Gumiabroncs - A gumik biztonsági ellenőrzése három egyszerű lépésben
Manapság, mivel sok fiatalabb ember már hozzászokott a "plug and play" mentalitáshoz, gyakran elhanyagolják a rendszeres gumiabroncs ellenőrzést, amíg aztán már túl késő nem lesz.
A gumik rendszeres ellenőrzése egyszerű folyamat, amely biztonságosabbá teszi autóját a vezető és a többi autós számára is, és megkímélheti Önt a további költségektől, drága javításoktól a későbbiekben.
1. Az első lépés a kopás ellenőrzése
Minden gumin van egy úgynevezett "futófelület kopásjelző", amely az abroncs futófelületének belsejében található.
Ezt egy kicsit nehéz lehet megtalálni - a legtöbb gumin egy nyíl vagy egy ikon jelezheti a helyzetét. Ez általában egy tömör sáv formájában fellelhető, amely a gumiabroncs felületén lévő összes futófelületi mintázaton keresztben végigfut.
Minél közelebb van ez a kopásjelző sáv az abroncs felületéhez, annál kopottabb az abroncs. A gumi kopásjező teteje körülbelül 1.6 mm-re található a futófelület aljától, ami a legalacsonyabb megengedett futófelületi mélység.
Ha a sáv az abroncs futófelületének magasságában vagy annál lejjebb van, a gumiabroncs nem menetképes, és gumicsere kötelező.
A gumiabroncs vállain (a legkülső és legbelső profil a futófelületen) nincs futófelület-kopásjelző, de egy egyszerű szemrevételezéssel megállapítható a futófelület állapota.
Az első abroncsok ellenőrzéséhez fordítsa el a kereket koppanásig, és ellenőrizze a gumiabroncs futófelületét és állapotát. A hátsó gumik vizsgálata kicsit nehezebb, mivel előfordulhat, hogy le kell guggolnia az ellenőrzéshez. Ha a futófelület kopott, vagy a gumiabroncs vállai simák, akkor itt az ideje a cserének.
2. A második lépés az oldalfalak és a futófelület vizsgálata, hogy nincs-e rajta törmelék vagy sérülés.
Az magyar utak néha "egyenetlenek" lehetnek, és található lehet rajtuk közúti balesetekből származó törmelék is, amelyek drága gumikárokat okozhatnak, és elkerülhetetlen gumicsere lesz a következő látogatás célponja a szervizben.
Miközben ellenőrzi a gumik futófelületének kopását, vizsgálja meg a futófelületet, hogy talál-e törmelék okozta sérülést vagy rossz útviszonyok okozta károkat.
Ellenőrizze a gumiabroncs oldalfalát is, hogy nincsenek-e vágások, kidudorodások vagy a horpadások, amelyek csökkenthetik a gumiabroncs szerkezeti integritását.
Ha bármilyen sérülést talál, a gumiabroncs cseréje a legbiztonságosabb megoldás, mivel az autópályán vagy nagy sebességgel való közlekedés esetén a sérült gumiabroncs katasztrofális és potenciálisan veszélyes defektet okozhat.
3. A harmadik és egyben utolsó lépés a legegyszerűbb mind közül - a gumiabroncs nyomás ellenőrzése.
A gumik idővel természetesen veszítenek a légnyomásból, ezért a megfelelő kopás és az üzemanyag-fogyasztás fenntartása érdekében rendszeresen ellenőrizni kell a megfelelő nyomásszintet.
Helyes abroncsnyomás üzemanyagot takarít meg, növeli az úttartást és meghosszabbítja a gumik élettartamát és kitolja a gumicsere időpontját.
Az akár csak 5 psi-vel alulfújt gumik akár 7%-kal is növelhetik az üzemanyag-fogyasztást, mivel az alulfúvás növeli a gumiabroncs és az út közötti súrlódást mértékét, és növeli a gördülési ellenállást.
A gumik rendszeres időközönkénti ellenőrzése hosszú távon pénzt takarít meg mind a gumiabroncsok cseréjének költségein, mind az üzemanyag-fogyasztáson, és biztosítja, hogy autója biztonságos legyen mind az Ön, mind a családja számára.