek az autónak.
Kilencedik generáció és a jövő kilátásai
A Volkswagen részleteket árult el a Passat közelgő kilencedik generációjáról, amely 2023 augusztusában debütál a világon, és 2024 első negyedévében kerül forgalomba. Az új modell számos újdonságot tartalmaz majd, többek között intuitív kijelző- és kezelési koncepciót, kiváló minőségű belső teret, új adaptív futóművezérlő rendszert, prémium kategóriás üléseket és akár 100 kilométeres elektromos hatótávolságú plug-in hibrid hajtást. A kilencedik generáció várhatóan az utolsó belsőégésű motorral hajtott Passat lesz, és csak kombi formában, Passat Variant néven kerül forgalomba.
Különleges kiadások
Limited Edition
A Volkswagen Passat Limited Edition modellje számos prémium felszereltséggel emelkedik ki a többi felszereltség közül. Ezek közé tartozik a bőrkárpitozás, a Comfort sportos elektromos ülések és az elektromosan behajtható tükrök. A Limited Edition emellett olyan fejlett biztonsági funkciókkal is rendelkezik, mint a Park Assist és a Park Distance Control.
A Limited Edition egyik legszembetűnőbb tulajdonsága a Racing Green és a Mauro Brown egyedi színkombinációja, amely felár nélkül rendelhető. Tekintettel arra, hogy 2022-ben a felszereltségek közötti árkülönbség egyre zsugorodik, a Limited Edition meggyőző opciót jelent az értéket és a funkciókat maximalizálni kívánó vásárlók számára. A potenciális vásárlóknak azonban gyorsan kell cselekedniük, mivel a Volkswagen bejelentette, hogy a Limited Editionből mindössze 1 973 darabot tervez gyártani, így a modell ritka darab.
R-Line
Az R-Line felszereltség, bár nem kínál extra lóerőt, továbbfejlesztett esztétikai és technológiai jellemzőivel vonzza a vásárlókat. Különösen kiemelkedő hangrendszeréről, távolsági fényszóró asszisztenséről és navigációs képességeiről ismert. E vonzó bónuszok ellenére az R-Line egyes vásárlók számára nem feltétlenül indokolja a többletköltséget a funkciógazdagabb Limited Editionhöz képest.
Passat B1 Facelift
1977-ben a teljes Passat-család átesett egy ráncfelvarráson, amely 1978-ra világszerte elérhetővé vált. Ez a ráncfelvarrás magában foglalta a műszerfal új kialakítású, középen elhelyezett rádió- és fűtésvezérlőkkel ellátott belső terét is. A külső formavilágot finoman átdolgozták, a jelzőlámpákat áthelyezték, és modelltől függően négy kerek vagy két téglalap alakú fényszóró közül lehetett választani. E változtatások célja az volt, hogy a Volkswagen változatot megkülönböztessék a mechanikailag hasonló Audi 80-tól. A módosítások a motortartók, a sebességváltó, a kipufogórendszer és a felfüggesztés javítását is magukban foglalták, hogy növeljék a kényelmet és csökkentsék a belső zajokat.
Marketing stratégia
A Volkswagen hagyományosan a nosztalgiát használja ki marketingkampányaiban, amely stratégia a Bogár 1998-as újbóli bevezetésével bizonyult hatékonynak. A kampány az autó múltjának elemeit ötvözte a modern dizájnnal és marketing taktikákkal, és mind az idősebb generációkat, akiknek szép emlékeik vannak, mind a fiatalabb vásárlókat, akik valami stílusosat és egyedit keresnek, megszólította. Ez a megközelítés aláhúzza a potenciális a generációkat áthidaló, meggyőző narratívák létrehozásában, és ezt a taktikát a Volkswagen továbbra is alkalmazza márkaépítési és reklámtevékenységében.
Piaci fogadtatás és értékesítés
A Volkswagen azon stratégiája, hogy a volumenszegmens felső szegmensében, a prémium versenytársak közelében pozícionálja magát, jelentősen befolyásolta modelljeinek, köztük a Passatnak a piaci fogadtatását és értékesítését. Kezdetben Kínában és Európában érte el a "volumen csúcsán" kitűzött célját, de ezt a sikert a termékstratégia átrendezésével, amely egy SUV offenzívát és egy villamosítási hullámot követ. A Volkswagen új stratégiájának kulcsfontosságú eleme egy egységes globális márkarendszer, egy új dizájnkoncepció és egy e-mobilitási offenzíva.
A márka igazgatótanácsa a TRANSFORM 2025+ program megvalósításával a következő évtizedben az értékesítési bevételek jelentős növekedését várja. E program célja az üzemi árrés megduplázása a 2015. évi mintegy 2 százalékról 2020-ra 4 százalékra, majd további 6 százalékra történő növelése 2025-re, biztosítva a fenntartható nyereséges növekedést a magasabb értékesítési árbevétel és az alacsonyabb költségek révén. A Volkswagen Csoport számára az ügyfelek elégedettsége kulcsfontosságú. A vállalat különböző kapcsolattartási pontokon méri az ügyfelek elégedettségét, és az igazgatótanácsi bizottsági üléseken megvitatja azt. Az elégedett ügyfelek nagyobb valószínűséggel maradnak hűségesek és ajánlják a Volkswagen termékeit és szolgáltatásait másoknak.
Volkswagen Személyautók
A hűséges ügyfélkörnek köszönhetően a Volkswagen Személyautók és a Porsche márkák évek óta folyamatosan magasan szerepelnek a lojalitási rangsorban az európai fő piacokon. Az Audi és a Škoda is átlagon felüli ügyfélhűséggel büszkélkedhet. A Volkswagen károsanyag-kibocsátási botránya ellenére, amely statisztikailag szignifikánsan negatív hatással volt az érintett modellek tranzakcióinak számára és viszonteladási áraira a másodlagos piacokon, a vállalatnak több régióban is sikerült talpra állnia. Például a Volkswagen agresszív marketingtevékenysége, például a Dél-Koreában nyújtott jelentős kedvezmények jelentős növekedést eredményeztek az eladásokban.
Dél-Koreában 2015 novemberében 66 százalékkal nőttek az eladások az előző évhez képest, annak ellenére, hogy az amerikai piacon ugyanebben az időszakban 24,7 százalékos visszaesés volt tapasztalható. Nagy-Britanniában a botrány nem befolyásolta hátrányosan az eladásokat; a Volkswagen 2016-ban minden idők legmagasabb eladási rekordját érte el, és a második helyen állt a legkelendőbb autók között. A Volkswagen márkaidentitása, amelyet az innováció, a minőség és a megbízhatóság jellemez, meghatározó szerepet játszott a piaci fogadtatásában.
"Das Auto"
Az olyan kampányok, mint a "Das Auto", ezeket a tulajdonságokat hangsúlyozták, segítve ezzel a fogyasztók körében egy határozott és pozitív kép kialakulását. A vállalat képessége, hogy különleges funkciókat és ösztönzőket kínáljon az egyes vásárlói szegmensek megcélzására, tovább erősítette piaci pozícióját. A Volkswagen örökségének, tapasztalatának, valamint az innováció és a teljesítmény iránti elkötelezettségének hangsúlyozása megerősítette a Volkswagen mint minőségi és innovatív márka pozícióját.
- Volkswagen Passat modell története - Volkswagen Passat modell története A Volkswagen Passat egy kiemelkedő középkategóriás autó, amely 1973-as bevezetése óta jelentős szereplője az autópiacnak. A Volkswagen által gyártott Passat a stílusos dizájn, a fejlett technológia és a sokoldalú teljesítmény keverékéről ismert, ami világszerte népszerű választássá teszi a fogyasztók körében. Az autó fejlődése az évek során rávilágít a Volkswagen elkötelezettségére az […]
- Használtautó információ: Volkswagen Passat B7 (2010-2014) Dízel - Részletes Ismertető - Használtautó információ: Volkswagen Passat B7 (2010-2014) Dízel - Részletes Ismertető Bevezető: A Volkswagen Passat B7 - Megbízható Igazi Munkás a Használt Piacon A Volkswagen Passat mindig is a megbízhatóság és a tartósság szinonimája volt a köztudatban. A hetedik generációs Passat, a B7 kódnévvel illetett modell, 2010-ben lépett a színre, és gyorsan a német autógyártó egyik […]
- Használtautó információ: VW Passat B8 (2014-) Benzines modellek - Használtautó információ: VW Passat B8 (2014-) Benzines modellek Bevezető - A népszerű Volkswagen Passat B8 A Volkswagen Passat mindig is a megbízhatóság és a kényelem szinonimája volt a középkategóriás autók piacán. A 2014-ben bemutatott nyolcadik generáció, a B8 kódnévre hallgató modell sem okozott csalódást. Ez a cikk a benzines Passat B8-as modellekre fókuszál, részletesen bemutatva […]
- Használtautó információ: VW Passat (1996-2005) Dízel - Használtautó információ: VW Passat (1996-2005) Dízel Bevezetés: A prémium felé araszoló Volkswagen Passat Az ötödik generációs Volkswagen Passat (1996-2005) jelentős előrelépést jelentett a modell történetében. A Volkswagen ekkoriban a prémium szegmens felé kacsingatott, ami az anyagválasztásban és a kidolgozás minőségében is megmutatkozott. A hosszabb motortérnek köszönhetően a V6-os motorok beépítése sem jelentett gondot. Technikai alapjait […]
- Használtautó információ: Volkswagen Passat (1996-2005) Benzines modellek - Használtautó információ: Volkswagen Passat (1996-2005) Benzines modellek Bevezető - Prémium igényekkel az ötödik generáció Az ötödik generációs Volkswagen Passat (B5) 1996-os megjelenése igazi mérföldkő volt a modell történetében. A Volkswagen célja egyértelmű volt: a Passatnak fel kellett vennie a versenyt a prémium szegmensben is. Ezt a nemes célt a kiváló minőségű anyagok, a precíz összeszerelés […]
- Használtautó információ: VW Passat (2005-2010) Benzines - Részletes Ismertető - Használtautó információ: VW Passat (2005-2010) Benzines - Részletes Ismertető A Tágas Kedvenc Elemzésben A Volkswagen Passat mindig is a megbízhatóság és a praktikum szinonimája volt, és a 2005 és 2010 között gyártott B6-os generáció sem okozott csalódást. A hatodik generációs Passat, mely a PQ46-os platformra épült, megtartotta elődjének erényeit, és még tágasabb belső térrel, valamint […]
- Használtautó információ: VW Passat B7 (2010-2014) Benzin - Részletes Ismertető - Használtautó információ: VW Passat B7 (2010-2014) Benzin - Részletes Ismertető Bevezetés: Ismerje Meg Közelebbről a Hétköznapok Hősét! A Volkswagen Passat hetedik generációja, a B7 kódnevű modell 2010-ben gördült le a gyártósorról, mint a nagysikerű B6-os modell alaposan átdolgozott változata. A "facelift" kifejezés talán nem adja vissza teljes mértékben a változtatások mértékét, hiszen a külső és […]
- Használtautó információ: VW Passat (2005-2010) Dízel - Használtautó információ: VW Passat (2005-2010) Dízel Bevezető - A Tágas Kedvenc Használtan A Volkswagen Passat mindig is a megbízhatóság és a kényelem szinonimája volt, és ez alól a 2005 és 2010 között gyártott B6-os generáció sem kivétel. Ez a modell, különösen dízelmotorral szerelve, igazi kedvenc a használtautó-piacon, és számos előnnyel kecsegtet a leendő tulajdonosok számára. […]
- Használtautó információ: VW Passat (2014-től) Dízel - A Kedvenc Társ Az Utakon - Használtautó információ: VW Passat (2014-től) Dízel - A Kedvenc Társ Az Utakon Bevezető - Ismerje Meg A Népszerű Használtautót, A VW Passat (2014-től) Dízel Változatát! A Volkswagen Passat régóta a megbízhatóság és a kényelem szinonimája, és a 2014-ben bemutatott nyolcadik generáció (B8) sem okozott csalódást. Ez a modell igazi közönségkedvenc lett, különösen a dízelmotorral szerelt […]
Referenciák:
- The new Passat - International Media Drive - Volkswagen Newsroom
- VW Jetta vs Passat: Rating and Reliability Comparison
- Sales and Marketing - VW Annual Report 2023
- Volkswagen Passat - Wikipedia
- Passat B1, 1973 en - Stiftung Automuseum Volkswagen
- VOLKSWAGEN Passat Variant 1974-1981 Photos, engines & full specs
- VOLKSWAGEN Passat Variant Specs & Photos - autoevolution
- All VOLKSWAGEN Passat Hatchback Models by Year (1981- …
- Passat B3 (Typ 35i, 1988–1993) - History | UK Volkswagen Forum
- Volkswagen Passat Complete History - the.vag.family
- Evolution of VW Passat History, All Models by year, Engines
- All VOLKSWAGEN Passat Variant Models by Year (1974-Present) - Specs …
- Volkswagen Passat Generations: All Model Years | CarBuzz
- All VOLKSWAGEN Passat Models by Year (1981-Present) - Specs, Pictures …
- The all-new Passat Variant on final test drives - Volkswagen Newsroom
- 2024 VW Passat Shows Interior Design In New Spy Photos - Motor1.com
- 2024 Volkswagen Passat Variant to debut in August - 9th-gen is wagon …
- 2022 Volkswagen Passat: Specs, Prices, Ratings, and Reviews
- 2022 Volkswagen Passat Configurations & Comparison
- Volkswagen Passat (B1) - Wikipedia
- Volkswagen’s Marketing Strategy Explained
- TRANSFORM 2025+ Volkswagen presents its strategy for the next decade
- Volkswagen emissions scandal - Wikipedia
- The Volkswagen Group: A Deep Dive into the Company's Portfolio of Brands